FC Panya en IFC Donaci scoren er op los

Zwolle – In de jeugdcompetitie waren er geen verrassingen, anders dan dat de scores in beide wedstrijden wel heel erg opliepen.
Het duel tussen De Blauwvingers en FC Panya beloofde in het begin een leuke wedstrijd te worden. De eerste minuten lieten zien, dat beide ploegen het beste spel wilden tonen. Want pas in de 4e minuut scoorde Panya de 1-0, om na 3 minuten de tweede in het net te leggen.
De Blauwvingers gingen in de aanval om de tegengoal te scoren, maar kregen de deksel op hun neus, want Panya scoorde in de omschakeling. De Blauwvingers waren niet van plan de wedstrijd zo maar weg te geven. Zij verdedigden als leeuwen hun fort. Pas in de 17e minuut werd hun vierde tegengoal gescoord.

Het lukte de Blauwvingers uiteindelijk hun verdiende doelpunt te maken. Daarna gingen bij Panya alle remmen los en liet bij de rust de stand aantekenen van 8-1.De tweede helft was het alleen nog Panya wat van zich liet spreken en de score is uit te bouwen tot liefst 30-1. Het duel in de andere zaal tussen IFC Donaci verliep in het begin wat rommelig. Aan de ene kant Donaci met als opponent het team Westenlanden, met jongens die wel hebben laten zien over voldoende kwaliteiten te beschikken. 

Aanvoerder Niels Redeker van Westenlanden deed zijn aanvoerderschap eer aan door voorop in de strijd te gaan tegen de technisch iets betere tegenstander. Hij ging voorop in de strijd en mengde hij zich in alle aanvalspogingen van zijn team, met als doel de score te openen tegen het hoger geklasseerde Donaci. De teams gingen rusten met een 13-0 stand in het voordeel van Donaci.

Ook na de rust nadat Niels zijn keepershirt had gewisseld bleef hij voor gaan om te scoren. Helaas kon hij het niet alleen klaren tegen het spel van Donaci. Het werd een éénrichtingsverkeer richting het doel van Westenlanden en het duel eindigde in 31-0.

FC Panya gaat ongeslagen aan de leiding en wordt gevolgd door IFC Donaci, wie drie punten achterstand heeft. De Young Boys staan op de derde plaats.

Artikel delen:
Reacties 2

Reageer