Studenten pitchen hun bedrijf

Negentig Windesheimstudenten strijden op dinsdag 29 januari in de IJsseltoren bij de A28 om de gunst van een groep Zwolse investeerders. Ze moeten overtuigen met een kansrijk idee voor een studentbedrijf, tijdens een ‘Ondernemersgame’ van de School of Business & Economics. Windesheim werkt daarin samen met ABN AMRO en Deloitte.

Het spel is het startsein van de minor Zelfstandig Ondernemerschap, waarmee ondernemende studenten zich kunnen voorbereiden op het ‘echte werk’ van een eigen bedrijf. Maar liefst negentig studenten vormen per tiental twintig weken lang een relatief groot bedrijf. In de minor koppelen zij theorievakken aan de beroepspraktijk. Studenten leren bijvoorbeeld verantwoord risico’s nemen en slim ondernemen.

Op 29 januari worden de studenten in de IJsseltoren ingedeeld en geholpen bij het ontwikkelen van een goed productidee en een bedrijfsstructuur. Elke groep krijgt consults voor marketing en financiën. Groepen kunnen onderling ‘deals’ sluiten en moeten in druk presteren. Want aan het einde van de dag presenteert elke onderneming zich aan Zwolse investeerders.

Onder Windesheimstudenten bestaat veel animo voor een eigen bedrijf: niet alleen studenten van de School of Business & Economics meldden zich aan, ook uit andere vakgebieden doen ondernemende studenten mee. Vanuit de minor Zelfstandig Ondernemerschap kunnen studenten doorgroeien, zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel en naast hun studie blijven ondernemen.

De minor Zelfstandig Ondernemerschap wordt, behalve door ABN AMRO en Deloitte, ook ondersteund door de Kamer van Koophandel, GIBO Groep, Arslan Wiekeraad & Ter Wee Advocaten, VosGerard en mentoren uit allerlei Zwolse bedrijven.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)