Verbijstering over bagatelliserende uitlatingen wat betreft gevolgen Lelystad Airport

Verbijstering over bagatelliserende uitlatingen wat betreft gevolgen Lelystad Airport

Zwolle – Berkum is verbijsterd over bagatelliserende uitlatingen door de commissaris van de koning van Flevoland en Corendon-topman over gevolgen vliegveld Lelystad.

Verbijstering en diepe verontwaardiging leeft er bij de het bestuur van de Wijkvereniging Berkum in Zwolle over uitspraken van de commissaris van de Koning in Flevoland en de hoogste baas van vakantieaanbieder Corendon Stefan van der Heijden. Beide bestuurders moffelen de gevolgen van de opening van Vliegveld Lelystad onder het tapijt en schofferen daardoor de duizenden gedupeerden inwoners van o.a. Zwolle.

Op de geplande informatieavond 9 januari in het wijkcentrum De Weijenbelt aan de Campherbeeklaan 82 zal o.a. HoogOverijssel de werkelijke feiten presenteren en laten zien hoe er gesjoemeld en gemarchandeerd is met cijfers en rapporten om daarmee de uitbreiding van Schiphol ten koste van o.a. de inwoners van Zwolle erdoor te drukken.

De huidige plannen met het vliegveld in Lelystad betekenen voor de inwoners van Berkum extra luchtverontreiniging en herrie. Berkum wordt ook al geplaagd door fijnstof en herrie van de N35 en de A28. Daar komt de van Schiphol verplaatste fijnstof en herrie dus nog bij.

Tijdens de informatieavond zullen feiten aan de orde komen en is er ruimte voor het stellen van vragen.

De deur is open vanaf 19.00 uur, aanvang bijeenkomst is om 19.30 uur.

Artikel delen:
Reacties 27
  1. Er worden steeds meer reclames uitgezonden met vlieg-aanbiedingen ( tui, corendon)…. zo worden er nog veel meer vluchten gecreerd… zo hebben we nog veel meer vliegvelden nodig…

    1. Op zich klopt dat, maar het is met vliegen net als met vuurwerk: mensen die wel vliegen hebben geen last van mensen die niet vliegen, maar mensen die niet vliegen hebben wél last van mensen die wel vliegen.

      Vliegverkeer dam je niet in met goede bedoelingen. Hier is ingrijpen van de overheid nodig. Maar de overheid is altijd op de hand geweest van vliegvelden en luchtvaartmaatschappijen, zelfs in zoverre dat ze er niet voor terugdeinsde om valse informatie te verspreiden. Dit is wel een parlementair onderzoek waard!

      https://secure.avaaz.org/nl/petition/Aan_de_leden_van_de_Eerste_en_Tweede_Kamer_Stop_de_wantoestanden_in_de_luchtvaartsector/

  2. Er is nog helemaal geen feitelijke informatie bekend over de mogelijke overlast. Tegenstanders doen allerlei aannames zonder dat deze wetenschappelijk onderbouwd zijn. We gaan het wel zien, ik maak mij er niet zo druk om. Overlast is van heel veel zaken afhankelijk dat is het enige wat zeker is.

    1. Dat er geen feitelijke informatie bekend is, komt doordat er geknoeid is met de effectrapportage. Dat is een van de dingen waar mensen zich druk om maken.

  3. In dit artikel staat ook dat duizenden inwoners van Zwolle zich geschoffeerd voelen, door wie dan? Ik voel mij allerminst geschoffeerd en ik denk met mij vele Zwollenaren. Wat een onzin zeg.

  4. Waarom zit er iemand van Corendon bij zo'n zitting, nogal wiedes dat die voor uitbreiding van Lelystad is.
    Als je zo iemand zijn woordje laat doen, moet er ook iemand het woord kunnen doen die tegen uitbreiding van Lelystad is.

  5. Straks misschien een jaar uitstel en de afspraak dat de vliegtuigen 50 meter hoger overvliegen, maar uiteindelijk gaat het gaat gewoon door hoor.
    Afgelopen week was ook in het nieuws dat de aannemer inmiddels al druk bezig is en zich gewoon aan de oorspronkelijke termijn houden dus straks staat er een volledige terminal een jaar lang leeg omdat de CU (die van de zondagsluiting) en D'66 een heel duur onderzoek willen opstarten waarvan de uitslag nu al bekent is.

    1. Nou daar zullen de overburen blij mij zijn. Kijken ze zo in je hol dildo. Dat zal bij de overburen een cocktail aan emoties los maken. Hahaha

  6. 40% van de vliegtuigen die gaan landen op Lelystad zullen over Zwolle vliegen. Als je alles narekent, komt dit op ongeveer 1 (één) toestel in de drie uur. Tja dat gaat me een herrie geven. Van een 'deskundig' tegenstander van het vliegveld heb ik tijdens een eerdere informatiebijeenkomst gehoord dat de geluidsoverlast te vergelijken is met het geluid van een cirkelzaag (of zou dit misschien een overdreven weergave van de werkelijkheid zijn geweest). Ik heb medelijden met alle Zwollenaren en Berkummers die deze barbaarse overlast gaan ondervinden.

    1. Ik denk zelf 1 per uur, wanneer men op maximale capaciteit draait. Las in de buurt informatie dat de gemiddelde leeftijd in berkum hoog is, meer dan 50% is ouder dan 45 jaar. 30% is zelfs gepensioneerd. Het is niet ondenkbaar dat het gehoor ook niet meer zo goed is, waardoor het hoortoestel percentage wel erg hoog liggen zal liggen. De geluidsgolven van een dalend vliegtuig zal men nog geen eens goed mee krijgen.

  7. Kan toch niet anders dan dat het absurd goedkope vliegen gaat stoppen, want zo als het nu is, tja dat druist in tegen alle logica. Ieder zal dit direct moeten beamen. Gevolg zal zijn dat het aantal vluchten drastisch gaat afnemen.Want kosten gaan naar een realistisch – prijzig- nivo. Dat vliegveld in Lelystad zal er wel komen , en een x-aantal jaren functioneren, daarna wordt het weer gewoon de oorspronkelijke sportvliegtuig-hub . Mijn voorspelling.

Reageer