Reconstructie Blaloweg-Katwolderweg van start

Zwolle – Op maandag 26 september aanstaande start de gemeente Zwolle met de reconstructie van de kruising Blaloweg-Katwolderweg. De wegaanpassingen zijn nodig om de verwachte groei van het aantal verkeer in het gebied goed te laten doorstromen. Het werk duurt naar verwachting tot en met december 2016. De activiteiten veroorzaken hinder voor het wegverkeer.

Door de komst van het grote detailhandelsbedrijf Hornbach in Zwolle, krijgt de kruising Blaloweg-Katwolderweg in de toekomst meer verkeer. De gemeente voert daarom reconstructie uit aan de kruising Blaloweg-Katwolderweg en aan de Blaloweg tussen de Buitengasthuisstraat/Gasthuisdijk en de Katerdijk. Op en rondom de kruising Blaloweg-Katwolderweg voert de aannemer aanpassingen uit zowel aan de weg als aan de verkeersregelsinstallatie (VRI). De kruising Katwolderweg wordt vergroot en krijgt een nieuw wegprofiel met vier rijstroken. De Blaloweg krijgt een gescheiden fietsoversteek, een nieuwe in- en uitrit bij de bezinepomp, en een verlengde uitvoegstrook linksaf. Daarnaast wordt het fietspad achter de bezinepomp verlegd.

Tijdens de reconstructie wordt het voormalige MTS terrein verbonden met de Blaloweg. Ter hoogte van dit terrein krijgt de Blaloweg een rechtsaf- en linksaf-uitvoegstrook. Het aanliggende fietspad wordt tevens verlegd. Gedurende de werkzaamheden ondervindt het verkeer hinder. Verkeersmaatregelen zijn nodig voor de veiligheid van de weggebruikers en wegwerkers. Voor elke rijrichting heeft het autoverkeer toegang via één rijstrook. Het fietsverkeer kan uitsluitend via een kant van de weg rijden waar op dat moment geen werkzaamheden plaatsvinden. De verkeersborden ter plaatse geven de omleidingsroutes aan.

Artikel delen:
Reacties 3
  1. Op basis van het artikel geen idee wat er gaat gebeuren.
    In het artikel spreekt men over onder andere een 'aanpassing' van de VRI. Het was even zoeken, maar blijkbaar zal van dit kruispunt een 'volwaardig' kruispunt gemaakt worden met verkeerslichten(VRI).
    Een van de laatste huidige kruispunten op de buitenring zonder VRI.

    Wat verder opvallend is (de opmerking over het MTS terrein), dat dit kruispunt ook voorbereid wordt op een mogelijk vierde vertakking.
    Dus een weg richting het oude MTS terrein.
    Hoe deze weg zich dan zou moeten gaan verhouden ten opzichte van de buitengasthuisstraat (WRZV hallen) is mij onbekend. Je zou haast verwachten dat men hiermee het kruispunt van de buitengasthuisstraat, blaloweg en gasthuisdijk wil gaan laten vervallen.

    In onderstaande url is detailinformatie (pagina 5) te vinden over hoe het toekomstige kruispunt eruit komt te zien
    http://ro.zwolle.nl/plans/NL.IMRO.0193.BP13001-/NL.IMRO.0193.BP13001-0005/b_NL.IMRO.0193.BP13001-0005_tb14.pdf

Reageer