Vragen over verkeersoverlast Stadshagen

De Swollwachtfractie heeft de afgelopen dagen meerdere klachten gehad van bewoners en omwonenden van/uit de wijk Stadshagen maar ook Aa-landen over het dagelijks vastlopen van het verkeer op de hoofdverkeersader door Stadshagen.

“Op de Mastenbroekerallee staat iedere morgen opnieuw een file van ronkende auto’s en vrachtauto’s. Deze file begint ongeveer bij de 1e rotonde waar je Stadshagen komt binnenrijden en houdt veelal aan tot aan de verkeerslichten met de Zwartewaterallee. ’s Avonds gebeurt hetzelfde en trekt een zelfde stoet de andere richting – weer terug – op. Dit zorgt dan ook voor de nodige frustraties”, zegt Swollwacht. Sinds eind 2007 de nieuwe doorgaande weg vanaf richting Hasselt naar Zwolle v.v. geopend werd, kiest het verkeer steeds vaker voor een route dwars door Stadshagen om richting stad en / of de A28 te komen, waaronder veel vrachtauto’s van bedrijven uit Hasselt, Zwartsluis en vooral Genemuiden. “Het was toch de bedoeling dat het vrachtverkeer over voornoemde nieuwe weg – van en naar – de A28 zouden rijden?”

“Bewoners en omwonenden van/uit de wijk Stadshagen maar ook Aa-landen ondervinden veel geluidsoverlast van het optrekkende en weer afremmende verkeer. Ook bestaat de angst voor onveilige situaties voor auto’s maar ook voor fietsers en voetgangers in de wijk (ongelukken kruising Holtenbroek).” Ook is men bang, dat er “fijnstof” vrijkomt van het vele verkeer op deze route.

Als volgende klacht werd aan de fractie genoemd; dat het probleem niet nieuw was en men een jaar geleden ook al over dit onderwerp aan de bel hadden getrokken, zonder enige reactie. “En dat, terwijl een ambtenaar van de gemeente heeft aangegeven dat het aantal voertuigen dat dagelijks over de Mastenbroekerallee zal rijden de komende jaren nog flink in aantal zal toenemen, mogelijk van circa 20.000 voertuigen per dag naar rond de 30.000 per dag.”

De Swollwachtfractie wenst van het College dan ook antwoord c.q verduidelijking te krijgen op de volgende vragen aangaande dit onderwerp.

  1. Is het uw college bekend, dat sinds eind 2007 de nieuwe doorgaande weg vanaf richting Hasselt naar Zwolle v.v. geopend werd, het verkeer steeds vaker kiest voor een route dwars door Stadshagen om richting stad e/o A28 te komen en er daardoor op de Mastenbroekerallee iedere morgen opnieuw een lange file van ronkende auto’s en vrachtauto’s staat?
  2. Is uw college ook van mening, dat dit niet zo zou moeten zijn en vrachtauto’s van bedrijven uit Hasselt, Zwartsluis en vooral Genemuiden?
  3. de nieuwe doorgaande weg vanaf richting Hasselt naar Zwolle v.v. zouden moeten gebruiken?
  4. Bent u met ons van mening, dat de situatie zoals die zich nu dagelijks laat zien  ontoelaatbaar is, en dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan moet worden?
  5. Wat kan uw college zeggen over de mededeling van een ambtenaar, dat  het aantal voertuigen dat dagelijks over de Mastenbroekerallee zal rijden de komende jaren nog flink in aantal zal toenemen, mogelijk van circa 20.000 voertuigen per dag naar rond de 30.000 per dag?
  6. Bent u met ons van mening, dat de gemeente nu eens constructief en toekomstgericht moet gaan nadenken over oplossing van het verkeers-probleem in Stadshagen?

 

Trudy Kistemaker, raadslid Swollwacht.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

95 gedachten over “Vragen over verkeersoverlast Stadshagen”

  1. Ik rij dat stuk ook elke dag. Maar mag gelukkig aanschuiven bij de laatste rotonde voor de brug.

    Tja, het rijdt langzaam naar de stoplichten toe, maar het is wel te doen.

    Wat wel gevaarlijk is, is de lange rij voor rechtsaf bij de Zwartewaterallee. Mensen die rechtdoor willen wijken dan wel eens uit naar de linkerbaan om zo om het stuk van het rechtsaf verkeer heen te rijden wat nog niet kan voorsorteren.

