Brink's kondigt sluiting vestiging Zwolle aan

Zwolle – Brink’s Nederland, dienstverlener op het gebied van beveiligd transport en beheer van contante geldstromen, voert een ingrijpende transformatie door om haar bestaande dienstverlening aan te passen aan gewijzigde marktomstandigheden. De oprichting van Geld Service Nederland (GSN), een cash shared service center gecreëerd door drie grootbanken, leidt tot het vertrek van Brink's grootste klant.

Het bedrijf ziet zich genoodzaakt medio 2015 de vestigingen in Rotterdam, Zwolle en Arnhem te sluiten. Van de 1080 arbeidsplaatsen gaan er organisatiebreed ruim 600 verloren. Het personeel is vandaag ingelicht. Om de continuïteit van Brink’s te waarborgen, ziet het bedrijf geen andere mogelijkheid dan het sluiten van drie van de zeven vestigingen en het schrappen van ruim 600 arbeidsplaatsen.

Managing Director Ad Wijnhoven: “Dat neemt niet weg dat het ons na aan het hart gaat dat we een groot gedeelte van onze mensen moeten laten gaan. Met de ondernemingsraad en vakbonden treden we in overleg over de gevolgen die het voorgenomen besluit heeft voor de medewerkers.” Deze transformatie heeft geen consequenties voor de internationale logistieke dienstverlening via Brink’s Global Services.

 

Aanpassen aan de marktsituatie

De veranderende marktsituatie biedt Brink's de mogelijkheid om haar dienstverlening voor retail, detailhandel, horeca, publieke sector en overige banken verder uit te bouwen. Ad Wijnhoven: "We gebruiken onze kennis van en ervaring met cashlogistiek, alternatieve vervoersmodellen en bancaire dienstverlening om deze sectoren volledig te ontzorgen. Dat doen we onder meer door het bieden van oplossingen om contante inkomsten van onze klanten veilig, efficiënt en snel op hun bankrekening te storten."

 

Over Brink’s 

Brink’s Nederland is onderdeel van het Amerikaanse The Brink’s Company, wereldwijd marktleider op het gebied van beveiligd transport en beheer van contante geldstromen.

Artikel delen:
Reacties 3
  1. Altijd zuur voor betrokkenen… maar de vraag was niet of maar wanneer.
    Als transport van contant geld de core-business is, dan is het niet meer dan logisch dat die markt gewoon opdroogt en verdwijnt in een economie waarin electronisch en digitaal betalen van alle kanten wordt gestimuleerd.
    Misschien kunnen ze zich storten op personenvervoer…nog altijd de ultieme vorm van waardetransport. Genoeg andere bedrijven die in dit segment kansen laten liggen of het gewoon verknallen.

Reageer