De Spiegel finalist in Gastblijheidsprijs 2007

Op woensdag 14 november is de Gastblijheidsprijs uitgereikt tijdens de Horeca Fair in Emmeloord. Odeon De Spiegel Theaters uit Zwolle bereikte de finale en werd geëerd als een van de vijf meest gastblije evenementen locaties van Nederland! Een echte topprestatie in een competitie waaraan bijna vijfhonderd evenementen locaties hebben deelgenomen.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Aan de telefoon blinkt Odeon De Spiegel theaters uit in snelheid, enthousiasme en hartelijkheid. De rode loper wordt als het ware door de telefoon uitgerold. Via de mail zijn ze er zeer vlug bij, wordt de juiste aanhef gebruikt en krijgt de gast een volledig antwoord op vragen. Tijdens het e-assessment blijkt dat de gasten zeer te spreken zijn over het Zwolse theater (gemiddeld een 8.85) Uitschieters daarin zijn de betrokkenheid van Odeon de Spiegel theaters en de persoonlijke manier van adviseren. Tijdens het anoniem bezoek is dit ervaren. Odeon bleek zeer behulpzaam en meedenkend met de gast. 

Anoniem<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

De meting vond anoniem plaats. Vooraf zijn bijna vijfhonderd topevenementen locaties geselecteerd uit onder andere het Evenementen Locaties Jaarboek. Daarnaast kon iedereen zich (tot 1 oktober) aanmelden. De gastblijheid werd gemeten aan de telefoon, via de e-mail (top 100), met het assessment gastblijheid (top 25) en een anoniem bezoek (top 10).

Initiatiefnemer

DOOR Training & Coaching is de initiatiefnemer. In 1988 reikte DOOR voor het eerst de Klantgerichtheidsprijs uit. In 2007 is gekozen voor een branchegerichte aanpak. Elke branchewinnaar maakt kans op de alles overkoepelende Klantgerichtheidsprijs 2007.

De gast betaalt het salaris van alle medewerkers in de horeca. De gast bepaalt of een onderneming loopt of niet loopt. De gast is het waar elke ondernemer het voor doet. Toch neemt stilaan de gastblijheid door een groeiend personeelstekort af. Bovendien investeren (te)veel ondernemers meer in inrichting of in keukenrecepten dan in mensen. Deze afname in gastblijheid is door de Nederlandse media niet onopgemerkt gebleven. Negatieve berichten wisselen mekaar af. Mede door de uitreiking van de Gastblijheidsprijs wordt een stimulerende kwaliteitsimpuls gegeven. Vooral omdat met deze prijs niet vanuit de keuken is gedacht, maar geheel vanuit de gast. Een positief initiatief voor de branche!

Artikel delen:

Reageer