Man rijdt 102 over Middelweg

Op donderdagmiddag 17 januari werd aan de Hermelenweg een 39-jarige man uit Zwolle staande gehouden voor overtreding van de maximumsnelheid. Hij reed 119 km/ waar 60 is toegestaan. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en proces-verbaal werd opgemaakt.

Op donderdagavond 17 januari werd aan de Middelweg een 25-jarige man uit Zwolle op snelheid gecontroleerd. Hij reed (gecorrigeerd) 102 km/h waar 50 is toegestaan. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en proces-verbaal werd tegen hem opgemaakt.

Artikel delen:
Reacties 21
  1. Ik vind dat best wel kul wat je daar zegt. Bewijs my ass…. Er zijn mensen die elkaar overhoop schieten, er zijn mensen die stelen. Is dat dan ook direct een bewijs dat er regels/wetten niet goed zijn?

  2. tussen de stoplichten op de middelweg en de mastenbroekerbrug zit 1 zijweg naar de sportvelden. Daar steken geen kinderen over… kan niet eens, zit lang hek langs de middelweg en het fietspad er naast.
    Normaal rijd ik daar 60-70 , maar heb ook wel eens sneller gereden daar (1 of 2 keer hoor 🙂 ), anders wordt het wel heel erg duur als je gepakt wordt 🙂

  3. De Middelweg begint toch al bij de Aldi ongeveer? Van daaruit richting Zwartewaterallee is toch niet een stuk om met 100 km/u te gaan rijden lijkt me…

  4. Freddie je hebt er ook nog een afslag naar fit plaza, en vanuit de Aa landen steken daar kinderen over om bij fit plaza te komen, uiteraat is daar geen oversteek plaats. En de kinderen die van het sportveld komen steken nu ook via de nieuwe afsalg van fit plaza over, die afslag is trouwens ook een gevaar net aan het einde van de twee baans van af de stoplichten middelweg-waallaan daar komen ook nog ongelukken.
    Maar te hart is te hart en wil je graag hart zorg dan dat je binnen de 50 kilometer te hart blijft.

  5. Middelweg moet 4 baans worden doorgetrokken liefst dwars door stadshagen 4 baans zo aansluiten op de nieuwe 4 baansweg om stadshagen heen. Mooi stukje ring van Zwolle!!
    Stukje fitplaza tot over de brug 50 tuffennn… Eikels zijn het!! >:(

  6. waarom wil je ?berhaubt meer dan 50 km/p/u rijden daar?
    omdat het kan? je kan ook eerder van huis vertrekken.
    altijd maar haast, altijd maar afreageren achter het stuur van een voertuig waarmee je iemand dood kan rijden…
    als je je dan toch wilt afreageren, pak dan de fiets en vertrek te laat… kan je lekker keihard gaan racen op eigen kracht! doodop aankomen… heerlijk afgereageerd zonder daarmee een ander in gevaar gebracht te hebben.

  7. Ja vast! Ik fiets heel regelmatig naar mijn werk, maar ook op de fiets is het overige verkeer soms strontvervelend! Schooljeugd die niet doorfietst. Mensen op diverse plaatsen afslaan zonder hun pootje uit te steken. (En dat terwijl je aannam dat ze rechtdoor zouden gaan en je zo fatsoenlijk wilde zijn niet net voor ze langs te schieten.)
    Hard rijden in een auto staat niet gelijk aan afreageren. Soms wil ik meer dan 50 km/uur rijden omdat op sommige plaatsen en op sommige tijden 50 km/uur een belachelijke snelheid is! Aan de andere kant vind ik de Assendorperstraat te druk voor 50 km/uur. Daar mogen ze best een 30 km zone van maken. (Of is dat het al? :))

  8. Ik was vroeger ook vervelend op de fiets naar school en terug. En niet alleen daar. Maar als je kinderen krijgt, schijn je dat vanzelf gedeeltelijk terug te krijgen :-

  9. waarom wil je ?berhaubt meer dan 50 km/p/u rijden daar?
    omdat het kan? je kan ook eerder van huis vertrekken.
    altijd maar haast, altijd maar afreageren achter het stuur van een voertuig waarmee je iemand dood kan rijden…

    Wat een kul zeg………..
    Als ik het goed begrijp ben jij die zondagsrijder die de anderen ophoudt?
    Ben jij diegene die de godsganse dag uit z'n neus zit te eten op andersmans kosten?
    Nou ja, zo kunnen we wel even doorgaan. Maar wie had het over haast: er zijn ook mensen die hun tijd op andere plekken willen besteden ipv in de auto, er zijn mensen die met de huidige lage snelheden letterlijk in slaap vallen, er zijn mensen die met de huidige snelheden maar gaan neuspeuteren, bellen, mp3tjes zoeken en meer geneuzel. Puur uit vervelening.
    Zo, nu dan graag wat heldere argumenten waarom sneller dan een statisch bordje aan de kant gelijk "haastig en ondoordacht" is 😉

  10. Zo, nu dan graag wat heldere argumenten waarom sneller dan een statisch bordje aan de kant gelijk "haastig en ondoordacht" is

    1) Er zijn mensen die denken dat zo'n bordje een veilige snelheid aangeeft; eerder betuttelend dan krap tegen de grens van onveilig. (En in veel gevallen zou dat wel eens terecht kunnen zijn). Die mensen gaan vervolgens er overheen omdat dat bordje toch alleen maar betuttelend is. Zet een bord met 30 km/h hogere snelheid en mensen denken dat nog steeds. Zet een bord met nog eens 30 km/h hogere snelheid en er blijven mensen zijn die het te langzaam vinden.
    2) Die 50-borden zijn voor sommige voertuigen mogelijk drastisch nodig. Het wil best verschil uitmaken in welke wagen je zit als het gaat om rap bochten kunnen nemen of kunnen afremmen. Dus ook hier moet het veilig genomen worden zodat alle voertuigen erbinnen vallen
    3) Buiten de voertuigen heb je ook nog eens weersomstandigheden. Rijden met regen of met droog wegdek zit nogal wat verschil in. (Gelukkig hebben ze het niet bedacht om de snelheden af te stemmen op regen of sneeuw/ijzel ;D )

    Wat betreft die mensen die met hun lage snelheden letterlijk in slaap vallen, bellen, mp3tjes zoeken etc. Die zouden ze het roze papiertje moeten afnemen. Rijden betekent aandacht bij de weg houden…. en wel actief aandacht bij de weg houden.

