ProRail ondanks kou op schema werkzaamheden voor busbrug Zwolle

Zwolle – Er wordt door ProRail sinds 24 februari hard gewerkt om de bovenleiding aan de westzijde van station Zwolle twee meter te verlagen. Zelf tijdens deze koude dagen wordt er dag en nacht doorgewerkt om de werkzaamheden voor maandag 5 maart af te hebben.

Ondanks het feit dat de temperatuur ook overdag niet boven het vriespunt uit komt, ligt het werk op schema. Met de werkers van Strukton Rail is rekening gehouden. Zo is er een verwarmde schaftketen en krijgen de werkers drie warme maaltijden per dag. Op die manier kunnen ze op weer op temperatuur komen.

De werkzaamheden zijn omvangrijk. Zo gaat het om aanpassingen boven vijf naast elkaar liggende sporen. Deze liggen daarbij ook nog eens in een scherpe bocht. Er wordt enkele honderden meters bovenleiding vernieuwd en twee meter verlaagd, zodat de busbrug minder stijl en hoog hoeft te worden. Ook worden er 30 nieuwe funderingen voor bovenleidingsportalen gelegd. Daarnaast komen er zeven nieuwe dwarsbalken in het systeem.

Tijdens het vernieuwen van de bovenleiding wordt Gemma ingezet. Dit is een innovatieve trein die de bovenleiding in hoog tempo kan verwijderen en vernieuwen. Dit maakt de handelingen die moeten worden gedaan een stuk efficiënter dan wanneer alles met de hand moet worden gedaan.

Door alle aanpassingen rijden er van 24 februari tot en met 4 maart geen treinen richting Amersfoort, Kampen en Lelystad. Reizigers kunnen gebruik maken van de bussen die ingezet zijn richting ’t Harde, Kampen en Kampen-Zuid. Om reizigers vanaf ’t Harde verder te kunnen laten reizen is door ProRail een extra perron aangelegd. Op die manier kan dit station de hoeveelheid aankomende en vertrekkende sprinters en intercity’s naar Amersfoort en Utrecht verwerken.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

1 gedachte over “ProRail ondanks kou op schema werkzaamheden voor busbrug Zwolle”

  1. Hmm, ik zou denken, doe ’t ff kalm aan, bij deze temperaturen.

    ‘Zelfs tijdens deze koude dagen wordt er dag en nacht doorgewerkt om de werkzaamheden voor maandag 5 maart af te hebben.

    Kan ik vanuit observatie beamen. In de Koggelaan staan vanaf een uurtje
    of zes in de ochtend verkeersregelaars, mensen de weg te wijzen, de situatie
    met al die bussen enzo veilig te houden. RESPECT! Die mensen staan
    daar de hele dag, in de ijzige kou!

    Misschien laat Prorail een steekje vallen hier ? Temporiseren is immers
    ook een goede strategie als de omstandigheden even tegenzitten.

    Eenieder zal dat begrijpen.

Reacties zijn gesloten.