Ongelukken leiden tot files bij Zwolle

Zwolle – Twee ongelukken hebben vrijdagmidddag ten westen en oosten van Zwolle tot omvangrijke files op de A28 geleid.

Vanuit ’t Harde richting Zwolle, ter hoogte van Wezep, schaarde een auto met caravan. Vier andere auto’s knalden daardoor op elkaar. Een rijstrook werd tijdelijk afgezet door de ontstane ravage. Richting Lichtmis vond ook een ongeval plaats. In beide gevallen zwelden de files aan tot 5 kilometer.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “Ongelukken leiden tot files bij Zwolle”

  1. Mwah – tegenwoordig wordt je verplicht zo langzaam te rijden dat je wel in slaap MOET vallen. Pas in het buitenland begint het bloed weer een beetje te stromen………
    En dat in slaap vallen is van alle leeftijden overigens. Ik denk niet dat de bejaarden uitgerekend vandaag/morgen vertrekken – die zoeken wel een rustigere dag uit……..

  2. De wat oudere oftewel bejaarde autobezitter kan het hedendaagse verkeer soms niet aan op drukke wegen en neemt dan verkeerde beslissingen of gaat zo langzaam dat ze andere verkeer hinderen.Ook zijn er in de stad en op provinciale wegen vaak bejaarden in brommobielen die hooguit 40km rijden waar 80 mag deze mensen zijn vaak hun rijbewijs kwijt omdat ze niet door de keuring kwamen en verkopen hun auto en nemen een brommobiel want daar mogen ze dan wel in rijden en houden daar het verkeer ook mee op in de stad er vlak daarbuiten

  3. rijgedrag
    Een caravan gaat alleen scharen (op een vlakke weg) als er te hard mee wordt gereden.
    Ik denk dat je hier van jeugdige, onervaren, overmoed kunt spreken.
    Ook een verkeerde belading kan in combinatie met bovenstaande een oorzaak zijn.

  4. @Pieter:
    Helemaal ‘leuk’ is dat ze vaak ‘plaats op de weg’ uit de verkeersregels niet kennen. Ze rijden op de weg (zowel binnen als buiten de bebouwde kom), ze rijden op het verplichte (brom)fietspad zowel binnen als buiten de bebouwde kom, ze rijden op onverplichte fietspaden (zowel binnen als buiten de bebouwde kom) en ze rijden op voetpaden/in voetgangersgebieden.
    Toch is er een flink aantal plekken waar ze dus níet mogen komen. (tenzij het officiëel een invalidenvoertuig is, dan mogen ze dus nagenoeg overal rijden)

  5. Waarom invalidenvooertuigen wel? Zie het nut er zo een twee drie niet van in…..kunnen toch net zo goed de reguliere regels volgen?

  6. Brommobiel?
    @ Pieter en WFvN,

    Nergens heb ik gelezen dat er een brommobiel bij het ongeluk op de A28 betrokken was.
    Maar alle voorbeelden die jullie geven kun je ook van toepassing laten zijn op jeugdige bromfietsers.

  7. Vind idd ook dat het voor zeer vele landgenoten, gezien hun rijgedrag, onverantwoord is om het een sleurhut én de verantwoordelijkheid voor je gezin bijvoorbeeld naar Zuid-Europa te gaan. Zou het zelf ook niet kunnen hoor, alleen al om de comedy in de auto :D. Als je eens wat van de chauffeurs vraagt of ze bijvoorbeeld ook achteruit kunnen rijden met die hut, antwoorden ze lachend “dat dat ook niet nodig is”. Tja, help het ze hopen.

Reacties zijn gesloten.