Treinstel losgeschoten bij station Zwolle

Door Redactie

|   Laatste wijziging

Zwolle – Dinsdagavond is net na vertrek een treinstel ontkoppeld.

De trein, onderweg naar Utrecht, was net onderweg toen één van de treinstellen losschoot waarna de trein langzaam terug is gereden naar het station. Hier wordt door ProRail onderzoek gedaan naar de oorzaak van de spontane ontkoppeling.

 

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

30 gedachten over “Treinstel losgeschoten bij station Zwolle”

  1. Weer een streepje erbij voor NS/ProRail. Nog net in 2017. Zal me benieuwen of ze in 2018 ook zo belachelijk vaak en (vooral bij andere incidenten) duur en ongemakkelijk in het nieuws kunnen komen.

  2. Ik vraag mij af waarom ProRail onderzoek doet. ProRail gaat over infra, niet over materieel, dat is (hier aannemelijk) NS.

    Niet onbelangrijk is de vraag waarom het ontkoppelde treinstel heeft kunnen rollen. Bij ontkoppeling horen de remmen in werking te treden…

  3. Sterk berichtje Marco.
    – Waarom onderzoek door ProRail en niet door NS?
    – Hoezo rollen? Bij ontkoppeld treinstel horen de remmen in werking te treden!

    Zowel NS als ProRail hebben toch duurbetaalde voorlichters in dienst?

    Begrijp dat “actief achter nieuws aan vangen” niet de eerste taak van de stichting is die ‘Het onvolprezen WeblogZwolle” faciliteert voor ons.
    Maar De Sensator, zou hier toch ff achteraan kunnen bellen? Grote foto er bij….heb je zomaar weer een pagina gevuld!

  4. @Ria, welke berichten waren nu precies fictie?
    Hoe groot is eigenlijk de kans op herhaling van een losschietend treinstel?
    Jij doet immers voorkomen of je meer weet mbt NS en ProRail.

  5. @Dick ‘Dat is hun taak toch “op tijd rijden”? Krijgen ze goed voor betaald.’ Dit zal je verbazen maar beiden zijn fabels zoals insiders weten.

  6. Zelf begrijp ik het allemaal niet meer. Dit verhaal tekende BNR 13 maand geleden op, o.a. over op tijd rijden en de samenwerking tussen NS en ProRail. Waar het hier ook over gaat:
    https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10314484/prorail-baas-op-tijd-rijden-niet-hoogste-doel

    Vond dit over salaris. “Goed betaald” is natuurlijk subjectief” maar Het salaris van een Treinmachinist begint ongeveer bij €3000 per maand. In sommige uitzonderlijke gevallen kan men ongeveer €5279 per maand gaan verdienen.

  7. @Dick Nee dat was mij wel duidelijk. Over welke punctualiteit (op tijd rijden) had jij of de media het eigenlijk? Aankomst- Vertrek of overstap punctualiteit? Zeg het maar. Hoe de salarissen zijn of ervaren worden heb ik geen benul van. Heb ik dus ook geen mening over.

  8. @ Ria, omdat je zei dat ‘Dat is hun taak toch “op tijd rijden”? Krijgen ze goed voor betaald.’ beiden fabels waren. Dacht ik dat je “krijgen ze goed voor betaald ook bedoelde”. Blijft idd “op tijd rijden” alleen over. Uit jouw
    link blijkt wat ik er ook onder versta: at betekent dat de treinen maximaal 3 minuten vertraagd waren.
    Mijn link zaait verwarring:
    Hetzelfde ProRail: ProRail stelt de ambities fors naar beneden bij. De spoorbeheerder heeft liever dat reizigers die over de hogesnelheidslijn reizen te laat aankomen, dan op tijd door een overstap te maken. De politiek vindt dat terecht onacceptabel. En…er staat dat de samenwerking met NS beter moet.
    Daar hebben we het nu net een heel draadje over gehad. Wat voor honderden miljoenen belastinggeld over de balk wordt gesmeten. En dat nogsteeds de verantwoording (en zelfs de taakverdeling) niet duidelijk lijkt.
    Zie dit draadje…. dat kun je toch met droge ogen verkopen. En dan hebben we nog niet eens gezocht op www!
    Een treinstel dat zomaar losschiet… hier dus en http://www.weblogzwolle.nl/nieuws/58094/prorail-levert-wanprestatie-omtrent-kamperlijntje.html#comments

  9. STAKING REGIONALE VERVOERDERS:

    Liever een dure NS dan goedkope en waardeloze Ryanair achtige toestanden op het spoor.

    Werknemers in het streekvervoer staken donderdag en daardoor rijden er minder of geen streekbussen en regionale stoptreinen.

    De werkgevers hadden tot vanochtend de tijd om aan de eisen van de vakbonden te voldoen, maar al voor het ultimatum lieten ze weten niet akkoord te gaan. FNV en CNV besloten daarop de staking door te zetten.

    “Staken is voor niemand leuk. We willen de reizigers niet treffen, maar de nood in het streekvervoer is letterlijk en figuurlijk heel hoog. Zo hoog dat we op dit moment helaas geen andere mogelijkheid meer zien”, legt Paula Verhoef, onderhandelaar FNV Streekvervoer, uit.

    “De verantwoordelijkheid voor de staking ligt helemaal bij de werkgevers. Als zij bereid zijn fatsoenlijke afspraken te maken, stapt elke chauffeur en machinist zo weer op de bus en trein.”

    Eisen
    Vakbonden CNV en FNV eisen niet alleen meer geld voor hun leden, maar ook een plaspauze voor de chauffeurs. De chauffeurs hebben volgens de vakbonden te weinig tijd om naar het toilet te gaan tijdens hun dienst.

    Hoe de acties precies gaan verlopen, is nog niet bekend. De cao openbaar vervoer geldt voor de ongeveer twaalfduizend werknemers bij grote vervoersbedrijven als Connexxion, Arriva, Syntus, Qbuzz en EBS.

Reacties zijn gesloten.