    Ik heb 2 jaar geleden voor me al een keer zien gebeuren, dat iemand van baan wisselt, en de auto links van ‘m dus niet opmerkt en deze vrolijk een flinke oplawaai geeft. Een groter voorsorteer vak voor rechtsaf ( richting oa de A28 ) zou dus wel handig zijn.

  2. Ik heb sterk de indruk dat een lid van Swollwacht iets constateert en dan gelijk roept dat er vele meldingen zijn geweest. Zo ook bij dit bericht; raadslid zit in de auto, ergert zich, en maakt er stampij van.

  3. Enig populisme is hen niet vreemd
    @ Joyce: dat skreeuwen als ze wat zien is hun manier van werken.
    Woon voor het 9e jaar in S.hagen. Heb eigenlijk nooit last. ja iets langzameraan rijden als de brug openstaat of zo. Ligt er ook aan welk tijdstip je het over hebt. Dinsdag stonden er een enorm lange rij; tja dan buig ik net zo makkelij via Hasselt de A28 op.

    Haha, ja Trudie woont in W.holte en hun opperhoofd in S.hagen. Nixxx mis met beide wijken overigens 😉

  4. Verkeerschaos
    Als ze in Zwolle nu eens beginnen met het niet openen van de bruggen tijdens de spits. Dat is vaak de hoofdreden van de chaos in Stadshagen! Daarvan heb je ook last als je fietst elke dag zoals ik. Zelfs om 6.15 uur pleuren ze die k*tbruggen gewoon vlak voor je neus open en moet je vervolgens omfietsen of maar hopen dat je je trein nog haalt. Hopeloos!

  5. @dick,
    Wat is jouw politiek partij eigenlijk? Kunnen we die ook eens flink op de korrel nemen. Of ben jij soms zo’n windhaan? Zoals de wind waait -zo waait mijn hemdje?

  6. Voorkeur
    😀 Nieuwsgierig nee hoor; ben al vele jaren PvdA stemmer. Heb vroeger op Loesje gestemd toen ze 1 jaar meedeed met de verkiezingen. verder beging ik nog een jeugdzonde door in de tijd van topper (nog steeds) Hans van Mierlo en Jan Terlouw op D’66 te stemmen. Toen had ik nog niet in de gaten dat dat parelkettingen waren. Een politieke partij moet in elk geval sociaal zijn, vind ik.

  7. sociaal
    Ha-ha- Dick stemt op een partij die in elk geval sociaal moet zijn.
    Nu -dan heb jij met die affaire van mevrouw Eveline Herfkens wel wat uit te leggen hé?. Om nog maar te zwijgen over haar partijgenoot Wim Kok. Je weet wel -die man die het voorzitters-stokje van de legendarische Joop den Uyl overnam -en daarna zijn ‘socialistische veren’ van zich afschudde. Inmiddels bezig zijn zakken goed vol te graaien als commissaris van verschillende grote multi-nationals.
    Ja precies -dat is SOCIAAL hé? Nu -we weten nu in elk geval wat jij onder ‘sociaal’ verstaat.

  8. En jij?
    Tja nieuwsgierig die dingen gebeuren overal he. Vond Wim Kok heel goed en betrouwbaaar stukken beter als JP! Belachelijk dat hij geen commissaris zou mogen zijn. Vind Hans Spekman momenteel de beste. Ook geweldig dat je binnen de PvdA zoveel stromingen mag hebben van Jan Pronk tot Wouter Bos. Wouter is overigens ook een uitstekend en zwaar intellegent PvdA-er. In het kabinet ben ik fan van Ronald Plasterk. Vond vroeger Stekelenburg een uitstekende Min.-Pres. helaas is hij overleden. Cohen vind ik ook heel goed en die Marokkaan in Slotervaart ook. In Zwolle zitten ook veel goede bestuurders. Heb zelf Gerrit Teunis (weg) en Ronald Revenberg (heeft het lef hier ook wel eens te verschijnen) op visite gehad mbt “De Berlijnse muur”. Swollwacht en VVD skreeuwden toen alleen maar en lieten anderen de kolen uit het vuur halen. Zo vroegen De Heer en Dogger mij om in de klankbordgroep te gaan, waarvan het oordeel bij voorbaat vast stond.

    Waar stem jij eigenlijk op?

