‘In Zwolle is altijd Plaats’ van start

Door Redactie

|   Laatste wijziging

Foto: Ingezonden foto

Zwolle – Met het onthullen van het nieuwe spandoek gaf wethouder Michiel van Willigen op donderdag 16 november een startsein voor de jaarlijkse campagne ‘In Zwolle is altijd Plaats’. De Zwolse wethouder voor Verkeer en Vervoer liet het spandoek zien samen met een medewerker van de service fietsenstalling Gasthuisplein. De campagne vindt dit jaar plaats in de periode rond de feestdagen van 16 november tot en met 31 december. Daarmee wil de gemeente Zwolle samen met het ZwolleFonds bezoekers, juist in deze drukke periode, een gastvrij welkom geven in de binnenstad.

Tijdens de campagne wordt de goede bereikbaarheid van het centrum benadrukt en het ruime aanbod aan parkeervoorzieningen onder de aandacht gebracht. Wethouder voor Verkeer Michiel van Willigen: “In de binnenstad kunnen bezoekers altijd een plekje vinden om te parkeren of hun fiets te stallen. Er zijn drie bewaakte fietsenstallingen. En wanneer wij veel bezoekers in het centrum verwachten, plaatsen we voldoende mobiele fietsrekken bij. Autoparkeerplaatsen zijn er ook ruim voldoende. Deze voorzieningen liggen allemaal in of rondom het centrum. U bent dus zo bij de winkels, horeca of culturele bestemmingen”.

Bezoekers kunnen in Zwolle zelf bepalen hoeveel ze voor parkeren betalen. De hoofdstad van Overijssel kent drie tarieven voor parkeren. Afhankelijk van waar mensen parkeren, betalen ze achter een slagboom per uur € 1,00, € 1,80 of € 2,80. De bewaakte fietsenstallingen zijn zelfs helemaal gratis.
Tijdens de campagne worden de voordelen van belparkeren voor parkeren op straat onder de aandacht gebracht. Met belparkeren kunnen bezoekers met behulp van hun mobiele telefoon parkeergeld betalen. Meer informatie over de campagne staat op www.zwolle.nl/altijdplaats.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

1 gedachte over “‘In Zwolle is altijd Plaats’ van start”

  1. Wat een compleet drama, alle hoofdwegen naar de binnenstad afknijpen voor een notabene dubbele busbaan die amper gebruikt word en voornamelijk lege bussen voor en na de spits en weekenden en de bezoekers van onze stad staan helemaal vast op de drukke dagen, vervolgens een garage maken die veel te duur is, mensen stimuleren om met de fiets te komen maar wel binnen de lijntjes met hulp van fietscoaches. man man wat een verstand!

Reacties zijn gesloten.