Website Koningsdag Zwolle online

Zwolle – De website koningsdag.zwolle.nl is online. Dit jaar vieren Koning Willem-Alexander, Koningin Máxima en leden van de Konklijke Familie op 27 april Koningsdag mee in Zwolle. De website is dé plek waar iedereen – bezoekers, inwoners, ondernemers en de pers – de komende tijd informatie over Koningsdag kan vinden. De Weblog Zwolle fotografen Han Dijkslag en Harry Plantinga werkten, door middel van foto’s, aan de totstandkoming van de website mee.

logo_koningsdag_zwolle.jpg 

De komende weken wordt de website verder gevuld met informatie over de viering, praktische informatie over bereikbaarheid, informatie over de stad Zwolle en de regio. Uiteraard komt ook het programma van het feest en de route die het Koninklijk Paar in Zwolle loopt op de website zodra dit bekend is. Ook bewoners en ondernemers in de binnenstad kunnen er vanaf medio maart terecht voor praktische informatie over Koningsdag. De gemeente Zwolle heeft voor Koningsdag 2016 een beeldmerk en een logo ontwikkeld dat door iedereen gratis gebruikt kan worden. Ook is er een digitale banner beschikbaar. Het logo en banner zijn te downloaden in diverse bestandsformatie via de website: koningsdag.zwolle.nl/beeldmerk.


Nieuwsbrief
Vanaf eind februari verschijnt er regelmatig een nieuwsbrief over de viering van Koningsdag. Belangstellenden kunnen zich via de website abonneren op deze digitale nieuwsbrief. Hun e-mailadres wordt vanzelfsprekend alleen voor het toezenden van de nieuwsbrief gebruikt.

Oproep beeldmateriaal
Dit jaar wordt voor Zwolle een bijzondere Koningsdag, waarvan heel veel beelden gemaakt gaan worden. Om alvast in de sfeer te komen en Nederland te laten zien hoe we in Zwolle Koningsdag vieren nodigt de gemeente iedereen uit om filmbeelden van eerdere vieringen van Koningsdag in te sturen. Deze beelden worden gebruikt om een compilatiefilm te maken van de viering van Koningsdag en Koninginnedag door de jaren heen. Het hoeven geen professionele beelden te zijn, ook filmpjes die met een telefoon gemaakt zijn, zijn welkom. Iedereen die beeldmateriaal in zijn of haar bezit heeft en dit gratis en rechtenvrij ter beschikking wil stellen, kan dit op twee manieren doen:
Plaats het filmpje op YouTube en stuur de link door naar filmkoningsdag@zwolle.nl
Verstuur het filmpje (max 2 GB en bij voorkeur in MP4-format) via WeTransfer naar filmkoningsdag@zwolle.nl

Volg het nieuws over Koningsdag Zwolle ook op twitter: @Koningsdag_2016 en Facebook: KoningsdagZwolle2016 .

Artikel delen:
Reacties 13
  1. Het bureau “Het is Simpel” van Jeroen Hermkens uit Baarn heeft zich er wel heel simpel vanaf gemaakt.
    Als men de spitsen op de kroon blauw had gemaakt kon men dat nog als blauwvingers zien. Maar helaas hij had geen enkele feeling met Zwolle.


    ⚠️ Meld

  2. Ik vraag me af of er in Zwolle geen bedrijf is dat de website had kunnen ontwikkelen en wat was er mis met het logo met de peperbus?


    ⚠️ Meld

  3. Ja inderdaad, genoeg creatieve mensen/ opleidingen hier, maar het zal wel weer onder het geval “aanbesteding” vallen iets met Europees blabla.


    ⚠️ Meld

  4. Ik snap het probleem niet zo. Als een bedrijf uit Baarn meer kwaliteit of tegen een betere prijs kan leveren dan welk ander bedrijf dan ook, dan is dat toch prima? Ik snap het hele idee niet zo waarom je _altijd_ zoveel mogelijk zaken moet doen met bedrijven uit de stad zelf.

    Ik kan mij twee redenen voorstellen:
    – in het kader van duurzaamheid is het beter om spullen niet onnodig van ver te laten komen
    – bij de middenstand speelt het argument nog dat zij nog bijdragen aan aankleding en evenementen in het centrum

    Maar dat lijkt me bij een bedrijfje dat digitale ontwerpen maakt beiden niet echt aan de orde…

    (Ik ga er voor het gemak wel even van uit dat de gemeente op rationele gronden voor dit bedrijf heeft gekozen. Ik mag hopen dat er geen andere belangen hebben meegespeeld.)


    ⚠️ Meld

  5. De gemeente geeft aan te werken op basis van afspraken in het kader van http://www.impact.nl. Daarbij kopen meerdere gemeentes samen kennis en diensten in en is er sprake van inkoopvoordeel.
    Ook zouden ambtenaren die de site moeten vullen op deze manier al kennis van het gebruikte systeem hebben.


    ⚠️ Meld

  6. Reclamebureau Advice, van Van der Wildt, notabene uit Wijhe, slaat vandaag Wildt om zich heen doordat hij nu duizenden euro’s aan naamsbekendheid misloopt.


    ⚠️ Meld

  7. Wat een armoedig, treurig, fantasieloos, nietszeggend etc. etc. logo. Het is duidelijk te zien dat het niet door een bedrijf uit de omgeving is gemaakt, het heeft helemaal niets met Zwolle te maken (behalve de naam ‘Zwolle’ er in), het had ook voor de Koningsdag in, met alle recpect, Lutjebroek kunnen zijn.


    ⚠️ Meld

  8. Misschien kan ‘Het is simpel’ gewoon geen moeilijker dingen maken. Slaat de naam op zijn kunde. Hoe lang zal hij geknutseld hebben aan t kroontje? En wat was de factuur?

    Waarom in zee gegaan met een bedrijf met een website als dit: http://www.hetissimpel.nl/ ?

    Vrijwel elk IT-bedrijfje in regio Zwolle kuntselt het konginsdag-siteje in twee middagen in elkaar.

    De colofon gewist! Tssssss…..

    Gelukkig is er google chache:
    https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:FNW3VunJYTEJ:https://koningsdag.zwolle.nl/colofon-1+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

    Alleen de hoster komt uit Zwolle.



    ⚠️ Meld

  9. Dat logo lijkt verdacht veel op het logo wat clubs al jaren toewijst aan leden die vijf jaar lid zijn.
    Zo simpel kan het zijn om geld te verdienen.


    ⚠️ Meld

Reageer