Storing Ziggo in regio Zwolle duurt voort

Zwolle – Sinds 30 september j.l. lukt het zo'n duizend abonnementhouders van internetaanbieder Ziggo in de regio Zwolle niet om e-mail te versturen.

Ondanks andere berichtgeving via de landelijke- en provinciale pers kunnen de klanten van Ziggo nu al bijna een week niet via de normale weg e-mail versturen. De redactie van Weblog Zwolle heeft al die dagen ook last van dit ongemak, zag ook klachten op de website, en belde maandag naar Ziggo. De persvoorlichter reageerde geschrokken, want hij wist niet beter dan dat een dag na de storing het probleem opgelost was. Dit blijkt niet het geval te zijn. Ziggo hoopt maandagmiddag nog het ongemak voor zijn cliënten, desnoods via een zogenaamde 'work-around', op te lossen.

Artikel delen:
Reacties 48
  1. Ook ik had dezelfde storing en die is verholpen! Ik kan weer e-mailen. En wie was de reddende engel: een knaap van de fa. "Studentaanhuis.nl". van Windesheim. Hoe die dat heeft gedaan? Joost mag het weten, ik ben 80 er en kan alleen maar met de compu spelen, de jongeman die hier was, had het in een ommezien klaar, iets in mijn e-mailadresgegevens. Bellen of mailen dus naar studentaanhuis.nl !!!!!

  2. Update:

    Vorige week is er tijdens een 'server reboot' in Geleen en Zwolle het nodige misgegaan waardoor de uitgaande e-mail voor duizend clienten een probleem werd.

    Ziggo verontschuldigt zich, dat er maandag inderdaad nog een probleem in Zwolle is. Daar wordt nu hard aan gewerkt, aldus de persvoorlichter.

    De persvoorlichter laat, net als tipgever Remonedo hier, weten dat de SMTP-toepassing (smtp.home.nl) een alternatieve oplossing is.

    Intussen had Ziggo ook al de Stentor (jaja, ze lezen mee…) aan de telefoon. Dezelfde mededeling wordt ook aan hun gedaan.

  3. "Klachten over e-mail? Daar kunt u het beste een e-mail over sturen naar onze klantenservice"

    "Over klachten is bij ons niets bekend meneer. We hebben al de hele week geen klacht via de e-mail binnen gekregen"

    ;D

  4. ziggo
    ik vind het wel slechter geworden, toen het at home heette had ik nooit problemen, maar nu het ziggo is geworden: vorige week kon ik de hele dag niet op internet en vanmorgen 7.30 ook niet.. en dan bel je en het antwoordapparaat zegt: er zijn geen storingen, die waren er wel degelijk, dat heb ik dan weer moeten lezen op tv oost.. je komt de servicesite van ziggo niet op want ik ben nog niet overgezet als "ziggoklant". dus ik wordt doorgezonden naar de site van at home en daar zeggen ze: sorry maar u bent geen ziggoklant!!! pfff, tis dat andere providers duurder zijn want anders stapte ik over zoals al meer mensen die ik ken….

  5. Och ja… Ik moet zeggen, dat bij mij de verbinding ook al een paar keer weg is geweest. Kabelmodem resetten deed toen wonderen.

    Als je wil overstappen moet je in ieder geval niet naar Scarlet One overstappen…daar heb ik alleen maar gezeik mee gehad!

  6. Dankzij een oplettende vriend kon ik weer vrij snel emailen, ook door de uitgaande server te veranderen in smtp.ziggo.nl. Ik heb net op de site van Ziggo een klacht ingediend en heb erbij vermeld dat wat ze hebben uitgevreten erg slordig is. Dit is het zoveelste gezeur al over Ziggo sinds de overname. Ook ik heb al enkele jaren internet van @home, nooit geen problemen mee gehad, nu is het continu raak. Ziggo moet nog even doorgaan zo, en alle klanten gaan op de loop! >:(

  7. Ziggo zit nog met de overschakeling van Home naar Ziggo. Dat daar iets mis mee bij kan gaan vind ik niet zo raar. Overal gaat wel eens iets mis.
    Een half jaar geleden was er bij KPN een grote storing waardoor vooral XS4all klanten getroffen werden, waaronder ondergetekende. XS4all heeft dat volledig naar zich toe getrokken en al zijn klanten een zeer royale creditnota gestuurd, met de keuze om het geld over te maken naar de klant of naar een goed doel. Hierbij stond een lijst van 10 goede doelen waaruit je kon kiezen.
    Vond ik een erg sympathiek gebaar. Ik heb een van die goede doelen aangekruisd. Later kreeg ik ook nog een bevestiging dat het geld overgemaakt was.

