Zwols stadsgesprek over omslag schone energie

Zwolle -‘Hoe kunnen we de omslag naar schone energie in Zwolle het beste aanpakken?’ Dat is de centrale vraag die de gemeente aan de stad wil stellen tijdens het Stadsgesprek Energie(k)! op 19 april. De gemeente Zwolle wil meer energie die we in de stad gebruiken schoon opwekken. Een uitdaging die om pit en een frisse dosis slagkracht vraagt. Van de gemeente, Zwollenaren en het bedrijfsleven. Tijd voor actie én tijd voor een gesprek met de stad. 

afbeelding_stadsgesprek_energiek.jpg 

Voor het gesprek over de omslag naar schone energie, ook wel energietransitie genoemd, wordt breed uitgenodigd via bewoners-, wijk- en ondernemersverenigingen. Daarnaast worden scholen benaderd voor deelname door scholieren en studenten. Samen met ruim honderd stadsgenoten gaan we brainstormen, discussiëren en concrete oplossingen bedenken.

Meedoen?
Denk je mee? Dat kan! Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Meld je snel aan! Kijk op www.zwolle.nl/stadsgesprek
Het Stadsgesprek Energie(k)! vindt plaats op 19 april van 17.00 – 22.00 uur.
Uiteraard blijft het niet bij een eenmalig stadsgesprek. Daar is het onderwerp veel te belangrijk voor.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

14 gedachten over “Zwols stadsgesprek over omslag schone energie”

  1. Op dit moment veruit de grootste vervuilers van onze mooie stad met hun verouderde dieselmotoren en bijkomende fijnstof uitstoot

  2. @Henker, wellicht is het je ontgaan…maar de huidige generatie dieselmotoren in bussen en vrachtwagens zijn veruit schoner dan die van de meeste personenwagens. sterker nog: de rova heeft de meeste voertuigen ook al op biobrandstof of biogas lopen. Zal ik je nog iets vertellen: de grootste vervuilers qua voertuigen in je mooie stad zijn….scooters. Deze stoten op dit moment veruit meer fijnstof uit dan de dieselmotoren van personenauto’s, bussen en vrachtwagens. Misschien even beter de feiten bijhouden voordat je zomaar iets gaat lopen roeptoeteren.

  3. Inderdaad, laat de gemeente de scooters z.s.m. naar de auto-baan verplaatsen, dan hoeven we niet meer achter die stinkende sla-olie verbranders te fietsen.

  4. Klopt wel, aan kerncentrales zijn ook nadelen.
    Met elk voordeel heb je een nadeel immers.

    ’t probleem van het afval van kerncentrales
    krijgt te weinig aandacht denk ik.
    In de oplossende richting.

    We zijn zo debiel om tijd en energie aan
    windmolens en zonnepanelen te besteden.
    In plaats van te onderzoeken hoe we
    kerncentrales groen kunnen maken.

    Met windmolens en zonnepanelen gaan we ’t
    niet redden. Dat staat vast.

  5. Dieselhenk, met je feiten, deze bussen van Syntus hebben geen euro 6 motoren maar vervuilende euro 4 . En die zijn niet schoon! Dus wie is hier nu loopt hier nu langs de feiten..Overigens draait de Rova ook nog steeds niet op euro 6. En voorwat de brommers, idd, daar heb je gelijk in

  6. En hoe kon je er bij dat de Rova de meeste voertuigen al oo bio brandstof heeft? Volgens mij ben jij degene die aan het roeptoeteren is! Het zijn er namelijk nog maar enkelen.

  7. Thoriumreactors bestaan alleen nog op papier. Voor dat daarvan een werkend prototype is en dan een praktijkversie in Zwolle, zijn we zo 40~50 jaar verder.

Reacties zijn gesloten.