Schot in realisering infrastructuur bij Stadshagen

Het doortrekken van de Hasselterweg richting Zwartewaterland, de halte Stadshagen op de toekomstige tramlijn Kampen-Zwolle, en de fietsbrug over de Blaloweg, vormen de tweede fase van de Hoofdinfrastructuur Stadshagen (HIS). Voor het doortrekken van de Hasselterweg is de financiering nog niet helemaal rond maar de verwachting is dat samen met de provincie subsidies worden gevonden. De totale kosten van de tweede fase bedragen 28,4 miljoen euro.

De Hasselterweg verbindt volgens planning in 2012 de A28 met de gemeente Zwartewaterland en heeft daarmee een belangrijke regionale functie. Voor de Kamperlijn wordt ingezet op een tramverbinding met onder meer haltes in Stadshagen en Voorsterpoort. Realisatie van deze lijn staat op 2011. De fietsbrug over de Blaloweg is een belangrijke schakel in een snelle fietsverbinding tussen Stadshagen en het centrum van Zwolle. Naar verwachting is realisatie mogelijk in 2011-2012.

Financiering

De totale kosten van de tweede fase HIS worden geschat op 28,4 miljoen euro. Voor de tweede fase Hasselterweg komt de gemeente Zwolle nu nog 4,35 miljoen euro tekort. Op dit moment wordt het werk voorbereid en worden gronden verworven. Voordat de financiering rond is, worden geen uitvoeringsverplichtingen aangegaan t.a.v. de Hasselterweg. De verwachting is dat nog dit jaar duidelijkheid komt over de totale dekking van de tweede fase.

Proces

Het college stelt de raad voor om het aangepaste programma vast te stellen en de benodigde kredieten beschikbaar te stellen. De raad behandelt het onderwerp volgens planning in mei.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

3 gedachten over “Schot in realisering infrastructuur bij Stadshagen”

  1. Ik denk dat wanneer die Hasselterweg doorgetrokken gaat worden, en de huidige afslag met de Stadshagenallee een gevaarlijk kruispunt wordt, je rijdt daar met 80/100 die brug op, en daarachter staat het misschien ineens stil. Recept voor flinke aanrijdingen. Die problemen zijn er al bij de Voorsterbrug, en die is een stuk minder steil, en daar rijden ze ook minder hard.

  2. Grote neiging idd om die brug harder als 50 te nemen, omdat de situatie dat toelaat wanneer het niet zo druk is. Maar men wil er wel eens met hun manlijke verlengstuk staan te registreren :'(

Reacties zijn gesloten.