Wat vindt Zwolle van…

Het nieuwe weekblad Typisch Zwolle ?

Vanaf vandaag verschijnt er elke vrijdag, in een oplage van 70.000 stuks, het nieuwe weekblad Typisch Zwolle in Zwolle e.o.

Vindt u dit een aanwinst naast de weekbladen Swollenaer en de Peperbus ? Wat vindt u van de kwaliteit van het nieuwe huis-aan-huis blad ? Voegt het inhoudelijk iets toe, of is het gelijkwaardig als één van de twee eerder genoemde kranten ? Is Typisch Zwolle het zoveelste 'reclameblad' ? Geef uw mening!

Artikel delen:
Reacties 29
  1. Ik heb hem vandaag doorgebladerd, conclusie: het zoveelste 'reclameblad en 0 meerwaarde ten opzichte van de Peperbus en Swollenaer, en nog één of ander krantje wat we hier in Stadshagen krijgen. Die kranten hadden beter een Amazonejungle kunnen blijven ;D

  2. De toegevoegde waarde van Typisch Zwolle ontgaat mij volledig.

    De Swollenaer vind ik met afstand het beste en leukste huis aan huis weekblad.

    Voor actueel nieuws hebben we Stichting Intermedia Zwolle natuurlijk.

  3. Wat vind ik ervan?
    Ik vind hem gewoon niet. Niet wat? Niet op de mat.
    Voor de zekerheid even gesnuffeld in de oud-papier-bak maar geen nieuwe krant.

  4. Maar even naar de deurmat gelopen. En ja hij lag er bij. Ziet er netjes uit. Verwacht toch dat het zal gaan als met al die andere huis-aan-huis bladen: Een kop lezen terwijl je hem bij het oud papier legt. Toch eens gaan nadenken over een nee-nee sticker.

  5. Milieuactie prioriteit nummer 1 (low hanging fruit): die drie bladen in één exemplaar samenvoegen, en het aantal pagina's tot 30% reduceren. Kan makkelijk.
    Nog beter: overheidsinfo (vergunningen etc) eenvoudig digitaal beschikbaar maken, en die gratis kranten uitsluitend op naam bezorgen (opt-in).
    Ik heb die nieuwe krant niet ontvangen, maar gezien de andere "gratis" meuk zal het niet veel anders zijn.

  6. Vind het 6x nixxx, weer een veredelde reclamekrant. Ook de Peperbus is dat op de column van Jan van Halst na. Swollenaer is het leuks, helaas geven ze die van TROS-kamerbreed daar een vrijbrief voor zijn VVD- en ondernemerstpropaganda. De zure Zwollenaar loopt alleen maar tegen ambtenaren en de PvdA aan te schoppen. Heb nog niet gelezen dat Papje zelf wat bereikt heeft als VVD-gemeenteraadslid. Maar van VVD-ers is bekend dat ze zo ego zijn als de sodemieter en er alleen voor zichzelf zitten. Dat dan weer wel.

  7. Gistermiddag lag Typisch Zwolle ook bij mij in de brievenbus. Conclusie na het blad een paar x doorgenomen te hebben: Typisch Zwolle biedt absoluut geen meerwaarde aan het Zwolse medialandschap dat met de Peperbus, de Swollenaer en Rondom al behoorlijk pluriform te noemen is. Blijkbaar zijn er voor de laatste editie erg weinig advertenties verkocht, want er staat veel reclame in van bedrijven uit plaatsen buiten Zwolle. Ook zijn er veel eigen advertenties geplaatst van het bedrijf Typisch dat zijn hoofdzetel in Amelo heeft. Daarnaast zijn de onderwerpen niet pakkend genoeg en zijn de foto's van een betreudenswaardige kwaliteit. Tot slot heb ik er mijn vraagtekens bij of Typisch Zwolle een (zakelijk) succes wordt. 2000 euro ex btw vindt ik namelijk erg veel geld voor een pagina advertentieruimte.

  8. Ik mis in deze reacties nog wel het commentaar dat dit niet de eerste editie is, maar dat er in elk geval vorige week al één is verschenen… of was dat een proefexemplaar?
    Heb hem toen al niet gelezen, dus kan maar zo dat dat inderdaad het geval was (proef).

    Voor deze editie: net even bekeken, want hij kwam net door de brievenbus… jaja niet op vrijdag dus… Net zoals de Peperbus kennelijk niet meer op donderdag in mijn brievenbus hoeft te komen maar ook vandaag tegelijkertijd bezorgd werd…
    Het is een blad met nul toegevoegde waarde, omdat we al bladen hebben waar dit 'nieuws' in staat.

