Kritiek op toenemende verkeersdrukte in Zwolle

Zwolle moet maatregelen nemen tegen de toenemende verkeersdrukte in de stad.

In de spits is onder meer het centraal station voor bussen erg moeilijk bereikbaar. Daardoor lopen de vertragingen snel op. Dat zegt reizigersvereniging ROCOVerijssel. Zwolle doet volgens de reizigersvereniging te weinig om de vertragingen te verminderen. Een voorrangsregeling voor bussen die verkeerslichten naderen is volgens ROCOverijssel een oplossing voor het probleem. De reizigersvereniging pleit ook voor meer busbanen.

Bron: RTV Oost

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

46 gedachten over “Kritiek op toenemende verkeersdrukte in Zwolle”

  1. Als ik van mijn werk naar huis ga kom ik eerst langs een compleet volgeladen ceintuurbaan, dan een stukje rust, vervolgens bij de wipstrikkerallee/hanekamp staat het op alle toevoerwegen naar de rotonde pot dicht en dat gaat alleen maar verder richting de thomas a kempisstraat. De hanekamp blijft druk en dan bij luttekestraat/assendorperstraat staan er weer mensen te wachten in vrijwel elke richting.

    Het is echt erg!

    Gelukkig ben ik op de fiets ;D

  2. Als ze die busprioriteit eens gaan afschaffen, kan het verkeer een stuk beter doorstromen, en efficiënter verwerkt worden bij de verkeerslichten. Zwolle groeit met 1500 inwoners per jaar, en er wordt te weinig gedaan aan het wegennet, tja dat loopt een keer spaak. De bus in Zwolle heeft weinig woon-werkfunctie, dus busbanen aanleggen is leuk voor de scholieren, maar hebben totaal geen positief effect op de algemene doorstroming.

  3. Ik kom elke dag vanaf Raalte en moet naar Westenholte ;D

    De snelste route is dwars door de stad, Marslanden, Wethouder Alferinkweg, Groot Weezenland, Burg. van Rooijensingel, Willemskade, Rieteweg, Voorsterweg, Klipperweg

    Alle andere opties is niet doorheen te komen, vooral via het station is een drama, als het daar vast staat, kan er geen bus meer door, 10 minuten vertraging is dan niets !!

    Maak de ceintuurbaan en ijsselallee maar een groene zone tot aan de A28 !!!

  4. Als al die éénpersoontjes in hun autootjes eens met het OV of gingen carpoolen zou het al een stuk schelen.
    Want de wegen staan vol met auto’s met alleen een bestuurder.
    Neemt niet weg dat het verkeer in Zwolle een puinhoop is, het rijdt nog wel, maar owee als er ergens in de stad, maakt niet uit waar, een aanrijding is dan is het meteen in de hele stad één grote puinzooi.
    De gemeente Zwolle laat overal kantoren, bedrijventerreinen ed neerzetten maar ontsluiting ho maar de Ceintuurbaan word nu aangepakt maar is momenteel nog precies hetzelfde als 40 jaar geleden en kijk eens wat er inmiddels aan de Oosternk allemal is gebouwd.
    Ja wegen kosten geld en grond verkopen levert geld op!

  5. Zwolle is een stad met veel werknemers uit de regio. Voor hen is carpoolen, de bus of de fiets vaak niet een serieus alternatief. Ik heb met 9292ov.nl wel eens een lijstje gemaakt met reistijden vanuit de forenzenplaatsen rondom Zwolle. Meestal kan je 20 – 30 minuten file incalculeren, en dan nog ben je sneller met de auto.

  6. Meestal kan je 20 – 30 minuten file incalculeren, en dan nog ben je sneller met de auto.

    En als je met de bus via een busbaan in 5 minuutjes langs die file kunt scheelt dat 20 – 30 minuten. 😛
    Of bedoel je dat de bussen nu langer in de file staan dan de auto’s? 😀

  7. @ Japser 16.14: als ik naar mijn werk ga en als ik terugkom zie ik dagelijks kilometers auto’s op de A28. Gelukkig de andere kant op 😉

  8. Route Raalte Westenholte
    @Willem

    De snelste route is dwars door de stad, Marslanden, Wethouder Alferinkweg, Groot Weezenland, Burg. van Rooijensingel, Willemskade, Rieteweg, Voorsterweg, Klipperweg

    Waarom ga je niet via Wijhe en de dijk naar Zwolle. Pak je meteen de IJsselallee, is 4 km langer maar wel sneller

  9. De IJsselallee s’ochtens? Ik weet niet hoelaat Willem op zijn werk moet zijn maar dat is ook een ramp. Vanaf het BP station is het regelmatig al aanschuiven. Gelukkig zijn mijn werktijden zo dat ik er geen last van heb maar een half uurtje later beginnen en ik sta vast.

  10. Ja, de IJsselallee is niet zo’n succes. Ik ga ’s ochtends altijd binnendoor via de Middelweg en Vechtstraat. Niet dat dat geen vertraging oplevert. ’s middags ga ik pas om half zes weer naar huis, dan is de IJsselallee meestal al wel weer te doen.

