Bijzondere award voor Sjoerd-Jan Feenstra

Zwolle – De Nederlandse McDonald’s Franchisenemer Sjoerd-Jan Feenstra is beloond met de Golden Arch Award, de hoogste internationale onderscheiding voor een McDonald’s Franchisenemer. Hij ontving de award voor zijn lokale inzet en betrokkenheid. 

 

sj_feenstra.jpg 

 

De Golden Arch Awards worden iedere twee jaar uitgereikt door McDonald’s. Het winnen van de prijs is een enorme eer en niet voor iedere Franchisenemer weggelegd: minder dan één procent van alle franchisenemers wereldwijd heeft ooit deze award gewonnen. De winnaars van de award blinken uit op het gebied van customer experience en lokale betrokkenheid en zijn ambassadeurs voor het merk McDonald’s. Sjoerd-Jan voelt zich enorm vereerd met zijn prijs. "Samen met mijn mensen zet ik me iedere dag weer in voor onze restaurants. Het is heel bijzonder dat deze inzet erkend wordt, ook buiten Nederland." Op de vraag waarom juist hij de Award gewonnen heeft reageert de Franchisenemer: "Lokale betrokkenheid staat hoog in het vaandel bij McDonald’s en ik denk dat wij hier een goed voorbeeld van zijn. Wij doen graag iets terug voor onze omgeving waar we zoveel aan te danken hebben. Zo werken wij veel samen met bedrijven en zetten veel lokale acties op."

"Een voorbeeld is de samenwerking met meer dan 25 lokale bedrijven op het gebied van kinderfeestjes. Op werken wij samen met het onderwijs. Mijn rol in de Raad van Advies van het Deltion College in Zwolle een mooi voorbeeld. Hier bekijken wij samen hoe we het onderwijs goed kunnen laten aansluiten op het bedrijfsleven. Daarnaast steunen wij diverse goede doelen. Voorbeelden daarvan zijn het Ronald McDonald Huis in Zwolle, Make a Wish, Stichting de Opkikker en Intermezzo. Het is ontroerend om te zien dat een bezoekje aan een van onze restaurants een ziek kindje voor even kan laten stralen omdat zijn of haar wens in vervulling gaat." 

 

De 34-jarige Sjoerd-Jan werkt al sinds 2002 voor McDonald’s. Hij begon toen als Management Trainee in een van de McDonald’s restaurants van zijn vader. In 2007 heeft hij de vier restaurants van zijn vader in de omgeving van Zwolle overgenomen en in 2010 opende hij zijn eerste eigen restaurant in Kampen. De Golden Arch Award is niet de eerste onderscheiding die de jonge Franchisenemer in de wacht sleept. In 2011 werd zijn restaurant in Kampen uitgeroepen tot ‘Duurzaamste Fastservicebedrijf 2011’, een initiatief van onder meer Koninklijke Horeca Nederland en NederlandSchoon. Sjoerd-Jan is bestuurslid van het Ronald McDonald Huis Zwolle en Koninklijke Horeca Nederland, regio Zwolle.

Artikel delen:
Reacties 4
  1. Over 30 jaar kijken we vol verbazing naar fastfoodreclames voor kinderen uit 2014. Zoals we nu naar sigarettenreclames kijken van 30 jaar geleden.

Reageer