Betaalde parkeerplaatsen voor ABN AMRO medewerkers

Op het voormalige terrein van ROVA aan de Grote Voort in Zwolle is een openbaar parkeerterrein voor 380 auto´s ingericht. Medewerkers van ABN AMRO kunnen de parkeerplaatsen gebruiken. Ook derden kunnen een pasje aanvragen en betaald hun auto parkeren. In het weekend en op feestdagen is het terrein gratis toegankelijk, bijvoorbeeld voor bezoekers van de Woonboulevard.

Met het terrein moet een parkeerchaos op Voorsterpoort worden voorkomen. ABN AMRO betaalt voor de parkeerplaatsen een marktconform bedrag, dat is bepaald door een externe deskundige. In de IJsseltoren, het nieuwe onderkomen van ABN AMRO, zijn te weinig parkeerplaatsen voor alle medewerkers.

Het tijdelijke parkeerterrein is tot uiterlijk december 2009 beschikbaar. ABN AMRO zoekt ondertussen naar een definitieve en duurzame oplossing voor het parkeerprobleem. Omdat het ROVA-terrein te koop staat, geldt een opzegtermijn van een maand. Wanneer zich een gegadigde voor de locatie meldt, kan het parkeerterrein voortijdig worden opgeheven.

De eerste parkeerplaatsen op het terrein zijn inmiddels beschikbaar. Begin 2007 worden de verlichting en de slagbomen geplaatst.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “Betaalde parkeerplaatsen voor ABN AMRO medewerkers”

  1. Gert dat krijg je met een gemeente die overal nee tegen zegt, en Ikea geen top locatie willen bieden. De gemeente snapt niet dat dit meer dagjes mensen trekt, stelletje onbenullen…

  2. Toch wel een blamage. Bij de start van het gebouw aankondigen dat men bewust een beperkt aantal parkeerplaatsen had gecreeerd. Immers de werknemers worden geacht van het openbaar vervoer gebruik te maken. En dan nu al deze kniebuiging voor de auto.
    Trouwens hoe bevalt het de werknemers in die vreselijke toren van Babel. Je moet een kwartier eerder van huis hoor ik. Eerst de auto ver weg parkeren en dan nog een heel eind lopen naar de werkplek. En oh ja de vakbond en or schijnen dit kwartier als loon te claimen. Welke ABN-er durft hier wat meer kijk op te geven?

  3. De oude rova locatie is toch echt wel een toplocatie hoor. Als Ikea dat niet wil (die aasden vast op het plekje van de ABN-Amro) dan gaat het over. Moet je voorstellen dat er een Ikea op die plek zou staan… Brrr.

  4. Vakbond en Or in het geweer om kwartier ? Ik kan het mij zowat niet voorstellen. Dat hebben zij ook niet gedaan tegen boventallig verklaring van duizenden met name oudere werknemers, geen enkele steun voor deze categorie, van vakbond en OR. Hierdoor kon de abn-amro als grote zich sociaal noemende bank zonder problemen deze werknemers als afval bij de straat zetten en laten afvloeien op kosten van de gemeenschap( WW!) en nu een duur parkeerterrein verwerven waarschijnlijk voor een appel en een ei dit past wel in dit plaatje van deze a sociale bank.Dan praten wij nog niet eens over de aangelegde infrastructuur rondom het abn-amro rovershol, deze kosten kwamen ook al ten last van de gemeenschap. Wie pakt deze bank nu eindelijk eens een keer aan.

  5. Blij toe dat die Ikea daar niet komt. Wat zou er dan van het Manhattan plan (zie elders op deze weblog) terecht komen?

    Wim Rijshout: Wat een onzin zeg. Medewerkers van de ABN AMRO kunnen prima met de fiets. Hartstikke gezond en lekker goedkoop. Van welke vakbond bent u eigenlijk?

  6. Je hebt gelijk Wim.
    Toen bekend werd dat het abn-kantoor zou komen is er gezegd dat er minder parkeerplaatsen zouden komen dan er mensen werken.
    Het doel: de mensen binnen een straal van een aantal km kunnen met de fiets of openbaar vervoer gaan.
    Maar nee, ze moeten zonodig weer extra plaatsen creeren, omdat de mensen het verrekken om met de fiets of openbaar vervoer te gaan.
    Ze moeten gewoon verplicht worden, gebeurd wel bij meer bedrijven in Zwolle.
    Maar hier op Hanzeland is het net zo, vlak naast het station, de bus en men verrekt het gewoon op met het openbaar vervoer te komen.

  7. @ Jan, niet iedereen heeft zin om 20 minuten langer onderweg te zijn met het OV.

    In die leuke berekeningen gaan ze altijd uit van station naar station, ja dan is het OV wel sneller.
    Maar niet van woonwijk naar kantoorpand.

  8. Je kunt beter 20 minuten in de file gaan staan tussen al die stinkende autos van medelanders.
    Een collega van mij woont in Ommen, hij is met het openbaar vervoer sneller op zijn werk als met de auto.

Reacties zijn gesloten.