Windesheim en NIMA slaan handen ineen

Windesheim en NIMA slaan handen ineen

Zwolle – De opleiding Commerciële Economie van Hogeschool Windesheim en NIMA gaan een samenwerking aan. Studenten kunnen sneller hun NIMA B diploma halen en docenten kunnen hun vakkennis via NIMA bijhouden.

Studenten die afstuderen krijgen vrijstelling voor het schriftelijke deel (B1) van het NIMA B examen. Met een goede marketingstage kunnen de studenten direct het mondeling B2 examen doen (consumentenmarketing-, business- of digital marketing). Op deze manier kunnen ze tegelijk met het hbo-diploma het NIMA B diploma halen. Studenten die geen geschikte stage hebben, kunnen tijdens hun werk – binnen drie jaar na afstuderen – alsnog het B2 examen doen. Opleidingsmanager Harry Donker: "Met een Nima B2 diploma en met name met de variant digital marketing kunnen onze studenten zich profileren op de arbeidsmarkt, omdat dit optimaal aansluit bij veelgevraagde functies".

De vorderingen van de studenten worden vastgelegd in het MyCareer-platform van NIMA. Hierdoor kunnen toekomstige werk- of opdrachtgevers altijd verifiëren dat de student daadwerkelijk het NIMA-certificaat en/of -diploma heeft behaald. Ook kunnen studenten extra certificaten behalen of een integriteitstoets doen. Donker: "Dit stimuleert studenten al tijdens hun studie een stapje extra te doen".

Naast deze mogelijkheden voor studenten, ondersteunt NIMA Windesheimdocenten in het bijhouden van hun vakkennis via scholingsdagen en masterclasses. Docenten die aantoonbaar hun vakkennis op peil houden krijgen de titel Qualified Lecturer. Daarnaast krijgt de opleiding Commerciële Economie toegang tot cases en proeftentamens op NIMA A en B niveau. Deze worden onder andere gebruikt om de studenten gericht voor te bereiden op het NIMA B examen.

Het contract wordt getekend voor één jaar, met de intentie dit te verlengen en zo te komen tot een duurzame samenwerking. NIMA-directeur Martin Huisman: "Wij zijn bijzonder blij dat er nu vier hogescholen zijn waarmee we nauw gaan samenwerken om het marketingonderwijs verder te ontwikkelen".

Artikel delen:

Reageer