Gemeentelijk nieuws in je mailbox

Zwolle – Vanaf heden kunnen inwoners van Zwolle die op de hoogte willen blijven van het gemeentelijk nieuws zich aanmelden voor een digitale nieuwsbrief van de gemeente. Ze krijgen dan elke woensdag in hun mailbox een overzicht van de nieuwsberichten en raadsinformatie die de afgelopen week op www.zwolle.nl zijn gepubliceerd.

Met de introductie van de mailnieuwsbrief wil de gemeente het makkelijker maken voor de Zwollenaren die op de hoogte willen blijven van het nieuws van de gemeente. Sinds het verdwijnen van de wekelijkse informatiepagina's De Wijzer uit de Peperbus (in 2015) maakt de gemeente vooral gebruik van de website en social media om inwoners te informeren over actueel gemeentelijk nieuws en berichten over de gemeenteraad. Daarnaast wordt nog een beperkt aantal officiële bekendmakingen in huis-aan-huis blad de Peperbus gepubliceerd. Veruit de meeste bekendmakingen publiceert de gemeente digitaal op www.overheid.nl.

Vorig jaar introduceerde de gemeente een vernieuwde versie van de Zwolle app voor de mobiele telefoon. Met deze toepassing kunnen inwoners en bezoekers elke dag het nieuws uit de stad volgen, checken of het koopzondag is, een melding doen van een kapotte lantaarnpaal, een afspraak maken of mooie foto's van inwoners spotten. Bezoekers kunnen dankzij een samenwerking met Zwolle Marketing via de app ook snel informatie vinden over activiteiten, evenementen en hotspots in de stad. De app wordt de komende tijd verder ontwikkeld, samen met partners in de stad.

Uit onderzoek bleek dat slechts weinig mensen zelf actief op zoek gaan op de website naar nieuws, terwijl zij daarin wel geïnteresseerd zijn. Daarom brengt de gemeente nu eens per week een digitale nieuwsbrief uit. In de nieuwsbrief staan alle nieuwsberichten en raadsinformatie die de afgelopen zeven dagen zijn gepubliceerd op www.zwolle.nl. Wie de nieuwsbrief in zijn of haar mailbox wil krijgen kan zich aanmelden via www.zwolle.nl/nieuwsbrieven.

Artikel delen:
Reactie 1
  1. Laat ze die bekendmakingen dan ook direct in die mailing zetten.
    Nu moet je er nog steeds zelf nog achteraan gaan, om er vervolgens achter de komen dat je toch nog gemist hebt dat er een reclamemast in je achtertuin wordt geplaatst.

Reageer