Drukte voor tijdelijke opening V&D Zwolle

Zwolle – Bij de V&D aan de Roggenstraat in Zwolle was het woensdagmorgen druk. Tientallen personen stonden deze morgen te wachten voor de uitverkoop van het warenhuis. De tijdelijke opening duurt tot 14 april 2016. Daarna gaat de winkel definitief op slot.

vd_zwolle_open.jpg

RTV Oost / Rogier van den Berg 

Het warenhuis zou woensdag 10.00 uur open gaan, maar op dat tijdstip was er nog geen beweging. Mensen die in de rij stonden zeiden dat de kassa’s van de winkel niet goed functioneerden. Om 10.50 uur gingen uitendelijk de deuren open. Veel koopjesjagers zijn op de tijdelijke liquidatieverkoop van de failliete winkel afgekomen. Producten die in de winkel liggen, worden met kortingen tot 60% verkocht. V&D cadeaubonnen worden niet ingenomen. Het inpandige La Place restaurant blijft gesloten. 

Artikel delen:
Reacties 51
  1. Je kunt die mensen wel afschilderen als een stel aasgieren. Maar je kunt ook hopen dat leveranciers zo nog een vergoeding krijgen voor de waren die zij geleverd hebben aan V&D.

  2. Zo is het Gaste, beschamend zoals die mensen nu voor de deur staan te trappelen om nog snel op koopjesjacht te gaan. Lijkt me voor de V&D medewerkers die die mensen nu moeten helpen en straks hun baan kwijt zijn heel erg wrang!

  3. Wat een dom gezwets weer zeg. Wie zegt dat die mensen voor die tijd nooit bij de V&D kwamen. Het is hun goed recht om er op tijd bij te zijn. Altijd maar dat commentaar op anderen geven. – Editted –

  4. Nou dan laat je je wel kennen als consument, alleen naar de winkel komen als ales in de uitverkoop is, dat is echt heel skeer. Dat laat wel weer zien dat wij Nederlanders heel gierig en klein zijn.

  5. Heren/Dames wat een gezwets van sommigen. Is het niet een gezegde je steunt iets in goede maar ook in slechte tijden. Dus degene die er nu stonden waren misschien al lang vaste klant.

  6. Zijn er werkelijk mensen die dachten dat alles voor een prikkie weg zou gaan?
    De zaak is failliet, er moet nog zoveel mogelijk geld verdiend worden om de schuldeisers te betalen.

  7. Ze zijn er jaren niet geweest en staan nu uren in de rij om iets te bemachtigen uit een elders opgekochte partij ramshandel. Tel uit je winst.

  8. hahaha allemaal in de rij voor spul waar ze niet van afkomen en dan lokken met 20% korting… dan voel je je mooi genaaid als je dacht je slag te kunnen slaan

  9. Hoezo gierig? Misschien houden we niet genoeg over per maand om luxe aankopen te doen? V& D was immers niet de goedkoopste !
    En dan daarbij mag ieder immers zelf weten wat ie doet ….dom gezwets weer …..
    Leven en laten leven …..

  10. Al die mensen kwamen toen ook wel, maar kochten niets.
    Misschien wel een denkfoutje van V&D om te lang te hangen in een ouderwets concept.

  11. Mensen doen wat mensen al eeuwen doen, en dan is men hier verbaasd? De een zijn dood…

    Bovendien zijn het gewoon psychologische principes. Klanten zijn bang iets te missen, groepsdruk en koopjes trekken altijd.

    Ik doe er niet aan mee, maar die mensen wegzetten als aasgieren gaat te ver. Opportunisten wellicht, maar als het puntje bij paaltje komt zijn we dat – volgens mij – allemaal 😉

  12. De curatoren spelen het goed. De eerste week weinig korting. Komt er toch nog veel geld binnen. De weken daarop steeds meer korting. Maar wel steeds minder aanbod. Het dilemma van de consument. Ga je voor goedkoop en weinig keuze of ga je voor genoeg keus maar toch niet heel goedkoop.

    Ben vanmiddag er even doorheen gelopen. Oneindig lange rijen voor de kassa. Voorlopig gaat de verkoop als een speer. Denk dat er na deze week niet veel keuze meer is.

    En nee, Meneerdebeer, op 23 maart 2016 13:25

    Moeten die mensen niet gewoon werken?