  11. Laat die sandalen van rococo maar even stil houden. De voornaamste reden dat het vast is gaan staan, komt door die k* bussen.
    Bij het stoplichtje is de bus dan even sneller, maar vervolgens wordt de rij auto’s alleen maar groter waardoor de volgende bus alsnog in de file komt te staan. Of wil rococo soms alleen maar busbanen?
    Dames en heren: doorstroming stimuleren is het devies – niet stagneren!

  12. Bus
    Chris, je opmerking is erg kort door de bocht. De bus wordt ook veel gebruikt door werknemers die met de trein reizen, zoals ik. Waar Connexxion en de gemeente de fout in gaan, is dat ze alle bussen gelijktijdig laten vertrekken en ook nog eens allemaal via het centrum laten rijden. En als er op meer plekken, zoals bij het station, en op de kruising Stationsweg/Burg. van Rooijensingel een voorrangssituatie voor bussen wordt gemaakt, dan stroomt het vanzelf beter door. De oorzaak van de chaos, wordt immers vooral door de bus veroorzaakt. Daarnaast zou een ieder zich eens moeten beraden of hij/zij perse via de Westerlaan en het station moet rijden met de auto. Binnen de stad wonen en werken? Pak de fiets, je bent veel sneller van A naar B! En het scheelt ook een hoop Co2 uitstoot! En verder wordt het hoogtijd dat ze de stationsomgeving eens drastisch gaan herstructureren, zoals ze al jaren roepen.

  13. @Arjan
    Bekijk de plannen voor de spoorzone maar eens allen!! En de bussen komen en vertrekken allemaal tegelijk omdat de treinen dat ook doen, wat betekent dat je je aansluiting zou missen als ze dat niet deden. Maar we wonen in een stad en in elke stad in Nederland zijn knelpunten! Wie ze oplost is rijk man/vrouw!

  14. Maar wat was er gistermorgen aan de hand? Ergens vlak voor 8:00h was het stervensdruk op de Zuiderzeestraatweg en de A28, beiden richting Zwolle. De Zuiderzeestraatweg stond al 500 meter voor de onderdoorgang van de A50 vast.
    Dit zal vermoedelijk ook direct verbonden zijn met de verkeersellende in Zwolle maar ik zie maar af en toe dat het zo druk is dat de Zuiderzeestraatweg ook vol staat met auto’s.

  15. Ik denk eerder dat dat een gevolg is geweest van de file. Als het ongeluk bij Hattemerbroek de oorzaak was geweest, dan ging de file juist richting Hattemerbroek en niet richting Zwolle.

  16. Boem is ho vanaf Zwolle bij Hattemerbroek op de A28. Dikke file. Mensen die de oude brug pakken. Veel meer drukte op knooppunt Zuid en omliggende wegen?

  17. Het verbreden van de centuurbaan.
    Eddy Broekhaar van ‘T Zand te Zwolle voorspelt grote problemen
    bij de aanleg van de nieuwe Centuurbaan,het zal hopeloos worden
    Ik hoop voor de Gemeente Zwolle dat alles in goede banen geleid
    zal worden. Ik wens de gemeente daarbij veel succes toe.
    08-03-21 E.B.

  18. Als ik vanaf het zuiden via de A50 naar Zwolle rijd en ik hoor dat het verkeer vast staat, dan pak ik vaak het pontje Heerde – Wijhe en ben binnen een paar minuten thuis in Zuid

  19. Het ging mij om deze video:

    Rus bouwt vliegende auto
    MOSKOU ?? Een ontwerper uit Rusland h …

    Ik kan hem alleen nog niet tevoorschijn toveren alhier… :'(

    =========

    Geen idee waar de fout ligt…

  20. @Japser

    Je komt inderdaad bij Marle aan de Gelderse kant, maar het is officieel toch echt Heerde – Wijhe. 😛 😉
    Klikklik [/url] ;D

  21. De IJsselallee loopt aan het eind van de middag helemaal vast en tegenwoordig ook al tot aan de Oldeneelallee waar het een strijd lijkt te worden tussen automobilisten die nog snel even willen voorkruipen. :'(
    En het wordt steeds erger, want als de Heinoseweg vastloopt op dat moment ontstaan er files tot in Zuid.
    Dan is het vanaf de A28 tot voorbij Wijthem een aaneengesloten rij blik. 😮

  22. @Japser

    Jij begon met:

    geschreven door Japser, op 21 maart 2008 om 13:12

    Heerde – Wijhe… pfff Marle – Wijhe

    Terwijl het toch echt Heerde -Wijhe is!
    En als je kijkt op Google-Maps dan zul je zien dat Marle weldegelijk in Gelderland ligt… 😛
    Je komt op de Gelderse kant in/bij Vorchten aan.

