ABN AMRO kantoor Zwolle Dobbe sluit

Zwolle – Klanten kiezen steeds meer voor nieuwe en moderne manieren om hun bankzaken te regelen. Steeds vaker gebruiken ze de webcam, telefoon, chat of e-mail. Als gevolg hiervan loopt het bezoek in de kantoren al jaren sterk terug. Ook in Zwolle is dat het geval. Inmiddels is het gebruik door klanten van de diensten van het kantoor aan de Dobbe 12 in Zwolle zelfs zo sterk afgenomen, dat ABN AMRO heeft besloten op 4 mei 2018 het kantoor te sluiten. De bank heeft de intentie om vooralsnog aan de Dobbe een geldautomaat voor opnamen en stortingen achter te laten.

Klanten van het kantoor Zwolle Dobbe worden binnenkort ingelicht dat het kantoor sluit en dat zij welkom zijn op een ander kantoor, zoals aan het Stationsplein 13 in Zwolle. Ook zijn daar geldopnamen en stortingen mogelijk. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geldautomaat kunnen klanten terecht op de website van ABN AMRO. Klanten van het kantoor Zwolle Dobbe hebben ook de mogelijkheid om op een kantoor bij hun in de buurt uitleg te krijgen over bankieren via internet of mobiel.

Directeur Personal Banking Klaas Ariaans: 'Wij zien al jaren het bezoek aan kantoren teruglopen, omdat onze klanten hun bankzaken steeds meer regelen waar en wanneer het hen uitkomt. Dat doen zij vooral via Internet Bankieren en met de app voor Mobiel Bankieren. Ook voor een hypotheekgesprek kiezen onze klanten al bijna in de helft van de gevallen voor een gesprek via webcam, vaak vanuit hun eigen huiskamer. Daarom gaan we de komende tijd de mogelijkheden nog verder uitbreiden. ABN AMRO wil ook in de toekomst alle klanten optimale service en persoonlijk advies bieden. De klant kiest hiervoor zelf het moment en de manier waarop. Tegelijk hebben we met onze seniorencoaches extra oog voor onze oudere klanten die behoefte hebben aan extra ondersteuning bij hun bankzaken.'

Klanten laten duidelijk zien dat Internet Bankieren en Mobiel Bankieren inmiddels ondubbelzinnig de voorkeur genieten voor contact met de bank. Zo wordt de Mobiel Bankieren app al ruim 70 miljoen keer per maand gebruikt, bijvoorbeeld om geld over te maken, de daglimiet aan te passen of creditcardgegevens in te zien. Ook het aantal adviezen dat klanten krijgen via de webcam neemt snel toe en krijgt een hoge waarderingsscore van klanten. Het bezoek aan kantoren loopt daarentegen de laatste jaren steeds sneller terug. De helft van de klanten komt niet meer en de andere helft komt gemiddeld nog maar een keer per jaar op een kantoor.

De medewerkers van het kantoor Zwolle Dobbe zullen voortaan werken in een van de ABN AMRO kantoren in de buurt. De huur van het kantoorpand wordt opgezegd.

Artikel delen:
Reacties 11
  1. Je mag meer en meer betalen en alles zelf via internet regelen, waarom moet ik nog steeds kosten betalen voor bijvoorbeeld een betaalpas? En het is ook lekker klantvriendelijk voor de senioren onder ons. En dat voor een staatsbank die met ons beleastinggeld is gered….

    1. Goed punt: kosten pasjes, betaalpakket en dergelijke oplichterij. Idd voor staatsbank ABN gelden sowieso andere regels toch?
      Wordt er afgelost met die mega-winst of zo?

    2. Is toch geen staatsbank meer? Hoe dan ook, als je ze te duur vindt, moet je een andere bank zoeken.
      (En dan natuurlijk meteen een die niet in wapens belegt.)

    3. Geloof ik eigenlijk ook niet (zeker geen 100%) maar het bekt wel lekker.

      Je hebt een punt over wapens. Volgens mij doet mijn bank dat niet.

    4. Excuus. Op de eerlijke geldwijzer geven ze inderdaad aan dat ze 0 euro van hun bankinvesteringen aan kernwapens besteden. Bij hun vermogensbeheer een verwaarloosbare 7,6 miljoen.

  2. ABN = 56% van ons inderdaad.
    https://www.volkskrant.nl/economie/abn-amro-profiteert-van-bloeiende-economie-en-ziet-kwartaalwinst-fors-stijgen~a4567260/
    Lekker; hoeveel vloeit er terug naar de staat? Wanneer?
    Wel een behoorlijke puinzooi; al doet de minister er gelijk al bagatelliserend over
    https://nos.nl/artikel/2215830-waarom-stapt-olga-zoutendijk-op-bij-abn-amro.html

    Nou ja, Wie betaalt, bepaald; volgens mij.

    (Van gister op t pol.log)

  3. ING (ook huisbank) gevraagd naar:
    – beleggen in wapens
    – kosten betaalverkeer:

    Ah dat zijn goede vragen!

    Je eerste vraag kan ik beantwoorden via een webpagina op onze site. Hiervoor kan je deze link volgen: http://bit.ly/2hemg8E

    De reden waarom er betaald wordt voor de Betaalpassen is omdat deze opgenomen zijn in de kosten van een pakket. Onderdeel van een pakket bij ING is bijvoorbeeld: de Betaalrekening, Mijn ING, de Betaalpas, de Mobiel Bankieren App, Spaarrekeningen, het mogelijk opnemen van Emergency Cash en nog vele andere opties. Dit tezamen vormt de €1,55 kosten per maand.

    ^Sebas

    Fijne laatste (kei?) hard werkdag van de week!

Reageer