Verkeersveiliger inrichting Station Stadshagen

Zwolle – Maandag 13 februari besluit de gemeenteraad over het Definitief ontwerp buitenruimte Kamperlijn. De D66- en VVD fracties vinden dat het plan verkeersveiliger en meer gericht op de toekomst kan worden. De partijen dienen gezamenlijk een motie in.

"We staan met het ‘Defintief Ontwerp buitenruimte Kamperlijn' voor een belangrijke volgende stap naar de ontwikkeling van Stadshagen als verkeersveilige wijk,"aldus Martin Bleijenburg. "Stadshagen is een wijk met regionale aantrekkingskracht, waar inwoners volwaardig zeggenschap hebben over voorgenomen ontwikkelingen." Met de motie sporen beide fracties het college aan om de verkeersveiligheid te optimaliseren, het gebied toekomstbestendiger te maken en draagvlak te zoeken bij omwonenden. De fracties vragen het college om een voorstel uit te werken voor een P&R-terrein aan de zuidzijde van station Stadshagen. Ook willen zij dat het college daarin een plan voor de profilering van de treinhalte Stadshagen als een belangrijk verkeersknooppunt voor de regio meeneemt, met bijbehorende multifunctionele inrichting van dit gebied. "Nu aanleg van station Stadshagen na jaren eindelijk werkelijkheid wordt, willen we het in een keer goed doen voor de wijk: goede bereikbaarheid per trein en auto is hier onmisbaar, " aldus Aly van der Vegte van de VVD. VVD en D66 houden er rekening mee dat er veel forenzen uit omliggende gemeenten gebruik willen gaan maken van het nieuwe station. Zeker als er straks een middelbare school in de buurt komt. Middelbare scholen hebben een regionale functie. De parkeerplekken zijn nu berekend op Stadshagenaren en een enkele bewoner uit het buitengebied.

Artikel delen:
Reacties 14
  1. Graag ook in samenwerking met politie en buurtbewoners zorgen dat er een verplichte parkeertijd wordt in gesteld in de parkeergarage onder het Winkelcentrum in Stadshagen, op spitstijden rijden gehaaste ouders met kinderen als gekken door die garage. Men presteert het om tegen de rijrichting in te rijden, vaak met te hoge snelheid, men parkeert op het zebrapad of op andere plekken waar dat niet mag, kinderen die een kaartje af laten stempelen rennen vaak keihard van de roltrap af, ik heb er al eens 1 bijna op mijn motorkap gehad enzovoort, enzovoort. En alleen maar om dat mensen te beroerd zijn om of de fiets te pakken of om te rijden. Die Knip is geen excuus, want iedereen die in Stadshagen is gaan wonen wist vooraf van het bestaan van de Knip.

  2. Het lijkt me voor iedereen beter als we de auto wat vaker laten staan en gaan wandelen. Dat is veel gezonder en je ziet dat kinderen er rustig van worden. De laatste keer dat ik een parkeergarage was moest ik bijna overgeven. Het stinkt er, mensen gaan stiekem vreemd met hun minnaar op de achterbank, kinderen terroriseren andere kinderen. Waar moet het heen?

  3. Ja of dat er mensen liggen te rollebollen in de autos bij het parkeergarage wat is dat nou weer voor ongepaste taal zeg tjonge jongeeee

  4. Ik ben een erg emotionele man en soms raak ik bevlogen door de waan van de discussie. Dan kan ik mezelf niet bedwingen en typ ik allerlei dingen die misschien niet op hun plaats zijn! Ik realiseer nu dat ik hiermee een zinvolle discussie over het nieuwe station van Zwolle volledig de nek heb omgedraaid. Ik schik me daarom in de corrigerende tik van Zwollenaer en ga mij weer on-topic richten!

    Het station is prachtig en wordt elke dag beter. Eigenlijk is er geen excuus meer om niet met de trein te gaan toch? In de toekomst moeten we allemaal alleen nog maar met de trein, vind ik.

  5. Waar zou je vanuit de buurgemeenten naar station Stashagen rijden?

    Ik zou doorrijden naar het "centraal station" en daar meteen de trein pakken naar mijn eindbestemming.

  6. Richt het gelijk goed in gemeente Zwolle niet zoals PEC of Isala gaat. gewoon voldoende fietsenstallingen en autoparkeerplaatsen aan beide zijdes van de wijken voor Carpool en P&R. Parkeergelden heffen is geen oplossing want dan hebben de wijken erom enorm last van wild parkeren.

  7. Mijn vriendin kwam gisteren met een gerucht dat ze als het station er is, de bus Lijn 1 willen opheffen?? Dat zou een zeer slecht idee zijn… hoe komen mensen die slecht ter been zijn, of ver van het station af wonen dan met OV in de binnenstad? Weet iemand meer?

Reageer