    Wat betreft de Middelweg. Helaas gebeurt het vrij vaak dat mensen tussen de 2 bochten tussen de brug en de tennisvelden niet ONDER de weg doorgaan via de tunnel maar schijnbaar liever de rijbaan oversteken.

  11. Ik bedoelde ook het stuk Zwartewaterallee -> Stadshagen. De rest kan wel 50 blijven. Dat mensen op plekken oversteken waar dat niet de bedoeling is mag niet een aanleiding zijn om de snelheid te verlagen, anders kan je bij tankstations op snelwegen ook wel de snelheid verlagen "omdat er mensen kunnen oversteken".

  12. Zo'n beetje het hele stuk is niet geschikt voor 70:

    Zwartewaterallee – afslag Holtenbroek.
    Ik weet wat het is om vanuit Holtenbroek de Middelweg op te moeten rijden. Heb het jaren gedaan toen Stadshagen nog geen winkelcentrum had. Als je daar 70 gaat maken, is er geen fatsoenlijk oversteken meer mogelijk.

    Afslag Holtenbroek-verkeerslichten:
    Te kort en daarmee te onzinnig om er 70 van te maken. Eer je fatsoenlijk opgetrokken bent, kan je alweer afremmen. Idem trouwens voor het eerste stuk.

    Verkeerslichten – Afslag naar sportvelden:
    Wederom een vrij kort stuk. Hier ga je ook ellende krijgen op zaterdagen en andere momenten dat er gesport wordt. Er kan dan geen auto meer op komen. En ook de Fitplaza zal er niet bij gebaat zijn. Mogen ze naast die extra parkeerplekken ook wel slaapplekken gaan maken ;D

    Dan afslag sportvelden – brug:
    Ik had ze al genoemd: die rare overstekers maar ook al eerder heb ik genoemd de brug die open gaat waarbij een rij auto's zich gaat verzamelen net achter de bomen, uit het zicht. Toegegeven dat ook ik daar vaak te hard reed. Dat is echter wel minder geworden sinds ik een keer harder heb moeten remmen dan wenselijk omdat ik 'ineens' geconfronteerd werd met een rij auto's die ik niet kon zien om de bocht.

    Kortom: lekker 50 houden.

  13. Je gaat er vanuit dat het gros van het verkeer vanaf Holtenbroek komt, maar dat is niet zo. Voor verkeer vanaf de Zwartewaterallee is er over 3 kilometer slechts één echt conflictpunt, en dat is de kruising met de Waallaan. En dan is 50 wel traag. Omdat die sportvelden afslag op gezette tijden druk is, is dat nog geen reden om de maximumsnelheid voor de overige 99% van de tijd ook omlaag te doen.

    Ik ben het wel met je eens dat vanaf Holtenbroek naar Stadshagen lastig is. Ik vind dat zelf ook geen fijne kruising. Achteraf hadden ze destijds van de Waallaan naar de Bachlaan één kruising moeten maken.

    Een ander toekomstig probleem is de drukte van deze weg. Nu loopt het nog net niet vast in de spits, maar wanneer Stadshagen II wordt gebouwd, met de geplande woningbouw in Hasselt en de zuidwestkant van Meppel zal het wel aardig drukker worden. Met elkaar praten we toch over meer dan 12.000 woningen met de nodige verkeersproductie die aanzienlijk op Zwolle gericht zal zijn.

  14. Te snel rijden heeft overigens weinig tot niets te maken met ergens op tijd komen en liever ergens zijn dan in de auto zitten.
    Ik heb een aantal maanden iedere dag een ritje van Limburg naar Groningen en terug gemaakt.

    Ik heb het zelf eens getest: me aan de snelheid houden of overal 20 km/uur te snel rijden. Ik vertrok 's ochtends op tijd, dus ik kon ook wat sneller rijden als ik dat wilde. Het scheelde me 10-15 minuten! Ik wil dus aangeven dat dat bijzonder WEINIG is. Als je rekent dat ik dus of 1:45 uur of 1:55 uur in de auto zat. Die paar minuutjes heb je zo weer terug gewonnen!
    Als je dan toch sneller ergens wil zijn is het enige dat groot verschil maakt of je remt of gas geeft bij oranje licht. (Ik wil overigens niemand door rood laten rijden!)

    Zelf rijd ik overigens op veel plaatsen te snel, maar dat doe ik omdat ik dat prettiger vind. Ik weet dat ik eigenlijk niet sneller mee ter plaatse kom. Bovendien rijd ik 20 km/uur te snel. En dus geen 100 waar je 50 mag!

    Daar komt nog bij, dat ze niet de maximum snelheid moeten aanpassen aan de onverwachte omstandigheden. (Zoals iemand die ergens oversteekt waar het niet mag.) De maximum snelheid moeten ze aanpassen aan de VERWACHTE omstandigheden. En ZELF moet je je af en toe afvragen: hoe zit ik nu qua snelheid als er zich ONVERWACHTE omstandigheden voordoen.

Reageer