Kilometerlange wachtrij voor Rova Zwolle

Zwolle – Een kilometerlange rij zaterdagmiddag om afval te brengen bij het milieubrengstatiion van Rova Zwolle op bedrijventerrein Hessenpoort. De wachttijd voor de slagboom van de Rova kan op zaterdagen makkelijk oplopen tot een uur. En dat op je vrije zaterdag. Het is een wekelijks tafereel waar veel Zwollenaren zich groen en geel aan ergeren. Oorzaak zou zijn het nieuwe pasjessysteem dat de Rova aan het begin van dit jaar invoerde. 
 
rova_1.jpg 
 
Vanaf 4 januari 2016 hebben inwoners van de gemeente Zwolle hun ROVA-afvalpas nodig om toegang te krijgen tot het milieubrengstation aan de Rijnlandstraat op de Hessenpoort. De ROVA-afvalpas is de pas waarmee u ook uw ondergrondse container voor restafval opent. Vanaf 4 januari 2016 wordt de toegang tot het milieubrengstation via computerzuilen geregeld. Na het scannen van de ROVA-afvalpas en keuze van de afvalsoort kunt u het terrein oprijden en uw afval inleveren. Inwoners van Zwolle mogen per dag, tot 250 kg gratis wegbrengen naar het milieubrengstation, met uitzondering van puin en bouw- en sloopafval.
 
rova_2.jpg
 
rova_4.jpg 
 
rova_3.jpg 

 
Voor deze afvalsoorten wordt het volgende tarief berekend: puin € 0,02 per kg en bouw- en sloopafval € 0,19 per kg. Zonder de ROVA-afvalpas storten kan ook, maar dan betaalt u voor alle afvalsoorten het ROVA-tarief van deze afvalsoort. Op www.rova.nl/tarieven vindt u alle tarieven.
 
Geen ROVA-pas?
Inwoners van de gemeente die afvalstoffenheffing betalen en nog geen ROVA- afvalpas hebben, ontvangen de pas per post vóór 18 december. Heeft u op 18 december geen ROVA-afvalpas ontvangen? Neem dan contact op met het klantcontactcentrum van ROVA (038) 427 37 77.
 
Meer informatie over de wijzigingen op het ROVA milieubrengstation op www.rova.nl/mbs

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

14 gedachten over “Kilometerlange wachtrij voor Rova Zwolle”

  1. Lijkt mij ook

    Oorzaak zou zijn het nieuwe pasjessysteem dat de Rova aan het begin van dit jaar invoerde.

    Zo ernstig als op de foto’s was het nooit.

    Snel evalueren gemeente en maatregelen treffen!
    Misschien valt er van andere gemeenten wat te leren.
    Al lijkt dit pasjes-systeem al aangeschaft.
    Er wordt al veel te vaak “het wiel zelf opnieuw uitgevonden”.

  2. denk dat het nog wel mee valt betreffende het pasjes systeem. Mensen moeten gewoon wat beter opletten en instructie lezen. Ook het feit dat dit het eerste echt fatsoenlijk weer hebbende weekend van het jaar is maakt dat men massaal zooi gaat weg brengen. Als iedereen dat dan met een aanhanger doet ( kwa lengte tel je dan dubbel) dan is de rij zo gevormt. Misschien moet de rova eens een extra inrit maken voor het aanleveren van spullen aangezien ze steeds minder komen ophalen en we dus daardoor ook steeds vaker spullen moeten brengen

  3. Wat kan er nou vertragend zijn aan dat pasjessysteem. Pasje er langs houden afvalsoort intoetsen en rijden maar.
    Ik denk dat het nieuwigheid is. Nog niet iedereen realiseert zich dat hij nu zijn containerpasje moet meenemen. (Had mij ook zomaar kunnen gebeuren.)

  4. ik denk dat een anonieme fotograaf van WLZ z’n overtollige afval wilde afvoeren. en toen ter plaatse tijd genoeg voor wat sfeerplaatjes had…;)

  5. Oh ja Eddy, rijen als op de foto heb ik nog niet meegemaakt. Topictekst rept zelfs over “kilometers lange wachtrij”.
    Dan moet je wel aardig wat geduld hebben op je vrije zaterdag 😮
    —-
    @ bernard, op 9 april 2016 17:42. Wist het ook niet, maar als je van plan bent daar heen te gaan, bereid je je toch wel een beetje voor.

    Zonder tegen bericht gaan we er maar vanuit dat de communicatie over de pasjes matig tot slecht was….waardoor veel mensen daar zonder pasje stonden.

    Nou ja, via het onvolprezen WeblogZwolle weten we het nu.

  6. Volgens een meting op Google maps is de rij zo’n 400 meter. Even zo goed vervelend als je achteraan staat natuurlijk. 😉

    Dat pasjessysteem zou het toch juist makkelijker moeten maken, dus dat de oorzaak zou zijn, verbaast me. Is er een onderbouwing voor die genoemde reden? Als mensen hun pasje vergeten, ligt het natuurlijk zozeer aan het systeem zelf.

  7. Tja, het helpende personeel is soms ook niet al te snugger. Ik stelde bijvoorbeeld de vraag of mijn afval onder grof huisafval viel en kreeg als antwoord:”ja de kinderen worden ook ouder hé, kijkend naar mijn dochter”. Toen maar gewoon op een knop gedrukt. Daarnaast stond de zon vol op het console, dus het was bijna niet te lezen. Verbetering? Nee, niet echt.

  8. Ik snap niet dat veel mensen naar de rova gaan als het om bruikbare, metaal, witgoed enz. Alles kun je zo kwijt via bijvoorbeeld weggeefhoeken op facebook of kringloop. Dan ga je toch niet op je vrije zaterdag naar de rova toe als je het ook gratis kan laten ophalen?

  9. Metaal geef ik af bij het plaatselijke woonwagenkamp in Holtenbroek. 300 meter verderop, geen wachtrij en ze zijn altijd vrolijk als je oud ijzer komt brengen!

  10. Stond ook in de file. Maar dat was in het verleden ook wel zo. Kreeg nou niet het idee dat het aan het pasjessysteem lag. Eerder aan het feit dat iedereen het ROVA-terrein op wilde.

Reacties zijn gesloten.