Controles gevelreclame in binnenstad hervat

Zwolle – In 2006 is in overleg met de ondernemersvereniging, de stuurgroep Centrummanagement en Citycentrum besloten om de reclame in de binnenstad intensief te controleren. Een gedeelte van de binnenstad is inmiddels gecontroleerd en afgehandeld. De gemeente gaat de controle vanaf nu hervatten. De controle heeft als doel dat medio 2009 de kwaliteit van het gevelbeeld in de binnenstad is verbeterd. 

Gebruikers van panden die nog niet zijn gecontroleerd, kunnen binnenkort bezoek van een medewerker van de gemeente Zwolle verwachten. Allereerst wordt geïnventariseerd of er een vergunning is voor de reclame. Een medewerker van de gemeente fotografeert de komende maanden alle gevels van de bedrijfspanden in de binnenstad. Als er geen vergunning is voor de gevelreclame, krijgt men nog de kans alsnog een aanvraag in te dienen. Als de reclame aan de eisen voldoet, krijgt men een vergunning. Zo niet, dan moet de reclame worden aangepast.

Beleid

In 1998 is het reclamebeleid vastgelegd in de kadernota ´Reclame voor reclame´. Uitgangspunt is dat reclame een positief effect kan hebben op de levendigheid van de omgeving, maar dat er ook grenzen zijn aan wat nog visueel aantrekkelijk is. Het reclamebeleid is in 2004 geëvalueerd. Er is een aantal kleine wijzigingen doorgevoerd.

Meer informatie?

Op de homepage van de website www.zwolle.nl staat een knop met ‘gevelreclame’. Via deze knop komt de bezoeker bij meer achtergrondinformatie en de reclameregels.  

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

13 gedachten over “Controles gevelreclame in binnenstad hervat”

  1. Als iedereen maar lukraak reclame aan de gevel knalt is ook geen gezicht, dan krijg je zo’n Las Vegas stad. Reklame aan de Sassenpoort, Peperbus, geen gezicht.

  2. Nou alsof die peperbus zo mooi is. Ik vind het persoonlijk maar een suf torentje, die nogal overgewaardeerd wordt door Zwolle….smaken verschillen. De Sassenpoort, die heeft wat mij betreft echt uitstraling.

    Reclame vind ik niet zo’n punt. Hangt er een beetje vanaf aan wat voor pand.

  3. Ja, begrijp ik 😉
    Maar ik heb zo’n flauw vermoeden dat de controles best streng zijn, dat hoeft van mij niet persé in bepaalde straten. Misschien heb ik het mis hoor.

  4. En wat betreft de reclame op de grond? Wat doen ze daaraan? Je breekt bijkans je nek over al die obstakels die men uitstalt, daar zijn ook regels voor. Denk eens aan rolstoelers etc..

  5. Peperbusse, als ik die toren geen moer aan vind, moet je niet denken dat je me op basis daarvan door en door kent. Dat komt nogal vooringenomen over. Maar misschien begrijp jij dat op jouw beurt weer niet.

  6. Gezellige boel hier. De een vindt de Peperbus mooi, de ander het gebouw van de Xenos of de Sassenpoort.

    Netzo als ik een pesthekel heb aan “muziek” van Jantje Smit, BZN en Frans Bauer zal een ander wel weer de schurft hebben aan kwaliteitsmuziek gemaakt door bijvoorbeeld Voicst en Room Eleven.

    Gelukkig maar, anders werd het wel erg slaapverwekkend op WLZ !

Reacties zijn gesloten.