ABN AMRO kantoor Stadshagen gaat sluiten

Zwolle – Vanwege het sterk afgenomen klantbezoek, sluit ABN AMRO het kantoor in Zwolle aan de Belvederelaan 235 op 21 november 2014. Op dezelfde locatie komt een geldautomaat met meer functies. Klanten zijn ingelicht dat het kantoor sluit en dat zij welkom zijn op het kantoor aan de Dobbe 12 in Zwolle.

 

ABN AMRO ziet de laatste jaren het aantal bezoeken van klanten aan bankkantoren sterk teruglopen. Op dit moment regelt het merendeel van de ABN AMRO klanten de dagelijkse bankzaken onderweg of thuis. Zo wordt de Mobiel Bankieren App zo’n 42 miljoen keer per maand gebruikt en kunnen klanten ook via bijvoorbeeld webcam of telefoon advies krijgen over hypotheken en lenen. Districtsdirecteur Zwolle Erika Bonis: ‘Ook al is mobiel en thuisbankieren bij veel van onze klanten populair en sluit deze vestiging in Zwolle, het bankkantoor blijft een belangrijke plek innemen in onze dienstverlening. Bijvoorbeeld voor financieel advies over de persoonlijke situatie van de klant. We blijven dan ook investeren in onze kantoren met een landelijk dekkend netwerk in Nederland.’

ABN AMRO werkt aan een constante verbetering van de dienstverlening op kantoren door meer en nog beter opgeleide adviseurs, persoonlijke ontvangst en comfortabele wachtruimtes met internet en WiFi. Ook kunnen klanten op de vestigingen voorlichtingsavonden bijwonen over thema’s zoals veilig internet bankieren en schenken & erven.  

 

Het kantoor aan de Dobbe 12 is op maandag 13.00 uur tot 17.00 uur. Van dinsdag tot en met vrijdag is het kantoor open van 10.00 uur tot 18.00 uur. De nieuwe geldautomaat aan de Belvederelaan 235 krijgt meer functies dan de huidige geldautomaat. Naast opnames zijn ook stortingen mogelijk en is de geldautomaat uitgerust met het ‘live view’ systeem voor extra veiligheid.

Artikel delen:
Reacties 24
  1. En dat is dus de andere kant van het verhaal. Tsja, vervelend voor een zeer klein groepje bejaarden die nog wel een kantoor willen. Maar kosten-baten moeten wel uit kunnen.

  2. Super! Wat mij betreft mag die hele Amsterdam-Rotterdambank met Zalmpie, overheidssteun, bonussen en al worden opgedoekt……vooral sinds ze Ajax niet meer sponsoren.

  3. De SNS bank opent juist weer (kleine) kantoren in dergelijke wijken om de vraag tegemoet te komen. In Nieuwleusen al een kleine stormloop van de RABO die gaat sluiten naar de SNS.

  4. Banken zijn er niet voor ons, maar voor zichzelf, ondanks de kredietcrisis graaien ze zich suf. Niets geleerd en niets veranderd.

  5. idd Leonardo,

    Eerst moesten we betalen voor afschriften, toen voor balie handelingen, iedereen moest aan de eurocard en de bijbehorende kosten. Advies per telefoon naar 0900nr ect ect.
    rente over betaalrekening was ook ineens weg en bij grotere sommen geldopname kwamen ineens kosten. Ondernemer moet betalen voor kleingeld bij opname en storten.

    De koffie, als die er is, is wel gratis maarja bij een gesprek om financieering huis oid.

    Bonussen ondanks kritiek politiek blijven gewoon bestaan, de simpele klerk banen weg.

  6. sinds we zelf alles moeten doen (internet bankieren) sluiten er veel kantoren, maar de kosten stijgen, ik begrijp er niet van, misschien een taak voor de overheid om het bankwezen eens tegen het licht te houden en er paal en perk aan stellen voor die dure top

  7. Nee Ans, alleen het CDA heeft zich uitgelaten over het feit dat er in kleine gemeentes toch pinautomaten moesten blijven. Regering vind het prima zo, zo verdwijnt nl contant geld en het onzichtbare zwarte geld circuit.
    Als is dat weer gevlucht naar de prepaidcreditscards die niet op naam staan.

  8. Laat ze de vestiging Stationsplein dan ook sluiten, gebouw slopen en er een mooi en representatief hotel in retro stijl neerzetten!

  9. hallo d.erk jij begrijpt mij niet geloof ik, ik bedoel dat de kosten voor de gebruiker stijgen terwijl de werkzaamheden door de bank verricht verminderen, vroeger deden ze veel meer, geld overmaken, geld uitbetalen, bankafschriften versturen, je kon geld storten aan de balie, dit alles is er niet meer bij maar de kosten stijgen

  10. @Ans, ik begrijp je wel hoor, de klant waardoor ze groot geworden zijn, geld van in bewaring namen is nu de dupe omdat de heren aan de top hun zakken willen vullen en prestige projecten in het buitenland of bv Zwolle. De regering zal er nooit wat aandoen, reden? Het gelobby en elkaar kennen.

  11. Ik vind veel zaken ook veel makkelijker via elektronische weg. Ik betaal haast nooit meer contant, vrijwel al mijn bank- en verzekeringszaken regel ik online. Ik en veel van mijn generatiegenoten hebben genoeg aan 1 vestiging waar wel één keer in de paar jaar komen. En ik denk dat dat ook geldt voor de generaties na mij.

  12. Zakelijk doe ik ook het meeste via internet, alleen niet bij deze bank.
    Prive betaal ik meestal contant. 😉

    Hoe doe je dat in het cafe of met taxi, Jasper? fooi?

  13. Ik zit vaak in cafés waar je pas aan het eind betaald, dan pin ik de fooi erbij. Taxi gebruik ik eigenlijk nooit.

    Er zijn wel momenten dat ik cash betaal, maar dat is tegenwoordig nog maar erg zelden.

  14. Nou ik hou de regel aan tot honderd euro contant.

    Wat ik gewoon belachelijk vind van die banken, is dat ze generaties boven jou verplichten om alles via het net te gaan doen, vervolgens minder werk hebben maar wel meer kosten gaan berekenen.

    Voorbeeld, in onze branche werk je veel met letter of credits. Het is toch van de domme dat vanuit een ABN filiaal uit bv geneve naar ABN Amsterdam tegenwoordig meer als 3% rente berekend wordt? Ze vertrouwen hun eigen al niet meer of is puur zaken vullen. Het geld staat notabene al op hun huisrekening, maar omdat de heren graag speculeren en een beroep op 'eigen' geld gedaan wordt moet je rente betalen?

  15. dickBericht door dick, op 6 oktober 2014 11:10
    Super! …vooral sinds ze Ajax niet meer sponsoren.

    Beetje dezelfde instelling als de banken ook hebben, kunnen ze niet meer van je geld profiteren of levert het te weinig op zorgen ze dat ze weg zijn.

Reageer