    Dat is allemaal niet zo erg, maar met het volgende ga je toch echt zwaar over de schreef en bezorg je mij een enorm trauma:

    Weet ik Dick,

    >:( 🙁 :'( >:(

    GRMBLLL…. Ik eis een eeuwigdurende verbanning van Japser!!!

    😀 ;D 😉 😛

  23. Verkeersstromen
    Het is hier al net als in ons kleine kikkerland:
    Overal zijn problemen met de verkeersstromen. Beleidsbepalers en verantwoordelijken als kereltje Eurlings beloven van alles. Die moet echter al snel weer getemperd, veranderd of als te voortvarend worden bestempeld. Terug bij af. VouwVouwDee skreeuwd alleen maar: meer asfalt. In Zwolle zijn de meningen ook nogal verdeeld, zie hierboven. Heb hier zelf ook geen passend, betaalbaar en werkend idee over. Hoewel dat tram-idee laatst is misschien zo gek nog niet.

    Maar met al die eigenwijze en ego-Nederlanders komt er natuurlijk van daadwerkelijke besluitvorming niet zo snel heel veel terecht?
    Bedoel: dan kun je wel kritiek op de toenemende verkeersdrukte hebben. Maar dat het drukker wordt willen we ook zelf (we willen groter, Ikea, meer bedrijven). En het was al nooit rustig op bijvoorbeeld de Ceintuurbaan.
    Gelukkig ontwikkeld Zwolle zich hoe langer hoe meer als grote (grootste? met Kampen, Hasselt, etc erbij)…… Er kwam laatst al wat geld van de Provincie…..Landelijk moet er toch ook eea te halen zijn en waarom niet uit Europa??

    Denk dan groot en niet in die pietepeuterige micro-oplossingen please! Veel wijsheid beleidsbepalers!

  24. Marle
    @ Japser, mijn reactie

    geschreven door dick, op 20 maart 2008 om 20:00

    @ Japser 16.14: als ik naar mijn werk ga en als ik terugkom zie ik dagelijks kilometers auto’s op de A28. Gelukkig de andere kant op

    had niets met jou reactie te maken over toeren door Gelderland, behalve dat ie ook cynisch was en te-egoistisch omdat wij er toch geen last van hebben.

    Dus dit kan ik niet helemaal plaatsen:

    Weet ik Dick, wat dan wel weer grappig is dat je zegt de Gelderse kant… Marle is Overijssel

    Zal mij toch lekker jukk’n wat Marle is of waar Marle ligt. Heer van Marle op zich, vind ik al aardig genoeg 😀

  25. 😮 😮 😮
    OOPS
    😮 😮 😮

    Kan ik nog de schuld geven aan Dick, die hier zoveel post dat als ik denk dat ik tegen Dick praat ik zulk soort fouten maak en er mee weg kom? Lukt dat?

    Het spijt me enorm :-*

    (Overigens is Marle wel degelijk deel van Overijssel)

  26. Bedankt voor je Aardrijkskundige les Japser, wanneer is de weblogzwolle-excursie?

    En geef toch lekker iemand ergens de schuld van, bout jou dat nou wie of wat als je zelf van je schuldgevoel af bent is dat het belangrijkste wat telt lijkt het soms wel……..

  27. @Japser

    Marle (Olst-Wijhe)
    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Ga naar: navigatie, zoeken
    52 25′ N, 6 8′ E Marle is een buurtschap in de gemeente Olst-Wijhe in de Nederlandse provincie Overijssel.

    De buurtschap ligt aan de Gelderse kant van de IJssel en telt ongeveer twintig woonhuizen. Het totale inwoneraantal schommelt rond de zeventig. Marle heeft in de verkiezingstijd het kleinste stembureau van Nederland, en komt daarmee vaak in het nieuws.

    Mooi… hebben we allebei gelijk. 😀
    Het is Overijssel, maar ligt aan de Gelderse kant ervan. 😉

    En je excuus is aanvaard, want natúúúúúúrlijk is het de schuld van Dick…. ;D ;D 😉 😛

  28. Zo! Dat is in ene agressief. Sorry Dick, ik maakte een grapje. Dat ging ten koste van jou. Ik had gehoopt dat iedereen dat kon inzien. Het spijt me.

  29. F.C.Zwolle stadion
    Ik hoop maar voor FC Zwolle dat zij genoeg geld kan los peuteren van
    bedrijven. in de regio of van de Gemeente Zwolle.
    Misschien kan b.v. Scania nog eens over z’n hart strijken,om een duitje
    uit de zak te trekken.
    Want anders blijft FC.Zwolle met een onafgebouwd stadion zitten
    Dit is uit mijn hart gegrepen,ik heb nml. -34 jaar bij Scania gewerkt,
    voordat ik ziek werd.
    Ik heb daar altijd met veel plezier gewerkt nu nog m.d.vriendelijke
    groeten van E.Broekhaar vanaf T’Zand voormalig Zandhove aan de
    Hollewandsweg nr.17 8014 BE te Zwolle afd.windhaan kamer 257

Reacties zijn gesloten.