A28 bij Zwolle in file Top 50

De verkeersinformatiedienst (VID) heeft de file Top 50 van 2007 bekend gemaakt. Hiervoor komt voor het eerste de A28 bij Zwolle voor.

Uit de cijfers blijkt dat de filedruk tussen Zwolle en Nieuwleusen bijna verdubbeld is ten opzichte van 2006. Van 49536 kilometerminuten in 2006 naar 90148 kilometerminuten in 2007. De lijst is te bekijken op: http://www.vid.nl/top50.html. De A28 bij Zwolle neemt de 41e positie in.

Artikel delen:
Reacties 14
  1. Het is wel een extreme stijging. De file richting Zwolle komt niet voor in de lijst, maar die is meestal ook verdeeld over twee stukken, en dat is samen wel een flinke vertraging, maar alleen blijkbaar niet een top50-vermelding waard.

  2. Hoe zit het eigenlijk met de binnenstad en daar omheen? Die miniscule weggetjes in en om het centrum zorgen in de spits pas voor file en oponthoud. Heb ik het nog niet eens over de stationsomgeving en de ring….

  3. Het wegennet in Zwolle is ook niet gebouwd voor het huidige inwonertal. Het wegennet is al jaren hetzelfde, terwijl het inwonertal met tienduizenden gegroeid is, en nog maar niet te spreken over de mensen die buiten Zwolle wonen maar hier werken.

  4. Inderdaad Chris. Kijk eens naar de stoplichten tussen de v. Karnebeekstraat en de Sassenpoort. Daar kan maar 1 strook tegelijk doorgaan terwijl auto's op andere vrije stroken staan te wachten op niets. Dat veroorzaakt erg veel oponthoud en is ook nog eens slecht voor het millieu. Ik begrijp dan ook niet dat die dingen nooit een keer opnieuw worden afgesteld. een fietsbrug over de Veerallee lijkt mij ook stukken beter dan dat stopicht voor fietsers.

  5. Een fietsbrug is wel een idee, maar dan moet die schuin over de Veerallee komen, omdat er anders geen ruimte is voor het talud en de hellingbanen. Je wilt een fietser ook niet opzadelen met een 15% bergpas ;D

  6. Gelukkig brengt de gemeente de term, regeren is vooruitzien, ten volle in praktijk. De Ceintuurbaan is een prachtig voorbeeld. Het ene kantoor na de andere verreist daar maar de beloofde 'nieuwe Ceintuurbaan' laat op zich wachten doordat er ergens een pipo zijn grond niet wil afstaan. Het prachtig verzonnen fasen project werkt voor geen meter. Fase 1 is klaar. Fase 2 niet vanwege de aankoop van grond. Maar niet vast beginnen met Fase 3 nee nee, ff wachten nog!!?? Ondertussen ligt de boel al een jaar plat. Zul je zien dat de beloofde uitbreiding van de infrastructuur bij IKEA straks ook te laat klaar is waardoor IKEA niet open kan cq mag. Maar ach, die wachten pas 25 jaar.

  7. Heb jij er al structurele vragen (echt doorvragen) over gehoord in de gemeenteraad? Zoals gister al geconstateerd, schijnt Nederland aardig in de greep te zitten van grote projectontwikkelaars/snelle vastgoedboys ed.

Reageer