Brand door kortsluiting in woning Sumatrastraat

Maandagmiddag rond half twee vond er een kleine binnenbrand plaats in een woning aan de Sumatrastraat. De straat in de Indische Buurt werd tijdelijk afgezet. Volgens getuigen was de oorzaak een kortsluiting in het plafond. De brand kon snel gedoofd worden.

In het plafond, tussen een woonkamer en een bovenliggende slaapkamer, was een kortsluiting ontstaan. Daarbij ontstond er een kleine brand en was er rookontwikkeling. Een buurtbewoner heeft snel de electriciteit uit kunnen schakelen om erger te voorkomen. De brandweer hakte het plafond in de huiskamer open om te beoordelen wat de schade is. Extra vervelend voor de bewoners van het pand was, dat ze recent een renovatie achter de rug hadden. Er was pas geverfd en er was nieuw behang in de kamer aangebracht. Volgens buurtbewoners zijn de woningen in de Sumatrastraat allemaal gerenoveerd geweest, maar hebben ze aan de 'ouderwetse bedrading' niets gedaan. Een bewoonster van de straat meldt dat ook bij haar een kortsluiting heeft plaatsgevonden in het verleden. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

Artikel delen:

Reageer