Studenten presenteren praktijkgericht onderzoek

Zwolle – Onderwijsprofessionals in het (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en middelbaar en hoger beroepsonderwijs kunnen zich op 5 november laten inspireren tijdens de Vlootschouw, een jaarlijks symposium van Windesheim. Enkele afgestudeerden presenteren dan hun praktijkgericht onderzoek. Zij hebben dit jaar de Master Special Educational Needs of de Master Learning & Innovation afgerond.

De onderzoeken richten zich op onderwijs en leren en leveren een bruikbare, actuele of originele bijdrage aan verbeteringen en opvattingen in scholen of organisaties. De Vlootschouw laat bovendien zien wat praktijkgericht onderzoek inhoudt en hoe gevarieerd en weerbarstig de praktijk is.

Programma
De Vlootschouw start met twee hoofdpresentaties van studenten. De eerste presentatie gaat over leerlingen die publieksgericht schrijven, in de tweede presentatie staat intercultureel leren in een virtuele wereld centraal. Tijdens de posterpresentaties is er gelegenheid om in gesprek te gaan met de onderzoekers. Aan het eind van de middag kunnen bezoekers workshops naar keuze volgen, zoals over ouderbetrokkenheid en het bevorderen van studiesucces.

Net als voorgaande jaren worden de twee beste onderzoeken beloond met een juryprijs. De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit het werkveld, uit de wetenschap en van de opleiding. Aanmelden De Vlootschouw is op woensdag 5 november 2014 van 13.30 tot 16.45 uur in het auditorium van Windesheim, Campus 2-6 in Zwolle. Aanmelden kan via windesheim.nl/vlootschouw. Deelname is gratis.

Artikel delen:

Reageer