Twee premières bij The Young Ones

Zwolle – The Young Ones presenteren in de maand april de première van maar liefst twee voorstellingen. De afgelopen periode is gewerkt aan twee bijzondere projecten, de Young Ones & CO productie ‘Why nobody should listen to Mozart’,  i.s.m. het KamerOperahuis en de voorstelling ‘We are all’ van het Young Ones Master traject.

We Are All…Fucked, brainwashed, copycats,holy, preaching, useless, shakespeare, artists, funny, wilders, trump, Linda, heroes, whores, cheap, moneymakers, brainless, refugees, stupid, responsible, winners, different, the same. We are all is een beeldende en fysieke montagevoorstelling, geinspireerd op street art icoon Banksy, klassieke mime en de hedendaagse kijk op het begrip kunstenaar, waarbij niks is wat het lijkt, of lijkt wat het is. We are all wordt gespeeld door de spelers van Young Ones Master. Het Young Ones master traject is bedoeld voor acteurs die de stap naar het kunstvakonderwijs willen maken of de stap naar een professionele theatercarrière. Een master traject bevindt zich in het bovenste segment in de piramide van talentontwikkeling.

Mozarts’ Cosi Fan Tutte vangt aan met een weddenschap tussen een oudere man en zijn twee jongere vrienden. Zijn de verloofdes van het jeugdige duo daadwerkelijk in staat tot trouw? Het spel loopt slecht af voor het tweetal, in minder dan 24 uur staan de vrouwen op het punt met een ander te trouwen. Mozart stelt dat ontrouw een nood van het hart is. Heeft hij gelijk?
 
In Why nobody should listen to Mozart dienen ouderen en jongeren van nu Mozart van repliek. Iedereen verlangt naar eeuwige liefde, maar zijn we wel in staat tot trouw? Wat is bedrog? Zijn we beter af met polygamie? De spelers graven in hun hart en pijnigen hun hersens. Ze doorzoeken hun herinneringen en ontdekken hun toekomstdromen op zoek naar antwoorden die ze soms lijken te vinden in verhitte discussies, verleidelijke dansen, de wetenschap of de poëzie.
 
Meer informatie en kaarten: www.theateryoungones.nl.
Artikel delen:

Reageer