Zwolle wil schoner wagenpark

Zwolle denkt erover om het wagenpark van de gemeente te laten rijden op alternatieve brandstoffen.

 

Ook bestaat het idee om alleen nog vrachtwagens in de binnenstad toe te laten met schone motoren. De gemeente gaat daarover praten met ondermeer Transport en Logistiek Nederland. Zwolle wil de luchtkwaliteit in de stad verbeteren. Uit een rapport is gebleken dat er op een paar plekken een overschrijding is van de normen voor luchtkwaliteit. Dat zijn bijvoorbeeld de Stationsweg, de IJsselallee en de Blaloweg.
Bron: RTV Oost

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

10 gedachten over “Zwolle wil schoner wagenpark”

  1. Waarom een SUV op de foto bij een stukje over het milieu?
    ———————-
    Edit:
    Soms heb je een bericht in je hoofd en loop je tegen het object aan. Zo ook gisteren.
    Niets anders.

  2. Klinkt wel leuk allemaal, van de gemeente, maar het kost een hoop geld, en het levert ?©cht niets op. Er is geen mens die merkt dat de luchtkwaliteit beter wordt, als de gemeente zijn wagenpark aanpakt. Echter, een beter milieu begint wel bij jezelf. Een kanttekening: De afgelopen 20 jaar is de luchtvervuiling en uitstoot spectaculair gedaald.

  3. En ja: Stationsweg, IJsselallee en Blaloweg zijn w?©l ?©?©n van de filegevoeligste wegen. De Stationsweg is niet berekend op zoveel verkeer op een veel te kleine weg, het station ligt verkeerstechnisch gezien niet echt gunstig. De IJsselallee verwerkt veel te veel verkeer om verkeerslichten neer te zetten. Alleen een ongelijkvloerse kruising zou erg ingewikkeld worden. Wist je dat je in de file net zoveel brandstof gebruikt, als dat je 170km/h rijdt?

  4. Ik zeg, schaf een paar bakfietsen aan. Ze zijn goedkoop in gebruik, veelzijdig toepasbaar en nog goed voor je gezondheid ook.

    (Zei PEC vlak voordat hij in zijn V6 stapte om een boodschap te doen bij de C1000 om de hoek ;D )

  5. Dat is ook niet zo vreemd op de Stationsweg.
    Er staan altijd wel 1 of meer vrachtwagens te laden/lossen daar,
    vaak m?©t draaiende motor. Dat veroorzaakt weer een hoop oponthoud,
    waarbij de auto’s dus een tijdje moeten wachten op het tegemoet komend verkeer eer ze er langs kunnen.

  6. De ceintuurbaan wordt al aangepakt. Met een hogere limiet, meer rijstroken, en een langere groenfase moet de luchtvervuiling hier aanzienlijk dalen. 50 is namelijk onzuiniger dan 70, aangezien men bij 50 vaak in de 3e versnelling rijdt, zeker met al die flitskasten.

Reacties zijn gesloten.