  9. Oh ja, nieuwsgierig mannetje of vrouwtje: Jan Schaeffer nog vergeten was een topper! En…..ach zoveel. Maar ik hoef die partij niet te verdedigen, behalve dat ik er op stem heb ik er niets mee. Maar je bent zelf wel zo nieuwsgierig dat je een ander vraagt wat hij stemt en zelf niets zegt? Tjaaaaa, ook dat kan.

  10. Logisch dat het verkeer uit Hasselt/Genemuiden door Stadshagen gaat….als je naar de stad moet, scheelt dat wel tien kilometer. Bovendien staat die nieuwe weg ook regelmatig behoorlijk vol in de spits.

  11. Hoor veel mensen die vanuit Zwartewaterlanden door S.hagen gaan idd. Net, toch in de spits, geen last om vanaf Middelweg S.hagen binnen te komen.

  12. Het aandeel verkeer vanuit Hasselt is niet zo groot, mensen denken altijd dat er veel sluipverkeer/doorgaand verkeer zit, maar dit valt in de praktijk vaak tegen.

    Ikzelf rij iedere daar over de Millgerlaan, en daar rijdt veel minder verkeer dan verderop in Stadshagen, wat erop duidt dat het meeste verkeer toch echt uit Stadshagen zelf komt.

    Overigens had je dit van te voren aan kunnen zien komen, enkelstrooks weggetje om een halve VINEX-wijk te ontsluiten is natuurlijk belachelijk. Maargoed, qua ontsluiting zullen ze het wel nooit leren in Zwolle…

  13. Overigens moeten ze die brug tussen 6.00 en 9.00 niet open doen. Dat gebeurd nog vrij vaak aan de randen van de spits, waardoor de boel meteen muurvast staat.

  14. Haha, die Dick :D. Ik verwacht niet dat je nieuwsgierig na deze uitleg hier nog terug zal zien.

    ontopic. Fantasieloze bouwstijlen, baksteen zover als je kijken kan en een infrastructureel drama. Is die hele wijk geen mislukking?

  15. 😀 Larry en Magic, ik woon, leef en vermaak me hier uitstekend. Ben bijzonder tevreden over ons huis en de dichtbij gelegen voorzieningen. Paradijsje voor de kids, veel leeftijdgenoten. Een mooie recreatieplas in de wijk. Natuur in de buurt.

    Ach, infrastructureel heeft de gemeenteraad destijds liggen slapen volgens mij. Want eea was idd goed te voorzien geweest. Die Berlijnse muur is een misser van de 1e orde, maar het voordeel is wel dat we nu een fietsvriendelijke wijk hebben. Iedereen mag de wijk noemen zoals ie wil maar ik ben Di(c)k tevreden. 😉

  16. Vanmiddag ging de brug op de ring ook weer open en het verkeer stond daarvoor al helemaal vast. Daarna was het helemaal een zooitje. Ik snap ook nog steeds niet zo goed, waarom ze die bruggen destijds niet meteen veel hoger hebben gemaakt. Voor de fietser maakt die laatste 2 meter omhoog ook niet meer uit, maar het meeste scheepvaart verkeer kan er dan wel onderdoor! En verder zijn 2 ontsluitingswegen voor een wijk met zo’n 15.000 inwoners veel te weinig. Maar…. Gemeente Zwolle loopt al jaren achter de feiten aan als het gaat om het verkeer in en om de stad. Er wordt pas actie ondernomen als het al te laat is. Kijk naar de A28 (in samenwerking met Rijkswaterstaat). Ook zo’n voorbeeld van hoe het niet moet. Die spitstroken hebben een klein beetje geholpen, maar nu staat het bij het einde van die stroken altijd vast. Nu wordt de snelweg straks volledig 6 baans vanaf Hattemerbroek tot Meppel. Dus 2 keer investeren waar het ook in één keer had gekund, 4 jaar geleden. Maar goed. Geld over de balk gooien, daar zijn we in Nederland erg goed in! En in Zwolle al helemaal!

  17. Maar…. Gemeente Zwolle loopt al jaren achter de feiten aan als het gaat om het verkeer in en om de stad. Er wordt pas actie ondernomen als het al te laat is.

