PEC Zwolle ontvangt OBS De Oosterenk

Zwolle – Woensdagochtend werden de groepen 5 en 6 van basisschool De Oosterenk hartelijk ontvangen door PEC Zwolle in samenwerking met de maatschappelijke tak, PEC Zwolle United. De leerlingen hebben op school de afgelopen periode gewerkt aan het thema voeding. Zo werd de alom bekende schijf van vijf besproken en wat kan je nou het beste drinken, water of appelsap? De kinderen hebben eerst een deel van de training bekeken. Vervolgens werden ze ontvangen in de officiële perskamer van PEC Zwolle.

img_1455.jpg

Jenny Venema, verzorgster en voedingsdeskundige van het eerste elftal, hield een presentatie voor de groep in samenwerking met Bart van Hintum en Kingsley Ehizibue. De leerlingen konden laten zien dat ze erg veel hebben opgestoken over gezonde voeding, veel vragen die Jenny stelde over voeding konden de leerlingen beantwoorden. Zo weten ze dat sinaasappelsap helemaal niet zo gezond is al je in de eerste instantie zou denken. Bart van Hintum en Kingsley Ehizibue beantwoordden de vragen over voeding. Zo ontbijten beide spelers met onder andere fruit en een ei. Kingsley drinkt de hele dag water en Van Hintum een speciale shake waar de juiste voedingsstoffen in zitten. Verbazing alom toen de voetballers aangaven dat ze wel het dubbele eten van wat ‘gewone’ mensen eten, maar aangezien de mannen topsport bedrijven moet dit ook wel. Voedsel is tenslotte de brandstof van het lichaam. Naast de vragen over voeding hadden de leerlingen uiteraard nog een heleboel andere prangende vragen. Na de vraag hoe de winst van PEC Zwolle voelde op Feyenoord verscheen er een enorme glimlach op het gezicht van de nummer 20 Ehizibue. Voor hem was dat natuurlijk een topwedstrijd: ‘Ik weet niet of jullie zondag gekeken hebben, maar na een enorme blunder voelde het heel goed om nog in de wedstrijd een doelpunt te kunnen maken’, aldus de 20-jarige verdediger. Tevens bekenden beide topspelers dat voordat ze bij PEC Zwolle gingen voetballen, ze supporter waren van Ajax. Van Hintum had zelfs een Ajax dekbed. Na het beantwoorden van alle vragen kregen de kinderen een poster welke gesigneerd werd door beide spelers. Als traktatie kregen ze een gezonde snack mee, een appel en een flesje water, geheel passend binnen het thema gezonde voeding.

Artikel delen:
Reacties 3
  1. Geloof het of niet, maar suiker is het niet de belangrijkste boosdoener. Studies wijzen zelfs uit dat personen met overgewicht minder suiker eten dan slanke mensen. Hoewel het aantal zware mensen de laatste veertig jaren is vervijfvoudigd, is de suiker consumptie gelijk gebleven. Dit mag zekers geen aanleiding zijn om u vol te stoppen met snoepjes die van geraffineerde suiker zijn gemaakt en die geen enkele voedingswaarde hebben.( ze zijn ook ontzettend slecht voor je gebit). Het eten van suiker doet de bloedsuikerspiegel ontzettend snel stijgen en dalen en laat u even hongerig achter als u tevoren was. Geniet daarom van de natuurlijke suikers in appels, druiven, ananas en ander fruit, die ook vitamines, mineralen en vezels bevatten om de trek te stillen. Eet er zoveel van als u wilt. Nu en dan doet de zoetigheid de lijn geen kwaad, zolang de suiker maar niet samen gaat met vet. Van cake, koekjes en chocolade, waar veel vet in zit, wordt u wel dik. Maar van af en toe een vanillewafeltje of dat schepje suiker in de thee zult u niet minder snel afvallen.

    Uw dertig verbrandende ⤝wondervoedingsmiddelen⤝⤝ in een dieet plan.

    Nu duidelijk is waarom vetverbrandende voedsel de sleutel tot afvallen betekent, moet u naar deze 30 wondervoedingsmiddelen kijken. Ze bevatten ook veel samengestelde koolhydraten en weinig vet in een dieet. Aalbessen, aardappelen, ananas, appels, asperges,bananen, bloemkool, bonen, alle soorten, vers ontkiemd en gedroogd), Broccoli, Brood (volkoren), citrusvruchten(limoen sinaasappels, pompelmoes, courgettes, druiven, erwten, (alle soorten), granen en graanproducten, (gerst,zemelen,couscous, rijst, haver, tarwe, vezelrijke en vetarme cornflakes, jam(alleen suikervrije en caloriearme), knollen.(bieten, wortels, uiten,peterselie, pompoen, kalebas, koolraap, kool, mais( ook zonder vet gepofte popcorn), meloen, paddestoelen, paprika??s, pasta??s,(vetarm en het liefst volkoren), peren, prei, selderij, sla, spinazie,tomaten(ook ongezouten, ongezoete tomatensaus en salsa,wafels en pannenkoeken( met een laag vetgehalte).

    Wilt U Meer Te Weten Komen Over Dit Geweldige Dieet click hier! http://bit.ly/1R6gUIU

Reageer