Man raast met 180 over A28

Zwolle โ€“ Op de Rijksweg A28 werd in de nacht van zaterdag 17 op zondag 18 augustus een 26-jarige man uit Hoogeveen aangehouden voor overschrijding van de maximumsnelheid.

De autobestuurder kwam uit de richting Amersfoort en reed politiemedewerkers met hoge snelheid voorbij. Er werd een snelheid gemeten van 180 km/u waar 100 km/u is toegestaan. Ter hoogte van Staphorst werd de man staande gehouden. Zijn rijbewijs werd ingevorderd en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.

Artikel delen:
Reacties 27
  1. Die had haast. Gekkenwerk om zo snel te rijden op de autosnelweg. In Duitsland heb je ook van die idioten die met 220 voorbij komen vliegen. Wordt gelukkig wel steeds minder.

  2. Duitsland heb je ook van die idioten die met 220 voorbij komen vliegen. Wordt gelukkig wel steeds minder.

    In Duitsland rijd ik ook gewoon rustig 230. Waarom zou je dat niet doen? Het mag er…. en je merkt ook aan het overige verkeer dat ze er rekening mee houden.
    In Nederland noem ik dit wel idioot ja.

  3. 230 is gewoon levensgevaarlijk, ook in Duitsland, waar de kwaliteit van het wegdek doorgaans ook nog eens stukken slechter is dan hier. Ik heb 2 weken terug nog 1.000 kilometer door Duitsland gereden en ik kwam maar weinig stukken tegen van "Nederlandse" kwaliteit.

  4. Ik leef nog steeds ๐Ÿ˜€

    Ik vind wel inderdaad, dat de kwaliteit van het Nederlandse wegdek beter is. Maar ja…hier mag je zo snel niet rijden en daardoor zijn mensen er ook niet op bedacht.

  5. Als men harder rijdt, let men vaak ook beter op. Als ik heel eerlijk ben, vind ik het veel lastiger om me te concentreren op de weg, wanneer ik 80 rijd, dan wanneer ik 120 rijd. Snelheid prikkelt je hersenen wat meer, ik denk dat ik beter en veiliger rijd als ik te snel rijd dan wanneer ik 80 rijd. Ik heb het wel voornamelijk over de buitenwegen. In de bebouwde kom is het een ander verhaal.

  6. Met de vakantie ook dik 700 snelweg km's door Duitsland gereden. Prima wegen, zeker voor hoge snelheden. Als er een slecht stuk is dan staat dat ook aangegeven. Niets idioot aan. Daar houden ze tenminste rekening met elkaar en gaan ze aan de kant als ze je zien aankomen. Hier trappen ze even lekker op de rem of blijven heel irritant gewoon links rijden. De mentaliteit op de weg is stukken beter in Duitsland. Daar kunnen de Hollanders nog wat van leren.

  7. en dan heb je in duitsland ook nog van die gekke landgenoten die met 100 km op de linker strook in voegen als de rest 160 plus rijd >:(

  8. De mentaliteit op de weg is stukken beter in Duitsland. Daar kunnen de Hollanders nog wat van leren.

    Dikke waarheid! Hoewel ik de Duitsers tijdens EK of WK fantastisch mikpunt van spot vind, zijn ze op de wegen bijzonder sociaal en netjes. Zowiezo wel prima volk, Duitsers.

  9. Netjes, punktlich, gedisciplineerd, homurloos, grijs, geldbelust, groot/groter/grootst, mijn kuil; Allemaal vooroordelen (ok) maar niet mijn favoriete trefwoorden.
    Wij waren eens met zijn drieรซn in Munster, hadden er alle 3 verkering met een Duitse en we aten mee. Die kerel des huizes had het absoluut niet op Nederlanders en wij niet op Duitsers. We zijn voor het toetje vertrokken….

  10. Daar houden ze tenminste rekening met elkaar en gaan ze aan de kant als ze je zien aankomen. Hier trappen ze even lekker op de rem of blijven heel irritant gewoon links rijden.

    Daarom pleit ik ook voor het Amerikaanse systeem. Heb deze zomer 2 weken in de VS rondgereden en daar mag je gewoon ook rechts inhalen. Lijkt gevaarlijk, maar is het zeker niet. Je moet als je van baan verwisselt goed in je spiegels kijken; maar dat moet je hier ook. Rijdt een stuk relaxter, als je namelijk links rijdt en iemand achter komt er met een vaart aan hoef je niet te denken ik moet naar rechts, en de ander denkt ook niet "waarom gaat die gast niet naar de rechterbaan. Hij haalt je gewoon aan de rechterkant in. De doorstroming verloopt daardoor veel beter.
    Ik hoop dat Camiel Eurlings ook onze weblog leest, gratis advies. ๐Ÿ˜‰

  11. In de VS geldt "Keep right unless passing". Dat dit totaal niet gebeurd is een tweede, en is te wijten aan de slechte rij-opleidingen. Het hele keep-your-lane verhaal is een sprookje.

  12. Och, ik wilde het ff kwijt en dacht: "Hier past het wel tussen".
    Maar die te hoge snelheid hebben we al zo vaak besproken.
    A-sociaal en 180 is misschien wel misdadig te noemen.

  13. Nounou, er wordt wel heel snel geoordeeld. Ok, 180 mag niet en is veel te hard, dus een bekeuring is terecht. Maar om nou 's nachts 180 rijden levensgevaarlijk te noemen is ook zwaar overdreven. Ik kan je zo een paar auto's noemen waarbij 120 rijden gevaarlijker is dan in een goede auto 200 .

  14. Ik ga heel eerlijk zijn, ik heb het ook wel eens gedaan. Maar als het midden in de nacht is, ben je een gevaar voor niemand, behalve jezelf. (Niet dat ik het goedpraat hoor, ik weet zelf ook dat ik toen fout was!)

    Ik vind het een heerlijkheid om in Duitsland auto te rijden. Iedereen is er veel beleefder en geeft elkaar meer tijd en ruimte.
    Het is trouwens een fabeltje dat je overal in Duitsland maar onbenullig door kunt knallen, op heel veel stukken geld al een maximumsnelheid, en de boetes zijn er niet mals! Vergeet daarnaast ook niet dat er voor alle Autobahnen een adviessnelheid van 130 km/h geld.

Reageer