    Net zoals de situatie bij het WC Dobbe. Dat zit ook muurvast omdat iedereen eerst richting rotonde moet. Ik heb wel eens gezien dat het daardoor in de spits bijna vast stond tot aan de C1000 aan de Hogenkampsweg. Die rotonde had 10 jaar geleden niet op zijn huidige plek moeten komen, maar bij de uitrit van het winkelcentrum. Dat heb ik toen al gelijk gezegd.

  18. Er had zo’n brug als de Voorsterbrug moeten komen. En 2×2 rijstroken op de Middelweg (dat past ook wel). Gelukkig pakken ze het met de nieuwe Westenholteralleebrug bij Voorst beter aan. Dat wordt ook een vaste brug, dus eentje die niet open kan.

  19. Dat men gekozen heeft voor 2 ontsluitingswegen vanuit Stadshagen is logisch. Voor Zuid geldt namelijk het zelfde. Men heeft gezien dat het in Zuid niet werkt dus doen we het in Stadshagen gewoon weer. Nee, geen fly overs, of in ieder geval ongelijk kruisingen, nee liever nog meer verkeerslichten (en al helemaal niet met een groene golf, nee dat is ouderwets) regeren is vooruit zien….

  20. Hahaha, ja dat heet dan een Zwols model toch? 😛
    Wat betreft die files: ik heb afgelopen twee dagen beide keren mogen meemaken hoe het is om met de auto de wijk in en uit te rijden… Wat een drama is dat in de spitsen zeg!
    Gisteren was het teruggaande een groot drama (heengaande heb ik de rit vanuit onze wijk naar Westenholte mogen maken…. ook niet de handigste weg in de spits als je daarna naar de Aalanden moet en in het verkeer naar de snelweg terechtkomt!) toen de brug inderdaad rond 17:00 uur open stond. Heb me daar als fietser ook al jaren over verbaasd dat dat gewoon in de spits gebeurt, terwijl als je rond 18:30 uur of juist rond 16:00 uur daar kijkt er bijna geen kip op die weg is!

    Vandaag gewoon in de spits op weg naar huis en dan rijd je inderdaad gewoon sloom, maar niet opvallend langzaam of zo voor een spits.

    Ik denk dus ook dat het grootste probleem ligt bij de kruising waterwegen/landwegen en bij de ontsluitingen elders in Zwolle, zoals de ringweg richting snelweg.

    En het is natuurlijk van de zotte dat er niet van te voren is nagedacht om niet dezelfde situatie als bij Zwolle-Zuid te creëren…
    Maar dat is inderdaad vooruitzien en dat kunnen de meeste regeringen niet buiten hun amtstermijn. Misschien moeten we af van amtstermijnen en er gewoon een baan van maken zoals in de normale banen ook geldt: het is jouw baan en jij maakt daar gedurende de rest van de loopbaanleven maar het beste van en anders kan je opstappen?

  21. Arjan schreef:
    Ik snap ook nog steeds niet zo goed, waarom ze die bruggen destijds niet meteen veel hoger hebben gemaakt. Voor de fietser maakt die laatste 2 meter omhoog ook niet meer uit, maar het meeste scheepvaart verkeer kan er dan wel onderdoor!

    Even los van het feit of die 2 meter voldoende zou zijn, denk je dat het simpel is om een brug 2 meter hoger te maken?
    Je vergeet dat een hogere brug niet alleen in de hoogte maar ook in de lengte meer ruimte nodig heeft (zonder steiler te worden). Ik weet niet wat het hellingspercentage van van de Mastenbroekerbrug is maar 5% zal het ongetwijfeld nog niet zijn. Maar zou het 5% zijn dan zou de helling in beide richtingen 40 meter langer moeten worden. Bij 4% 50 meter en bij 2% 100 meter!
    In de richting van de Aalanden zal dat niet zo’n punt zijn, daar is de ruimte qua lengte meer (hoewel de breedte van de bult wordt dan ook meer, dat zou ook nog problemen kunnen opleveren) maar richting Stadshagen kom je dan bij de eerste rotonde in de knoei. Dan zou die al moeten komen te vervallen.

    Maar hoe hoog is de Mastenbroekerbrug? Metertje of 8? Dan is die 2 meter extra hoogte wel 25% extra! Ik vind het nu al een forse klim.

