Fietsenstalling van TNT-parkeerterrein maken

Onlangs heeft TNT bekend gemaakt dat zij het postkantoor aan de Westerlaan heeft opgeheven. Het postkantoor op deze locatie beschikte over een autoparkeerplaats voor klanten  en personeel. Door het vertrek van het postkantoor komt deze autoparkeerplaats leeg te staan.

In dit zelfde gebied is een tekort aan parkeerplaatsen voor de fiets. Door de vrijvallende ruimte te gaan gebruiken als fietsparkeerplaats kan volgens de fractie van de SP in Zwolle een mogelijk stijging van de verkeer- en parkeerdruk richting het postkantoor in de binnenstad worden gecompenseerd door het verlichten van de fietsparkeerdruk bij het station. De partij stelt een aantal schriftelijke vragen aan het college over dit idee.

Dit alles brengt de SP tot de volgende vragen:

1.      Is de gemeente bereid om met de eigenaar van het parkeerterrein in gesprek te treden over het gebruik van de autoparkeerruimte als fietsparkeerruimte? Zo nee, waarom niet

2.      Welke acties heeft de gemeente  tot op heden zelf genomen het reeds eerder geconstateerde te kort aan fietsparkeerplaatsen terug te dringen? 

Namens de SP-fractie

Edwin Koster

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

4 gedachten over “Fietsenstalling van TNT-parkeerterrein maken”

  1. Terecht, het moet maar eens afgelopen zijn met de fietsenchaos bij het station. Het ging even iets beter, iets want echt beter is het nooit geworden sinds de oprichting van de AFAC, maar de laatste tijd is het weer flink raak bij het station. Overal waar je kijkt staan fietsen, bij de bank, bij het station hoofdgebouw, bij de ingang naar de trappen om over de westerlaan maar niet te spreken. Wanneer gaan we hier eens wat aan doen? Niet alleen gemeente maar ook burger mag weleens wat beter hiermee om gaan. Want eigenlijk is het jammer dat er zo’n zooitje van gemaakt wordt.

  2. als mensen de fiets “helemaal” bij het oude postkantoor neer moeten zetten moeten ze dat “hele” stuk lopen denk dat ze de fiets dan nog steeds tegen de bank zetten het hele verhaal heeft naar mijn mening niks te maken met te weinig stallingsplaatsen maar met laksheid van de mens

  3. Idd, omdat ik utrecht studeer ga ik elke keer dat ik college heb met de fiets naar het station om aldaar de trein naar utrecht te nemen.
    Het lijkt mij niet echt fietsvriendelijk om de fiets helemaal bij het oude postkantoor neer te moeten zetten. Als dat gebeurt, zet ik nog altijd mijn fiets tegenover de nieuwe buitensocieteit in de fietsenstallingen die overigens ook al sinds jaar en dag overvol zijn.

    Maar krietiek hebben is ook niet altijd alles.
    Wat mij dan wel weer een redelijk alternatief lijkt is om van het oude postkantoor een parkeergarage te maken en van de huigde pakeergarage tegenover de nieuwe buitensocieteit een fietsenparkeerplaats te maken. 🙂

    Zo voorkom je volgens mij dat mensen de fietsenparkeergarage bij het oude postkantoor massaal mijden (met als gevolg, nog steeds chaotisch gestalde fietsen die voor gevaalrijke situatie’s zorgen) én is de drempel om de fietsenparkeergarage te gaan gebruiken (die in mijn voorstel dus de plek inneemt van de autoparkeergarage tegenover de nieuwe buitensocieteit) verlaagd wordt waardoor de chaos en gevaalrijke situatie zoals die op dit moment is, verholpen wordt.

    Lijkt mij een redelijk voorstel, wat jullie? Althans, beter dan het oude postkantoor 🙂 😉

  4. Wat mij dan wel weer een redelijk alternatief lijkt is om van het oude postkantoor een parkeergarage te maken en van de huigde pakeergarage tegenover de nieuwe buitensocieteit een fietsenparkeerplaats te maken.

    Ik vind het een fantastisch idee, ik laat me altijd wegbrengen naar het station met de auto, maar dit is ook een goede oplossing. Ik ga m’n goede fiets niet in die open stallingen zetten

Reacties zijn gesloten.