    En in plaats van de Handje Kontantje? Waar zijn dan al die advertenties van particulieren? Of moet dat nog op gang komen?
    Ik had begrepen dat Handje Kontantje op internet zou verschijnen alleen nog?

    Wat me wel opviel, tijdens het nu toch maar doorbladeren, waren twee artikelen:

    1) Kinderpostzegels; waarin wordt gesuggereerd dat het een concurrerende business is… ik heb maar één kind aan de deur gehad, nota bene de dag voor de uiterste inleverdatum (en ik zit elke dag thuis momenteel (zwangerschapsverlof) dus het is niet zo dat er al meer het geprobeerd hebben…). Hoezo concurentie dus? Ik kreeg zelfs geen sticker dit keer.

    2) Direct wonen zonder te hoeven klussen; waarin wordt uitgelegd dat de toekomst ons nieuwbouw brengt waarin we al kunnen kiezen voor meer dan de standaard opleveringsdingen, zoals stucen en behangen en verven van een woning in je eigen voorkeur. Tja daarbij rijst wel de vraag "wat kost dat dan?" en dan vooral wat gaat dat meer kosten dan wanneer je het wel zelf doet?

    Kortom: wel wat nieuws in het blad, maar voor mij niet een blad om daardoor te gaan doorbladeren.

  9. Inderdaad, geen enkele meerwaarde. Alleen reclame waarmee je al doodgegooid wordt rondom. Echt verspilling van papier. De Peperbus geeft nog informatie over wat gaande is in Zwolle, anders zou ik meteen de nee/nee sticker plakken.

  10. Volgens mij is zo'n ding ook alleen maar gemaakt om mensen met een nee-ja sticker toch reclame onder de neus te duwen. Ik heb sinds een tijdje een nee-ja sticker en dat scheelt me bijna een volle doos oud papier per maand. Nu krijg je weer dit soort ongein… :-

  11. Nog niets gezien in Zwolle Zuid, althans… of het krantje moet zo dun en onopvallend zijn, dat het met de reclame folders weggegooid is. Ik vind op voorhand dat we met "Peperbus" en "Swollenaer" al genoeg "in huis" krijgen. Lees beide bladen trouwens altijd.

  12. wat is er mis mee? geef dit blaadje een kans,het is toch gratis,als je het niet leest doe je het toch bij het oud papier? voor het echte nieuws lees je toch de stentor-zwolsche courant,daar staat ook reclame in anders kan men geen kranten meer uitgeven.

    (

  13. Waarom staat die vraag bij weblog? En waarom mag dit topic jullie layout wel verzieken (qua breedte in de kolom)?

    Is waarschijnlijk geknipt uit een email of dergelijks.

    ==========

    Er was een te lange link.
    Opgelost.

  14. Geen enkele toegevoegde nieuwswaarde. Het wordt overigens in Zwolle tijd voor een echt goede kwalitatieve en kwantitatieve krant. De Swollenaer en de Peperbus zijn ook meer en meer verworden tot advertentieblaadjes en blaadjes voor allerlei aankondigingen van activiteiten. De Stentor is inhoudelijk ook niet meer wat de Zwolse Courant 20 jaar geleden nog was. Zo verschrikkelijk inhoudelijk slecht en zo slecht wat betreft taal. Kortom, tijd voor een echte nieuwskrant in Zwolle…en als iedereen nu nee/nee stickers op de brievenbus plakt dan zijn die huis-aan-huis-blaadjes zo failliet…ideetje?? Op dit moment is voor de lokale nieuwsvoorziening deze website echt de beste en dat is eigenlijk treurig voor een stad die pretendeert meer te zijn dan zij werkelijk is.

  15. Er was een te lange link.
    Opgelost

    Iets verwijderen noem ik geen oplossing, maak er dan een kortere url van zoals dit http://tinyurl.com/yqoc3v

    Hier vind je dus de online versie van typisch zwolle.Hebben jullie al eens over een redactiestatuut nagedacht, met speciale aandacht aan knippen en verwijderen…:)

    =============

    We leren elke dag 😉

  16. We hebben een eerste editie en proefeditie achter de rug. Ik kan zeggen ook zeker niet volledig tevreden te zijn… Denk dat het schrijven voor een nieuw format iets is dat groeit en door kritiek kun je beter worden: bedankt daarvoor. Iedereen en alles heeft een waarde toch…
    Goedgoân

Reageer