  22. Oh trouwens: ik heb juist andere ervaringen als fietser als enige op de brug en dat de brug open moet voor een schip! Misschien moet je wat liever in de camera’s lachen? ;D Ik heb namelijk meegemaakt dat de rode lampen wel aan gingen, maar dat de hefboom open bleef tot ik voorbij was ;D

  23. Ongeluk
    Dat er niet zoveel toegangswegen creeert ook een probleem wanneer er bij een ongeluk een rotonde wordt afgesloten. Dit was een keer ’s nachts (gelukkig) het geval waardoor men bij de 2e rotonde weer rechtsomkeert kon maken en Stadshagen aan de andere kant moest inrijden, dus weer terug via de Zwartewaterallee. Moet je je eens voorstellen wat er gebeurt als dit tijdens de spits het geval is. Nee, leuk zo’n brug alleen voor fietsers en bussen, maar dat ook beter een normale brug kunnen zijn…
    Verder is het overigens prima wonen in Stadshagen hoor…daar hoor je mij verder niet over klagen, alleen qua verkeer-afhandeling verdient het geen schoonheidsprijs! En zeker de beruchte ‘knip’ niet.

  24. De ontsluiting in Stadshagen is inderdaad HEEL slecht geregeld. Zondagmiddag lag er een auto op ziijn dak net na de rotonde (die naar het winkelcentrum leidt). Wij kwamen vanuit Hasselt en moesten naar de AA-Landen. We konden door het ongeval bij de rotonde niet rechtdoor; dus eerst maar eens rechtsaf richting winkelcentrum geprobeerd. Daar was echter geen weg die naar de AA-Landen leidde. Weer terug naar de rontonde, nu maar eens rechtdoor. Vervolgens rechtsaf via dat stukje wijk iets proberen. Ook geen enkele manier om op de weg richting AA-Landen te geraken Uiteindelijk konden we via het fietspad op de juiste weg komen omdat dáár gelukkig geen paaltje stond. Je mag hopen dat er in die wijk geen ramp gebeurd, want dan is er maar één weg om te ontsnappen.

  25. geschreven door Magic, op 27 maart 2008 om 17:33

    Haha, die Dick . Ik verwacht niet dat je nieuwsgierig na deze uitleg hier nog terug zal zien.

    ontopic. Fantasieloze bouwstijlen, baksteen zover als je kijken kan en een infrastructureel drama. Is die hele wijk geen mislukking?

    Mijn vriendin en ik zijn ook aan het kijken voor een huisje in Stadshagen en ik vind er niets mis mee hoor! Hier en daar vind ik dat ze bijzonder mooie bakstenen hebben gebruikt!
    En zolang ik kan ga ik op de fiets naar het werk. En als ik met de auto moet vertrek ik meestal toch vóór de drukte 🙂

  26. Ik vind Stadshagen ook een best aardige wijk. Sommige buurten zijn wel wat eentonig, maar er zijn veel verschillende stijlen. Ik vraag me af hoe Magic een wijk voor zich ziet zonder bakstenen.

  27. @ Natascha, al 8 jaar trotseerden onze muren alle weergoden. En die van Rudeboy nog iets langer. En je vindt idd nergens in Zwolleywood zoveel ruimte in een gemiddeld nieuw huis 8)

  28. Weet ik Nataschja, gelijk een mooie mogelijkheid om de kwaliteit nog ff te benadrukken. En te verwijzen naar R.’s post 😉

  29. “Ik kan om de wijk lopen….” Dat kan bij andere wijken niet?. 😀

    “In de winkel pak ik een winkelwagen…” Poeh poeh… Dát is nog eens nieuws. ;D

    “Stadshagen is kindvriendelijk…” Helaas zijn de kinderen daar zelf niet zo vriendelijk. 😛

    “Een kinderboerderij mét speeltuin….” Hoe uniek!! Nergens anders zie je zeker zoiets? :'(

    “Stadshagen geeft een dorpsgevoel…” Zo is de mentaliteit daar ook. 8)

    Groetjes uit het prachtige stadsdeel Zuid!!! ;D ;D ;D

  30. Filmpje
    Mooi filmpje, al had het wat mij betreft wat minder van hot naar her gemogen… Bedoel je dat met dat er nog wat aan schort, Dick?

    Wat mij opviel, was ongeveer van dezelfde strekking als wat ‘Zwols grapje’ ook al noemde: goh wat een ontzettend mooie dingen hebben we hier in Stadshagen toch zeg! Maar ik zei al: mooi filmpje verder. Mooie stukjes natuur ook.

