Informatiebijeenkomst vliegroutes 19 september

Zwolle – April 2019. Dan gaat Lelystad Airport open voor vakantievluchten binnen Europa en andere bestemmingen rond de Middellandse Zee. Lelystad Airport neemt samen met Eindhoven Airport een deel van het vliegverkeer van Schiphol over waardoor Schiphol meer ruimte krijgt voor zakelijk vliegverkeer en intercontinentale vluchten. Dat is goed voor de concurrentiepositie van Nederland.

Lelystad Airport zorgt voor meer banen in de regio rond de luchthaven. Maar er komen ook meer vliegtuigen over in onze buurt. Dat kan zorgen voor extra hinder. Vooral dat laatste heeft de afgelopen maanden voor veel vragen gezorgd. In verschillende plaatsen wordt een informatiebijeenkomst georganiseerd. Op dinsdag 19 september staat een bijeenkomst gepland in Zwolle.Voor deze bijeenkomst kunt u zich aanmelden. Enkele dagen van tevoren ontvangt u per e-mail nog het programma, een routebeschrijving en een bevestiging van deelname die u meeneemt naar de informatieavond.

Voorlopig programma
19.00 – 19.30 uur Inloop met koffie en thee
19.30 – 20.00 uur In groepen: kennismaken en inventariseren belangrijkste vragen
20.00 – 20.15 uur Informatiemarkt
20.15 – 21.15 uur Samenvatten opgehaalde vragen
Toelichting op ontwikkeling Lelystad Airport en uitgangspunten vliegroutes
Toelichting op ligging, hoogtes en hinder van de vliegroutes
Met elkaar in gesprek: bespreken belangrijkste vragen en zorgen
21.15 – 22.00 uur Mogelijkheid tot een bezoek aan de informatiemarkt

Wilt u meer weten over de uitbreiding van Lelystad Airport of wilt u de effecten weten die de vliegroutes op uw woonomgeving gaan hebben? Dan kan de informatieavond u helpen hier meer duidelijkheid over te krijgen.

Voor Zwolle is er op 19 september om 19.30 uur een informatiebijeenkomst in de Nieuwe Buitensociëteit.

Bron: Minesterie van Infrastructuur en Milieu 

Artikel delen:
Reacties 10
  1. Ik sta er een beetje dubbel in. Ik ben een groot liefhebber van vliegtuigen maar weet onvoldoende hoeveel vliegtuigen er nu dagelijks gaan over komen. Hoeveel per uur? Hoe hoog etc…Misschien moet ik maar naar de avond gaan.

  2. Las dat Schiphol het niet echt gemakkelijk heeft. Het is daar te druk. Bijna 500.000 vliegbewegingen per jaar. Moeten we dat verminderen? Nee. Er moet een vliegveld bij. In dit geval Lelystad. Dat is al bijna klaar.

    De luchtvervoerboeren hadden donderdag een bijeenkomst in Den Haag onder leiding van Hans Alders. Dat is die politieke schnabbelkont die namens de Gasunie de Groningers al jaren met enorme kluiten het riet in stuurt. Volgens deze Hansje moeten de prijsvechters vanuit de polder gaan opereren zodat de grote jongens als KLM en consorten lekker kunnen doorgroeien op dat oude vertrouwde Schiphol. Dus geen van die mensen, die volgens mij ook tijdens die vergadering de gevolgen van Irma nog op hun netvlies hadden, kwam op het idee dat we misschien moeten stoppen met de systematische vernietiging van de aarde. Domweg omdat we de planeet met zijn allen kapot vliegen. Niet minder dan 500.000 vluchtbewegingen boven dit kutlandje. Meer! Nog meer.

    Natuurlijk komt er binnenkort een televisieactie voor Sint-Maarten en hoesten we met ons rijke Nederland een flink bedrag op. En natuurlijk komen er benefietvoorstellingen in allerlei theaters en concerthallen. De opgehoeste bedragen zullen ouderwets door de ether schallen. We zullen borstklopperig trots zijn op onze Nederlandse gulheid. Ik twijfel daar geen seconde aan.

    Maar we moeten niet alleen geven, maar ook opgeven. En daarmee bedoel ik al die idiote reisjes. Volgens mij moeten we een aantal debiele vliegtickets gewoon inleveren. Domweg omdat het radeloze onzinreisjes zijn. Mensen die een lang weekend naar Bali gaan om te ontstressen zijn ronduit zielig. Twee dagen skiën in Verbier. Schaam je rood. Mijn eigen voetbalreisjes naar Milaan en Barcelona. Wegwezen verwende idioot.
    —-
    Stukje uit de deze week weer zeer lezenswaardige "Youp van de week".
    Al vele jaren produceert Youp wekelijks een heerlijke column Bovenstaand stukje komt hier uit.

  3. We kunnen er maar beter naar luisteren, of horen zingen….
    Naar deze gouwe ouwe….toen het allemaal nog te overzien leek:

    Peter Schaap – Vliegen als een vogel

    Op je dunne linnen vleugels steeg je langzaam naar de lucht
    Je had gekeken naar de vogels, en je dacht: "Ik zou het net zo kunnen doen"
    En je wilde leren vliegen, van de grond worden bevrijd
    En je vloog zoals je droomde, en haast niemand anders geloofde je doel

    Refrain:
    Vliegen als een vogel, tussen de wolken, net als zij
    Vliegen op je eigen vleugels, tussen de wolken wilde jij

    En je wilde steeds weer vrij zijn, dus je vloog zo vaak je kon
    En je bleef er steeds maar langer, vloog steeds dichter naar de hemel en de zon
    Je ging steeds meer op in je dromen, want daarboven was je vrij
    Tot die keer dat je omlaag kwam, toen was er weer een ander die opnieuw begon.
    ——
    En wat te denken van bijvoorbeeld
    KL204 van ouwe rocker Peter Koelewijn.

    * De stewardessen kunnen we er natuurlijk makkelijk bij fantaseren.

Reageer