    Het leven is te kostbaar om te verdoen met werken.
    Bedenk dat onze verre voorouders gemiddeld maar 6 uur per dag bezig waren met jagen. De rest van de tijd konden ze besteden aan het aanbidden van de goden.

  13. Ik kwam regelmatig bij V&D en kocht er ook gewoon het één en ander. Mag ik dan nu wel dezelfde broek voor minder geld gaan kopen? Of ben ik dan ook een aasgier?

  14. @plantje als je gewoon over een paar dagen gaat en het meest interessante en afgeprijsde al weg is en dan een broek koopt voor de volle prijs, dan mag je jezelf wel een trouwe klant noemen.;)

  15. Perrot je bent al net zo’n lulla als sommige briefschrijvers van hierboven. onnodig en overbodig gezwets om zo te reageren op bijv. Plantje. Laat aub iedereen vrij in wat hij of zij wil doen. Als iemand een vrije dag heeft hoeft degene geen verantwoording af te leggen aan iemand die zich hier afvroeg of ze niet een het werk moeten. Zelf hebben ze alle tijd om hierop uitgebreid te reageren.

  16. @ jw mijn reactie op plantje is ironisch bedoeld, is toch hooguit ridicuul te noemen dat hij zich dit afvraagt. Jammer dat u niet tussen de regels door kunt lezen.

  17. Definitie/Uitleg : Sneu – Skeer – Aasgieren

    Mensen die zich danwel wat dom/achtergesteld/niet in staat , zijn om de mensen die het voor minder geld kunnen kopen dan ze zelf hebben gedaan, en daardoor zich afzetten tegen de mensen die zich prettiger voelen in dezelfde kleding die goedkoper is verkregen.

    ik lach erom zulke types

  18. V&D heeft dit aan zichzelf te danken met hun achterhaalde concept. Totaal niet vernieuwend of meegaand met de tijd en DUUR! Daar komt nog eens bij dat er louche dealtjes zijn gesloten met Sun Capital. Zij zijn de enigste die profiteren van het ploffen van de V&D

    Het enigste wat ik erg jammer vind is dat er duizenden mensen op straat komen te staan. Zij zijn het slachtoffer van het achterhaalde beleid.

    Ik ga de V&D zeker niet missen. Ik kocht er hooguit een keer broeken in de Sale met 50% korting o.i.d. Maar zo te zien als er wel korting valt te halen is men ineens een aasgier. Je gaat mij niet vertellen dat de mensen die hier lopen te roepen dat men “skeer” of “sneu” (@Yvon) is nooit de aanbiedingen af gaat in de lokale supermarkt.

  19. Voor iedereen die zich verbonden voelt met V&D is er een Facebookgroep gestart onder de naam “V&D – Vroom en Dreesmann – herinneringen en nostalgie”
    https://www.facebook.com/groups/557643317732605/

    We steken elkaar een hart onder de riem door herinneringen op te halen, wat hand in hand gaat met een stukje nostalgie. De groep bevat onder andere foto’s van het afscheid van het personeel, persoonlijke herinneringen, foto’s en afbeeldingen van filialen van V&D, nostalgische reclames en filmpjes met historische beelden.

  20. Maar moeten dit ook niet overdrijven want er gaan dagelijks bedrijven dicht. C1000, super de Boer, Simon de Wit, de Gruyter etc. etc. etc.

  21. Ruim een uur buiten gewacht tot de deuren open gingen. Direkt naar de bovenste verdieping gegaan om dekbedden en kussens te kopen. Dat was ik al van plan vóór de sluiting. Gelukt, tweede bij de kassa en rap weer weg. V&D was echt mijn winkel.Vroeger vloerbedekking, wasmachines, stofzuiger en meubels gekocht. Vaak kleding gekocht en vooral La Place bezocht. Zit nu op mijn V&Dbank te typen. Ik vind het erg dat het doek is gevallen. Sterkte voor alle mensen die er hun baan verloren hebben.

  22. Bericht door perrot, op 23 maart 2016 16:57

    @ jw mijn reactie op plantje is ironisch bedoeld, is toch hooguit ridicuul te noemen dat hij zich dit afvraagt. Jammer dat u niet tussen de regels door kunt lezen.

