Bromfiets te snel voor rollenbank

Zwolle – Een 31-jarige Zwollenaar werd op woensdagmorgen 10 september staande gehouden op de Van Hallware. De bromfiets van de man reed te snel en werd aan een vermogentest onderworpen op het bureau.

Hierbij bleek dat het vermogen van de bromfiets groter was dan de rollenbank kon meten. Hierop werd de bromfiets op een zwaardere rollenbank geplaatst en bleek de bromfiets 102 km per uur te halen. Daarnaast bleek de bromfiets een gladde band te hebben. Tegen de eigenaar werd proces-verbaal opgemaakt.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

11 gedachten over “Bromfiets te snel voor rollenbank”

  1. Best sneu als je 31 bent en op zo’n ding rondrijdt… Haal dan gewoon je motorrijbewijs en schaf een échte tweewieler aan! (Dan heb je in ieder geval ook 1 keer laten zien dat je weet hoe je moet rijden!)

  2. Waarom is het sneu als je 31 bent en op een brommer rijdt? Omdat motorfietsen dan ook mogen?
    Ik vind zo’n ding uberhaupt niets aan je status toevoegen, kan makkelijk zijn of kan leuk zijn om erop te rijden.

  3. Het is niet sneu als je 31 bent en op een brommer rijdt. Maar wel als je er geen genoegen mee neemt dat zo’n ding maar 40 mag.
    Dán zeg ik: als je sneller wil op een tweewieler doe dat dan veilig en schaf een motorrijbewijs en motor aan.

  4. hehe rollerbank kon mijn scooter niet meten..

    Een sterretje als prijs van de boete.. half jaar later bericht van officier van justitie en hele drama en berekeningen.. vervolgende een acceptgiro met bekeuring

    mjah dat was anno 2005 tegen woord kunnen ze m in beslag nemen?

    En plantje want een onzinnig reactie.. ik vind jou eerder sneu om de reactie die je geeft dan de man die op de brommer reed..

  5. Mijn reactie is onzinnig? Het is gewoon onzinnig om een apparaat te hebben wat zo idioot hard gaat!
    Als ik in de auto zit en ik zie dat soort brommers aan alle kanten voorbij schieten hou ik mijn hart vast. En wie is er het haasje als je zo iemand aanrijdt?!? De automobilist natuurlijk! Als het al niet juridisch is, is het sowieso iets wat je niet wil…

    Maar goed…Waarom wil je op een brommer 100 km/uur? En waarom is het zo vreemd, dat ik zeg: haal dan je motor rijbewijs? Dan heb je een tweewieler, die zo snel kan en mag. Bovendien heb je er mee leren omgaan. En zo’n apparaat is véél stabieler!

  6. Nou 100 is voor een scooter inderdaad wel erg hard, maar de regels kunnen volgens mij best wat minder strak. Een brommer moet buiten de bebouwde kom gewoon 60 tot 80 kunnen rijden vind ik. Net als in Italië en andere landen. Ik vraag me af of het aantal (dodelijke) ongevallen met scooters en brommers daar ook hoger is. Ik denk het eigenlijk niet.
    Hier liggen de regels wel erg strak, daar worden jongeren over het algemeen alleen maar recalcitrant van….

  7. Maar dan krijg je met brommers hetzelfde probleem als met brommobielen. Mensen die geen motorrijbewijs kunnen/willen halen gaan dan op zo’n brommer die 60-80 kan rijden. Dan is het nog maar een klein beetje regels buigen en je gaat iedereen overal voorbij.

    Groot nadeel aan brommers is dat ze vaak hun plaats op de weg niet weten. Rijd je netjes 50 binnen de bebouwde kom rijdt er een brommer voor je (waar ze horen volgens de wet). Maar wat doen ze? Gaan ze dusdanig rechts rijden dat iedereen er voorbij gaat. Nee, dan moet je ook gewoon midden op de rijstrook gaan rijden! Dat is je plaats op de weg.
    Of omgekeerd: je rijdt 50 en je ziet de hele tijd zo’n kl*te scooter die je links en rechts voorbij probeert te gaan. Als je een motorrijbewijs haalt leer je dat dat niet de bedoeling is. En als je al iemand voorbij gaat doe je dat op een beheerste manier en haal je links in.

    Nogmaals: je motorrijbewijs houdt niet in, dat je je overal aan de regels houdt, maar het houdt wel in dat je in ieder geval 1 keer hebt laten zien wel te weten wat de regels zijn en hoe je het apparaat moet bedienen!

    En ghehe…ik ken je probleem met regels een beetje. Maar als sommige brommers 80 buiten de bebouwde kom mogen….gaan ze dat dan niet overal doen? En gaan ze dan niet alsnog de goedkopere brommers opvoeren om 80 te kunnen? En is het dan niet een kwestie van tijd tot de jongeren zo recalcitrant zijn dat ze brommers opvoeren om er 120 mee te kunnen en je ze op de snelweg ziet verschijnen?

Reacties zijn gesloten.