  31. Woonperikelen
    @ Marrianne; ik miste wat dingen in het filmpje. Dat heb ik naar voorlichting van de gemeente verstuurd. Kreeg een bedankje en de mededeling dat ze daar met komen voorlichtingsmateriaal rekening mee zouden houden. Heb de mail niet meer.
    Maar vond het oa vreemd, dat wanneer ze er alles aan doen om de auto niet door Stadshagen te laten rijden, ze van dit nadeel geen voordeel maken.
    Promoot Stadshagen dan als fietswijk nr.1! Met de keurig aangelegde fietspaden, de fietsbrug (die er ook nog niet op staat), de BIJZONDER HANDIGE fietstunnel: later als de clip gerealiseerd. Toch kunnen fietsen grotendeels ongehinderd door onze mooie wijk. Over het vele water wil dat trouwens ook een heel eind, per kano ofzo. Vraag maar eens aan de “trekker van Groen & Blauw van de wijkstichting”. Geloof dat daar in de clip ook geen aandacht aan wordt besteed. Ook hebben we natuurlijk donderdag’s de beste bloemenkraam van Zwolle en verre omstreken. 😉

    Ach overal is wel wat, je moet toch ergens wonen (wel in Zwolle natuurlijk) en je moet er zelf wat van maken 8)

  32. geschreven door @larry, op 1 april 2008 om 23:19

    er komt een dag dat je ook naar beton dorp mag

    Das zekers ’n Zwols grappien van oe??? ;D ;D ;D

  33. Binnenkort bezichtiging bij een woning in Stadshagen. Toch wel spannend!
    Dick, jij hebt je huis niet te koop gezet neem ik aan 😉

  34. Beste bloemenstal??Kan zijn maar jullie hebben de slechtste visboer. ;D
    Volgens de geruchten gaat die trouwens sluiten.

  35. @ Plantje 😀 Nee hoor, als het aan mij ligt nog lang niet.
    Ga je toevallig een appartement aan de Milligerplas bezichtigen?

  36. Ik ben ook zéér tevreden over de visboer in Stadshagen. Ik heb al van heel wat visboeren in Zwolle lekkerbekjes afgenomen. Ik kan me bij de visboeren goed herinneren dat ik met enige regelmaat toch een lekkerbekje met graten had. Dit is me bij de visboer in Stadshagen maar één keer gebeurd terwijl we toch zeker eens in de twee weken vis eten (bij de visboer uit Stadshagen weg). Ook vind ik z’n vissen goed smaken.

    Ik mag hopen dat het gerucht van Tjalling regelrechte onzin is.

  37. Chris: Ik bedoelde daarmee dat een nieuw stadsdeel uit meer dan alleen stenen en asfalt moet bestaan. Ik denk aan speelvelden voor de jeugd, uitlaatplaatsen voor de hond (groter dan 3 vierkante meter), ruimte, lucht (geen wind), uitdagende bouwstijlen, fatsoenlijke uitvalswegen etc. En dat is iets wat Stadshagen in mijn ogen ontbeert.

    Maar die bloemenboer, dat is een echte topper. 😉 (met verstand van voetbal)

  38. In Stadshagen zijn toch aardig wat speelveldjes hoor. Qua hondenuitlaatplekken; wat minder, zeker als je niet bij de Oude Wetering woont ofzo. Wel vind ik dat er soms inefficiënt ruimtegebruik is toegepast, zoals langs de Frankhuizerallee en Milligerlaan, brede groenstroken langs de wegen waar je eigenlijk weinig mee kan.

  39. Ach, wat maakt het aantal hondenuitlaatplekken toch uit? Veel hondeneigenaren houden zich toch niet aan de regels. Als je ziet hoeveel stront je overal en nergens ziet liggen en hoe vaak je hondjes vrij ziet ronddartelen in het Twistvlietpark.

