RBT Vechtdal-IJsseldelta een feit

Per 1 januari is de Regio VVV Kampen en Zwolle-Overijssels Vechtdal het Regionaal Bureau voor Toerisme Vechtdal-IJsseldelta (RBT) geworden. Vanmiddag werd hierop in De Agnietenberg in Zwolle een toast uitgebracht.


Directeur Henk van Voornveld sprak de genodigden vanmiddag toe

Vier jaar is het nog maar geleden dat de Regio VVV Kampen-Zwolle-Overijssels Vechtdal het licht zag. In deze jaren is op allerlei terreinen vooruitgang geboekt. Inhoudelijk met meer projecten en meer publiciteit, maar ook financieel/organisatorisch met zwarte cijfers en een goedkeurende accountants-verklaring. Toch werd in 2007 besloten dat het roer nog weer een kwartslag gedraaid moest worden om in het werkveld nog zichtbaarder te zijn en de organisatie breder te profileren dan alleen VVV.

Nu de Regio VVV een RBT is geworden is een belangrijke stap gezet om beide doelstellingen te verenigen. Het RBT stelt de inhoudelijke en financiƫle kaders vast en functioneert als backoffice. Om ondernemers en overheden een sparringpartner te bieden die dichtbij staat en de regio op en top kent, is gekozen voor drie marketingeenheden dichtbij de mensen: Vechtdal Marketing, IJsseldelta Marketing en Zwolle Marketing. Hier wordt invulling gegeven aan de strategische doelen en zetten de zogenaamde merkleiders het beleid uit. Voor het Vechtdal Overijssel zijn dit Elizabeth Stoit en Astrid Verbeek. Alice Hulshof zal het merk IJsseldelta een eigen gezicht gaan geven. Als binnenkort ook in Zwolle een merkleider benoemd wordt, is de totale formatie rond.

Artikel delen:

Reageer