City guide Zwolle 2016

Zwolle – Dinsdag 21 juni is het eerste exemplaar van de vernieuwde City guide Zwolle gepresenteerd en uitgereikt aan wethouder René de Heer. De city guide loodst (potentiele) bezoekers, studenten en congresbezoekers door Zwolle en laat ze kennismaken met de highlights van de stad.

De cityguide heeft een oplage van 80.000 exemplaren en is verkrijgbaar bij culturele en (zakelijk) toeristische bedrijven, onderwijsinstellingen in stad en regio en wordt daarnaast actief uitgedeeld tijdens de Bruisweken, diverse congressen, beurzen en bijeenkomsten. Wilt u ook exemplaren ontvangen, stuurt u dan een mail aan info@zwollemarketing.nl

Daarnaast draait er vanaf 4 juli vijf weken lang (week op, week af) een radiocommercial op NPO Radio 1 over Hanzestad Zwolle. Deze commercial is tot stand gekomen in samenwerking met Waanders in de Broeren, Museum de Fundatie, gemeente Zwolle en Zwolle Marketing. De commercial positioneert Zwolle als bruisende Hanzestad waar we met elkaar het leven vieren, studeren en ondernemen. Daarnaast lichten we Museum de Fundatie en Waanders In de Broeren uit als iconen van de stad.
Zwolle Marketing hanteert sinds dit jaar een andere benadering van de citymarketing. Hierbij wordt niet langer gefocust op ‘VVV-taken' en verspreiding van nieuws, maar integrale branding van het merk Zwolle. Strategie is samen hetzelfde Verhaal van Zwolle vertellen. Hiervoor is een toolkit gemaakt om ondernemers in de stad te faciliteren dit verhaal uit te dragen in eigen middelen. Deze is te vinden op de website www.hanzestadzwolle.nl onder de menuknop pers. Alle middelen (film, tekst en foto's) zijn vrij van rechten om te gebruiken. Oproep dus aan alle ondernemers en instellingen in de stad: verspreid het Verhaal van Zwolle via je eigen kanalen.

Artikel delen:

Reageer