  40. Die visboer is officieel uitgeroepen tot de slechtste van Nederland… 😀 😀
    En daar zitten ze in Stadshagen met genoegen te smikkelen… 😮 :'( ;D 😀

    Maar wie is die bloemmkeerl dan? Is d?t onze ?rman? En ?f die verstand van voeball’n dan? Kan’t mii nie vöörstel’n. Kenne d’r iene uut Stads’aagn die totaal gien verstand van voeball’n ?f.
    Iene met dezelfde name as die grote rooie “ie-weet-wel-kater”…. ;D
    En die löp ‘ier op disse weblog ok altied te zeur’n… 8) 😛 😮 ;D

  41. @Vissegeur & maneschijn;heeft altijd heel veel volk.
    Voor of achter de toonbank??
    @WFvN, : Liever een lekker lekkerbekje met een graatje er in dan die vette smakeloze hap waar je alleen maar de kruiden proeft.
    @
    Larry,-Die visboer is officieel uitgeroepen tot de slechtste van Nederland…

    Juist dat bedoel ik nu ook.Mensen vergeten snel of lezen het AD niet ;D

  42. 😮 Dat is dan weg en komt er nooit weer. Er kraaiden wat mensen naar maar dat was het. Er kan nu vast veel geld mee verdiend worden. Ongelooflijk dat dat zo maar kan. Volgens een gemeenteraadslid is de Provincie hiervoor verantwoordelijk.
    We vernemen eigenlijk niets van die kant…..De kap vond vanbinnen uit plaats, dit heeft Tjalling geconstateerd.

  43. De gemeente Zwolle kapt bewust het Kraaienbossie, omdat ze niet willen dat dit jaar wederom een Zwolse visboer als slechtste van Nederland beoordeeld wordt door het AD.
    Want er is een visboer uit Stadshagen die dáár z’n vis weg haalt.
    Vis die door de kraaien van de wallekant is gehaald en die ze daar uit hun bek hebben laten vallen. ;D 😀 ;D

  44. geschreven door dick, op 3 april 2008 om 12:19

    Provincie is beheerder, heeft hier (op dit onvolprezen log) echt wel 10x gestaan.

    Ja en???
    Daar heeft de gemeente geen boodschap aan… 😮 :'(
    Burgermeester Henk Jan zei tegen de gemeentewerkers dat hij een Meijer extra zou betalen als die bomen in het Kraaienbossie gekapt worden.
    En ook geen Piek méér, want hij laat zich natuurlijk geen Knol voor een citroen verkopen.
    Daarna laat hij er een Kenkhuis of een Dooremolen bouwen en geeft het gebied een nieuwe chique naam waarbij hij nog twijfelt tussen ‘De Dannenberg’ of ‘De Cnossen’!!! 8) ;D 😉

  45. Nu begin ik me toch echt zorgen te maken, want diezelfde visboer opent straks ook een toko in het fantastische stadsdeel Zwolle Zuid. Daar waar het leven nog goed is.

  46. Kraaienbos
    Even voorgenoemde wartaal voorbij, dit is de situatie:

    Illegale kap
    geschreven door Ronald Revenberg, op 17 februari 2008 om 17:30

    @ Dick & Tjalling:

    In de algemene log 11 heb ik toegezegd dat ik de verantwoordelijk wethouder vragen zou stellen over de vermeende illegale kap van de populieren in het Kraaienbos. Inmiddels heb ik een reactie van wethouder Kenkhuis ontvangen.

    Het Kraaienbosje valt niet onder de gemeentelijke kapverordening, maar onder de Provinciale Boswet, omdat het buiten de bebouwde kom ligt. Men heeft wel een, conform deze wet, melding gedaan bij de provincie. Of alles volgens de afspraak met de provincie gegaan is, wordt thans nader uitgezocht.

    Het is op de foto’s inderdaad een triest gezicht. Het gaat om populieren, die voor een deel omgewaaid waren tijdens de Januari-storm. Al deze populieren zijn nu afgevoerd en worden vervangen door eiken en beuken. Dit betekent overigens op termijn wellicht zelfs een verbetering van het groen.

    We laten de provincie nu even het voortouw in het toelichten van de kap. Wel gaan we in het verlengde van deze kap i.i.g. met de provincie praten over hoe we in dit soort situaties beter kunnen afstemmen tussen gemeente en provincie. Als gemeente wordt je immers geconfronteerd met de consequenties en wellicht hebben we ook nog wel een opvatting om in welk opzicht dan ook advies te geven.

    Daarna kwam dit bericht nog

    geschreven door Ronald Revenberg, op 7 maart 2008 om 13:10

    @ Dick….ik ben weer terug…was enige tijd afwezig ivm een verbouwinkje thuis…als het goed is hoor ik volgende week hoe de provincie denkt over de kap van het Kraaienbos. Wordt vervolgd!

    En dat was het geloof ik tot jetzt.