    Grappig, dat je iemand verwijt niet tussen de regels door te kunnen lezen en tegelijkertijd de ironische toon van mijn reactie niet vat 😉

    Bericht door Spikkel, op 23 maart 2016 21:42

    Maar moeten dit ook niet overdrijven want er gaan dagelijks bedrijven dicht. C1000, super de Boer

    C1000 en Super de Boer zijn niet dicht; het moederbedrijf heeft besloten dat het allemaal Jumbo wordt. Dat is wel een verschil met een bedrijf dat helemaal de deuren sluit.

    Ik vind het oprecht jammer dat V&D weg gaat! Hun grote fout is geweest dat ze de ogen gesloten hebben voor online winkelen. Waar je nu ziet dat winkels die online begonnen zijn (Coolblue enz) dusdanig goede zaken doen dat ze ook fysieke winkels kunnen openen heeft V&D die boot volledig gemist!
    Voor hun eigen merk broeken bijvoorbeeld vond ik dat ze een prima prijs hadden. Niets mis mee!

  23. Ik vind het oprecht jammer dat V&D weg gaat! Hun grote fout is geweest dat ze de ogen gesloten hebben voor online winkelen. Waar je nu ziet dat winkels die online begonnen zijn (Coolblue enz) dusdanig goede zaken doen dat ze ook fysieke winkels kunnen openen heeft V&D die boot volledig gemist!

    Ze hadden gewoon een online shop hoor Plantje.

  24. 0Bericht door Pipo, op 26 maart 2016 17:46
    Sun Capital heeft alleen maar geld verloren met V&D…

    Is dat zo? Alleen al aan de verkoop van de panden moeten ze toch veel verdiend hebben.

  25. Ook even reageren vanuit mijn vakgebied 🙂 Het gaat er tegenwoordig om dat je als organisatie ergens het -ste in bent. De klantvriendelijkste (Coolblue), de grootste (Bol), de enige (zijn er meer), de butaalste (Geen Stijl) etc. En dat je dat dan slim uitvent.

    V&D was helemaal niets. Niet het origineelst, niet het betrouwbaarst en net het authentiekst. Misschien het stoffigst? Als je dan ook nog duur bent houdt het op.

    Vergelijk het voor de aardigheid eens met bedrijven die het wel goed doen. IKEA, Red Bull, Lego, Waanders hier in Zwolle. Het verschil is immens.

  26. @bernard: de panden werden in 2005 verkocht terwijl Sun Capital de boel pas in 2010 overnam.

    @Plantje: dat klopt maar het was dus niet zo dat V&D compleet de ogen sloot voor online verkoop.

  27. @Pipo,
    Sun Capital heeft er in 2011 70 miljoen voor betaald. Omdat het bedrijf geen financiële gegevens deelt weet je niet hoeveel er via de achterdeur verdiend is aan de V&D.
    Sun Capital heeft niet voor niets 9 miljard op hun rekening staan. Weet zeker dat ze er wel hun graantje uit gepikt hebben.

    @Ribo
    V&D ging mee met de online verkoop maar vooruitstrevend waren ze niet.

  28. @PieterG,

    De enige met een 200 soorten thee op voorraad, de enige met originele Italiaanse maatkostuums onder de ___, het enige pannenkoekenrestaurant met een indoor speeltuin. Dat werk 🙂

    Een Amerikaanse autoverhuurder adverteert met: “Wij zijn de nummer 2. Daarom doen we veel harder ons best.” Super slim hoe je zo een nadeel ombuigt in een voordeel.

  29. @FCZZ:

    Dat er via de achterdeur misschien geld verdiend is, is natuurlijk maar een wilde aanname. Feit blijft dat er voor Sun Capital niks substantieels meer te verkopen was, de panden waren immers al eerder verkocht.
    Met de verkoop van voorraad is uiteraard ook niks verdiend (V&D maakte laatste jaren alleen maar verlies). Het idee zal waarschijnlijk zijn geweest dat V&D de investering van Sun met rente moest terugbetalen. Echter betwijfel ik ten zeerste of V&D binnen 5 jaar tijd tussen de 70 en 100 miljoen (initiële investering + aanvullende investeringen waaronder uitkoop overige investeerders/banken) heeft betaald aan Sun.

    Daarnaast hebben ze natuurlijk geprobeerd La Place te verkopen, dit is echter zoals bekend niet gelukt.

Reageer