GL: Slappe brief met gemiste kansen

Zwolle – De fractie GroenLinks Zwolle vindt de brief aan de staatssecretaris over Vliegveld Lelystad een slappe brief met gemiste kansen. In de brief worden alleen de vlieghoogten benoemd in het pleidooi, naast een herindeling- luchtruim- versnelling. Namens de inwoners van Zwolle wordt gezegd dat Vliegveld Lelystad en de routes, en aantallen vliegbewegingen, niet ter discussie staan.  Het is de fractie gebleken dat heel veel inwoners daar anders over denken.

Er wordt geen heroverweging bepleit rond nut en noodzaak van de luchthaven, onder andere vanwege alle milieuredenen, en vanwege de alternatieven die ontwikkeld kunnen worden. Dat is wat GroenLinks betreft een veel te zwakke stellingname. Teleurstellend voor een college dat veel aandacht aan duurzaamheid wil geven. (Zie onderstaand bericht) 

Artikel delen:
Reacties 10
  1. Groen links had niet af moeten wachten op een slappe brief en daarna slap jritiek levereveren.
    Grien links had er bovenop moeten zitten en vooraf scherpe vragen stellen en als een pitbull vast moeten zitten aan gegeven informatie.
    Ik snap niet waarom groen links met deze bullshit de media op zoekt.
    Jullie zijn toch politici?

  2. De routes zijn inderdaad al jaren geleden vastgesteld. Op Weblogzwolle en andere media zijn daar ook wel berichten over geweest. Ook werd er een datum genoemd tot wanneer er bezwaren en andere zienswijzen konden worden ingediend. De algemene teneur was toen: Ach joh, waar maak je je druk om. Er zijn veel belangrijkere zaken om je druk over te maken. Nou prima dan, maar dan nu ook niet meer zeuren.

  3. bernard, ik zit me hier af te vragen waarom je dat zegt. Ik snap dit soort reacties vaker niet, en ik ga het je gewoon vragen. Op zich heb je misschien wel gelijk hoor, en is het mosterd-na-de-maaltijd om er nu nog over te beginnen. Maar dan nog is het toch in je voordeel dat ze nog wat proberen tegen het vliegverkeer te doen? Ook als je er weinig last van denkt te krijgen, is het toch beter dat er géén vliegverkeer komt dan dat het er wél komt? Zou je eens willen proberen mij uit te leggen waarom je een poging in je voordeel "zeuren" gaat noemen in een reactie, dus ook al heb je op zich misschien gelijk en IS het zeuren?

  4. Joost, in de periode dat die vliegroutes vastgesteld werden verbaasde ik me over de lauwe interesse in dat onderwerp. Ik kon me voorstellen dat dat best wel eens tot overlast zou kunnen leiden. Heb daar toen ook op gereageerd in de trand van: hallo mensen lezen jullie dit wel? Maar oké, de sluitingsdatum verstreek en in mijn ogen was dat het dan klaar. Er was nog ruimte om te praten over de hoogte, maar de routes waren vanaf nu een gegeven. Zo simpel zit ik nou eenmaal in elkaar. Ik vind het raar om daar later weer op terug te komen.
    Dat er nu toch weer getrokken wordt aan die routes begrijp ik dus niet en kijk dat opnieuw met verbazing aan. Noemde ik het zeuren? In ieder geval heb ik iets van: ja jongens, had je eerder moeten zijn.
    Gedane zaken nemen geen keer. Aan de andere kant kan een beetje opportunisme natuurlijk ook geen kwaad.

  5. Ik zal het wel gemist hebben. Of het is langs me heen gegaan. In ieder geval vind ik het flauwekul.

    Als de overheid iets doet wat mij aangaat dan wil dat niet uit tweede hand horen. Ik wil er niet naar hoeven zoeken. Ik wil dat ze het me zelf vertellen.
    Het is als de aankondigingen in de krant: denkt de gemeente nu werkelijk dat ik elke week de gemeentepagina's ga uitpluizen om te zien of mijn buurman toevallig een boom wil kappen of een kapelletje wil zetten? Dat soort dingen bespreekt mijn buurman zelf met mij.

    "Je had het kunnen weten" is gewoon een kutsmoes.

  6. @JoostZ, dit is wel een beetje als spijkers op laag water zoeken. Dit onderwerp is diverse keren aan bod gekomen. GL snurkte fijn door tijdens het proces. Gezien de overlast en de enorme voordelen, moeten GL gewoon niet zeuren. Zeker niet wanneer er diverse milestones zijn gepasseerd. Er komen nu verkiezingen aan en dat is de reden waarom men dit zo hoog speelt. Ik neem het toneelstuk in elk geval niet serieus.

  7. Bernard, bedankt voor de info en de correctie. Zoals je weet, heb ik geen bezwaren tegen het vliegveld. Alles wat men doet om de overlast te verminderen, prima. Het belangrijkste is dat het vliegveld er wel gewoon komt.

Reageer