  47. geschreven door dick, op 2 april 2008 om 19:12

    @ Plantje Nee hoor, als het aan mij ligt nog lang niet.
    Ga je toevallig een appartement aan de Milligerplas bezichtigen?

    Nee, geen appartement voor de plantenman 🙂 Een leuk huisje. Je hoort me vast nog wel een keer als in Stadshagen woon 😉

  48. Muijs is een laaielichter.
    Bestel maar eens 100 gram garnalen, dan gooien ze eerst het bakje dat 15 gram weegt en 0,0001 cent kost op de weegschaal en vullen het dan aan met garnalen.
    Krijg je dus 85 gram voor de prijs van 100!! >:(

  49. Weet je al waar ik het over heb dan Dick?

    En je kunt toch haast geen last hebben van een Limburger met een vriendin uit Groningen 🙂
    We stinken niet echt hoor! 😉

  50. geschreven door dick, op 3 april 2008 om 13:27

    Even voorgenoemde wartaal voorbij,

    Is het je eindelijk gelukt? Was een lange strijd of niet? ;D

    Maar zonder gekheid lieve grote rooie je-weet-wel-kater,
    op deze gemeente-pagina (klik) kun je alles over de grootse plannen van burgermeester Meijer lezen…. ;D 😛

  51. @ Larry: ben het er ook niet mee eens. Een tijd geleden was er al een actie tegen. Maar dat is snel en slim weer gedownplayed. Maar wat kun je doen, weer een handtekeningenlijst?

    Bedankt voor de alg. pagina van onze gemeente waarop de, door jou zo vakkundig in een paar regels geboetseerde, namen van de wethouders ook voorkomen. Ik vertrouw echter over Ronald R. met wie we dus een vitueel gesprek hadden, waarin hij beloofde er op terug te komen.

  52. Maar wat kun je doen, weer een handtekeningenlijst?

    Gewoon je mond open doen en dan is het het mooist als er nog meer klanten bij staan.
    Met het schaamrood op de kaken zijn ze je dan vlot terwille… 😀 😉
    En anders zeggen dat je aangifte gaat doen van oplichting, dan draaien ze snel bij.

  53. hoewel offtopic, toch even een reactie.
    Die onvoldoende voor Muys is van 3 jaar geleden

    Of zijn er ook recentere testen waarin Muys er niet zo best vanaf komt? Zo ja: jammer dan, ik ben klant van ze en zolang ik tevreden ben zal ik ook klant van ze blijven.

  54. Kraaienbossie
    Ik heb verder niets meer vernomen.Maar zo te zien ligt de kap stil.Het is er een trieste boel.Geen sporen van herbeplanting.
    Prachtige plek nu om er een blokkendoos neer te zetten.

    Visboer.Het is een Spakenburger en sorry maar die zijn alleen op geld uit.Probeer daar maar eens een lekkerbekje te kopen van kabeljauw.Tis allemaal diepvries spul uit Vietnam.Vraag het hem maar.
    Trouwens er staat een nieuwe visdboer in Zuid bij de bank op de stoep(dinsdag en donderdag).Die verkoopt wel lekkerbekjes van kabeljauw en zijn kibbeling is pas echt lekker.Echte mooie stukklen witte vis zonder veel meel er om heen.Als die vent met die kwaliteit blijf werken dan zie ik het somber in voor die nieuwe tent van M daar in Zuid . ;D

  55. Beste Tjalling,als ik vanuit Stadshagen naar zuid moet ,en weer terug,om vis te halen,kan ik beter op de boot uit Vietnam wachten ;D ;D ;D

  56. Nou Dick, ziet er naar uit, dat we nog wel even in Zuid blijven wonen. Was me DAT even een teleurstelling! Ik weet niet hoe ze in Stadshagen vierkante meters meten, maar dit was echt géén 10 m2 groter dan wat we nu hebben! En dat is toch wel één van de redenen om te verhuizen.
    Dus je bent nog een tijdje van ons af 😉

  57. Dubbele teleurstelling dus: huis niet veel groter en in Zuid blijven 8) Goeie reden overigens om te verhuizen: groter huis, meer lebensraum.

  58. In Zuid blijven wonen is nog niet eens zo heel erg hoor. 🙂
    We blijven in ieder geval wel in Zwolle, want dat bevalt ons wel. Alleen een huis is niet zo heel erg goedkoop!

Reacties zijn gesloten.