Vertier voor jongeren bij de Wijde Aa

Zwolle – In de maand augustus moeten jongeren uit de wijk Aa-landen bij de Wijde Aa zijn. Iedere woensdagmiddag van 13.00 tot 16.00 uur organiseert het jongerenwerk activiteiten in, bij en rondom de Wijde Aa.

Woensdag 6 augustus kunnen jongeren na het eten van een pizza bij de pannenkoekenboot met een kano of een waterfiets varen. Woensdag 13 augustus vaar je met je zelfgebouwde vlot je tegenstander van het water. Woensdag 20 augustus worden op de skatebaan skatelessen gegeven en kan je meedoen met streethockey en ramps. Woensdag 27 augustus is er een zogenaamde Surf ’n Style. Aan de activiteit zijn geen kosten verbonden. De activiteiten zijn voor alle jongeren in de leeftijd van 10 t/m 21 jaar.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

32 gedachten over “Vertier voor jongeren bij de Wijde Aa”

  1. [i|Woensdag 20 augustus worden op de skatebaan skatelessen gegeven en kan je meedoen met streethockey en?ramps. [/i].

    Wat voor een RAMP kunnen we dan verwachten op straat ?

  2. Jammer dat mijn vriendin en ik weer wat te oud zijn…. Weer eens met de neus op de feiten gedrukt dat we geen “jongere” meer zijn 🙁

    Een skateles had me best handig geleken!

  3. Ik verbaas me er weer eens over dat er voor jongeren iets georganiseerd wordt en dat dat dan weer onder schooltijd is….
    Kennelijk worden jongeren tussen 12 en 18 niet tot deze doelgroep gerekend?

  4. Marianne,
    bij deze de vakantietijden, dus niet onder schooltijd, zoals je aangeeft;

    Noord Nederland basis 28-06-08 t/m 10-08-08 Week 27 t/m 32
    Noord Nederland voortgezet 28-06-08 t/m 17-08-08 Week 27 t/m 33

  5. Juist ja….
    Dus voor de basisschoolleerlingen betreft het 1 van de 4 dagen die in vakantietijd vallen en dus 3 van de 4 dagen in hun schooltijd!
    En voor voortgezet onderwijs betekent dat de helft van de dagen in de vakantie valt maar de andere helft dus erbuiten!

    Dus voor VO is 50% op schooldagen
    Voor BO is 75% op schooldagen.

    Neeee… niet onder schooltijd hoor!

  6. Vergeten: Nou scheelt het wel dat het ’s middags is op een woensdag waarmee de basisschoolleerlingen dus weer meer kans maken om mee te doen.

    Maar ze zullen vast eerst nog naar huis gaan om te eten voordat ze ten tonele kunnen verschijnen.

    Bij het voortgezet onderwijs zal dat wat anders lopen, zeker met het 1040-uren-verhaal waarrdoor leerlingen vaak langer op school moeten blijven.

  7. Ik denk dat ik Dick wel snap, maar denk niet dat ik daar wat aan kan veranderen als de regering het niet goed zegt. Vandaag in het landelijke nieuws: herfstvakantie Noord niet goed op website ministerie OCW… Zeg jij dan maar aan wie de foute dingen liggen, Dick…

  8. Gelukkig dat je het snapt Marrianne. Wel verontrustende berichten.
    Dat van die verkeerde data is natuurlijk een andere fout als de structureel te laag geschoolde PABO rekenstudenten. Dat was volgens mij toen het nieuwsbericht. Maar loopt het niet lekker tussen de onderwijstop (werkvloer) en ambtenaren?

  9. Ach what else in new 😉
    Wij redden het op zich wel hoor, maar het is niet aan de werkvloer om te bepalen wat goed is voor onze kinderen en daar maak ik me wel ernstig zorgen over…
    Wat betreft het vertier voor jongeren: ik ben heel blij dat er voor jongeren wat georganiseerd wordt. Vind het alleen jammer als daar straks niemand komt, vanwege schooltijden. En hoop dan ook niet dat mijn klas straks leeg is vanwege jongerenwerk 😀 Als dat dan georganiseerd wordt, overleg dan met de scholen of er een samenwerking kan plaatsvinden. Bijvoorbeeld door de sectie BO (gym) aan te schrijven voor de zomervakantie. Wie weet is er in de introweek wel wat meer mogelijk. Daarna is het natuurlijk niet meer mogelijk vanwege schooltijden en uren die de kinderen moeten maken, zoals WFVN zegt: de 1040-norm moet wel gehaald worden met echte lessen.

