GH geeft impuls aan techniekonderwijs

De Gereformeerde Hogeschool gaat zich actief richten op de scholing van leerkrachten en studenten op het gebied van wetenschap en techniek. Vanuit het project VTB-pro (Verbreding Techniek Basisonderwijs professional) krijgt de Zwolse hogeschool een subsidie van € 600.000,-.

De pabo van de GH is samen met een aantal andere pabo’s in Nederland geselecteerd om scholing te verzorgen in het vakgebied Wetenschap en Techniek. De subsidie maakt het mogelijk om ruim 180 scholingsarrangementen voor leerkrachten en studenten in het primair onderwijs te verzorgen. Daarnaast worden er 17 ‘combistages’ opgezet: een stage waarbij twee techniekstudenten van de Universiteit Twente gekoppeld worden aan één pabostudent. Zij voeren gezamenlijk op een basisschool een project uit zodat die school in alle groepen les kan aanbieden in Wetenschap en Techniek.

Handreikingen<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Ben Beudeker, docent van de vakgroep techniek binnen de Gereformeerde Hogeschoool, ziet grote kansen voor de techniek binnen het onderwijs: “De bètavakken staan hoog op de politieke agenda en dat is niet zonder reden. De Nederlandse economie is gebaat bij de ontwikkeling van hoogstaande technologie. Leerkrachten in het basisonderwijs spelen daarin een belangrijke rol: zij kunnen kinderen al in een vroegtijdig stadium interesseren en enthousiasmeren voor techniek en wetenschap. Voorwaarde is dat leerkrachten zelf voldoende kennis hebben op dit gebied en handreikingen krijgen om techniek en wetenschap op een aansprekende manier in de klas onder de aandacht te brengen. Met dit project en de subsidie die ervoor beschikbaar is gesteld kunnen we die handreikingen bieden.”

Artikel delen:
Reactie 1
  1. Lovergirls
    Is al bekend wanneer dit interessante onderzoek klaar moet zijn? Benieuwd naar de resultaten[/url]
    Worden de resultaten dan hier ook besproken?

Reageer