  10. Als jullie het ergens niet mee eens zijn, is er toch wel een mogelijkheid om die grieven zo snel mogelijk hogerop te laten komen? 😀 Ik begreep je punt maar stond de school waar je les geeft ook in de AA-landen? Je hebt het wel eens geschreven, maar helaas vergeten. Tuurlijk in goed overleg moet ALLES mogelijk zijn.
    WFvN gaf volgens mij les in Wezep.
    Schrijf maar niet teveel over die 1040-norm want anders word heer Schuler weer wakker 😮

  11. Hahaha nee inderdaad die moeten we niet meer hierbij hebben 😉
    En ja dat is die school waar je dochter (? meen ik) op zit.
    Het gaat wat dat betreft echt niet anders dan in het overige (bedrijfs)leven hoor. Maak je geen illusies dat je als medewerker ook maar iets hebt in te brengen… ook bij ons dus niet…

  12. Ze gaan daar volgend jaar alle 3 heen. Uitermate tevreden over. Goeie conciërge ook 😉 Denk dat als ik hier (overheid) wat te klagen zou hebben, dat het wel vrij snel op het juiste bordje kwam. Dat dan weer wel.

  13. Marrianne, ik krijg na jou betoog sterk de indruk dat onderwijzend NL bol begint te staan van stokpaardjes, ambitieprojecten en weet ik wat voor doorgeslagen plannen nog meer…..Al gehoord over het fantastische verloop van Hogeschool Windesheims ambitieuze BSW (Bachelor scool of Social Works)? Elke student voorspelde falen, elke docent voorspelde falen, maar het management voelde kennelijk een grotere druk van hoger hand en concurrentie. Resultaat; leraren die ontslag hebben genoemen (niet weinig). Laatste klassen van het oude systeem, die veel te weinig lessen kregen, en meer to the point; er gaan alweer hardnekkige geruchten om de hele mikmak langzamerhand weer terug te draaien. Chappeau!
    Is het op basisscholen en middelbare scholen al netzo? 😮

  14. Dus het management staat ver af van de werkvloer, voert veranderingen arrogant door. Tegen beter weten in. Medewerkers zien het gebeuren en zeggen niets of hebben de kans niet wat te zeggen?

  15. In dit geval inderdaad Dick, nu ken ik het verhaal natuurlijk ook van een kant, maar het heeft er alle schijn van…..de sfeer binnen- en de kwalitiet van de opleiding is vanaf het 2e jaar grandioos verminderd in elk geval.
    Onder het waarschijnlijke mom van ‘bij veranderingen is er altijd weerstand onder de medewerkers’, toch maar doorgedrukt. Ik denk dat ze medewerkers, in dit geval leraren met veelal HBO, zo niet Academische achtergrond serieus mogen nemen als mensen met een gedegen visie op het vak gebied. Het management heeft zich er, na mijn weten, erg weinig van aangetrokken.

  16. Er is in die wereld wel een hele hierarchie geloof ik van 1e, 2e en 3e graads leraren, leraren met HBO zo niet Academische achtergrond (zoals jij schrijft). Leraren zullen zich dan misschien achtergesteld voelen.

    Om een goede leraar te zijn lijkt mij echter meer, veel meer nodig als het papiertje wat je gehaald hebt. Competenties als iets “beeldend en boeiend” brengen lijken me essentieel.

  17. Mwa, Volgens mij valt de hiërarchie wel mee, Academische docenten worden niet aangemerkt als meer capabel. Ik gaf dit aan om aan te geven dat de leraren op een niveau functioneren, waarmee best een beetje rekening gehouden mag worden. Ik heb nog niet zozeer gehoord van gradaties in leraarschap. Wel is het zo dat sommige leraren uit het werkveld komen en erbij les geven. Daarnaast heb je leraren die het als volledige baan hebben, deze hebben er vaak meerdere taken naast als bv. tutor, supervisor, coördinator, noem maar op.
    Inderdaad, ik ben het met je eens Dick, het verschil zit ‘m in de manier van lesgeven. Ik mag wel zeggen dat ik het gros van de leraren tot nu toe als boeiend en beeldend heb ervaren!

  18. @ ghehe; Ken nog een verschrikkelijk goede leraar Nederlands (destijd op de MEAO). Hij ging naar Windesheim, maar gaf geen les geloof ik. Heeft vast niet veel zin om jaar en periode te noemen, want het is zo’n fabriek daar.

  19. haha, het is inderdaad al bijna een stad op zich; 20.000 inwoners is de drempelwaarde om een plaatst stad te mogen noemen, Windesheim heeft bijna 17.000 studenten 😉 en dat worden er nog veel meer….
    In mijn studie krijg ik ook geen Nederlands, dat is me ook veel te moeilijk 😀

  20. de “,”‘? Leestekens zijn voor butjes ;D Gekheid, ik weet ze wel te plaatsen, maar mijn laksheid maakt van mijn grammatica een zwak geheel ;). Zodra ik echt niet meer te volgen ben, hoor ik het graag ;D

  21. 😀 Bedoel eigenlijk de “.” maar signaleerde in dezelfde reactie dat ik ook :'( automatisch geen punt plaats als de zin met een emoticon wordt afgesloten. Flauwekul, komkommersap van mijn kant. Lekker belangrijk ook; Je bent uitstekend te volgen 😉

Reacties zijn gesloten.