    Ben benieuwd of Ziggo dit navolgt!

  8. Ik kon vorige week donderdag ook niet op internet en in de mail komen. Het heeft dan ook geen zin dat op de site te zetten want ik kan er niet bij komen om het te lezen.

    Wel heb ik gehoord van een kennis dat hij een brief had gehad waarin stond dat er werkzaamheden verricht zouden gaan worden aan de lijn.
    Dat was bij home ook zo, heb ik ook vaak geen verbinding gehad.
    Even zo vrolijk blijf je wel het volle pond doorbetalen.

  9. """""""
    in het verleden ook klant bij ziggo geweest, toen nog @ home.
    ik heb zelden een bedrijf meegemaant met zòn slechte service.
    meer dan een week niet kunnen internetten, en telkens als je belde kreeg je weer een ander verhaal te horen, en dan wordt je nog voor leugenaar uitgemaakt ook.

    Ik ben dus overgestapt naar kpn, en dat is een hele vooruitgang in de positieve zin.

    dus ziggo mag wat mij betreft de hoogste boom in want je wordt daar bijzonder schofterig behandeld!!!

  10. Wij konden ook geen mail versturen. Onze systeembeheerder ontdekte echter dat de instellingen van de mailserver bij @home veranderd waren en aangepast moesten worden. Hierna kon er weer gewoon gemaild worden. Heel vreemd dat daar totaal niets over gecommuniceerd is door @home en/of Ziggo.

  11. Ik ben al zker 10 jaar lid van @Home. Weinig of geen problemen gehad. Waren die er wel dan was er de helpdesk waar je terecht kon. Maar sindsovername van Ziggo gaat service achteruit. Helpdesk is niet t ebereiken. Ik heb een abonnement op een snelheid van 12000 kbs. Helaas kom ik niet verder dan 6000 kbs. Ziggo zegt dat ik op rustige tijden moet internetten. Vreemd antwoord. Wat kan je als consument hieraan doen?

  12. @manneke: dat had ik dus ook, twee keer een week geen internet en dan slappe smoesjes. Heel irritant…marvergis je niet, de KPN helpdesk is ook drama. Half uur wachten is niets…

  13. Ik ben zo blij dat wij zojuist zijn overgestapt naar adsl. We hadden al jaren problemen met @home: 3 verschillende klachtenbrieven verstuurd en NOOIT reactie gehad. Tientallen storingen, 4 monteurs en tientallen telefoontjes en nog steeds geen enkel 'sorry' van die grapjassen.

  14. Opletter schreef:

    Ik kon vorige week donderdag ook niet op internet en in de mail komen. Het heeft dan ook geen zin dat op de site te zetten want ik kan er niet bij komen om het te lezen.

    Toch wel! Veel mensen vinden wel een omweggetje (op het werk, inbellen via een andere provider, bij de buren enzovoort) om te kijken wat er aan de hand is.

  15. Ik heb er helemaal geen last van gehad en niks gemerkt alles werkte bij mij gewwon goed in Zwolle Zuid ,maar een buurman van 6 huizen verderop had er wel last vast .Dat snap ik eigenlijk niet want hij kon geen mail verzenden of ontvangen,want hij kwam bij mij vragen of ik last had .

  16. Het blijft bizar dat ze niet even een mededeling op hun website zetten, wat is dat nou voor moeite? Nou moet een onderbezet callcenter maar een eind aanfantaseren omdat ze het ook niet weten. En Ziggo maar peperdure reclamespotjes uitzenden. Maar what's new…. ;D

  17. Goed, hier ook ellende.

    Vandaag geen mail meer maar _ook_ geen internet.
    Omdat er wel telkens sprake is over mail en niet over internet, heb ik de telefoon maar eens gepakt om Ziggo te bellen.
    Ik kreeg daar te horen van de mail-storing maar niet over een algemene internetstoring.

    Daarom ben ik toch maar even wat aan de gang gegaan. Router gereset, modem gereset. En waarachtig, ik had weer internet. Ook mail was geen probleem (mailproblemen heb ik onlangs verder ook niet gehad trouwens). Maar…… nu wil de telefoonlijn niet online komen >:(

    Dus de modem maar even van àlle kabels ontdaan gedurende een minuut of 10 (zou toch genoeg moeten zijn) en weer ingeprikt.
    Maar géén telefoon.

    Wat betreft internet: ik heb een nieuwe IP gekregen, dat in ieder geval. Wellicht dat dat vandaag gebeurd is.
    De telefoon wacht ik even af tot morgen en anders ga ik maar weer eens contact opnemen. Niet met m'n mobiele telefoon overigens want dat kost je echt klauwen met geld (12 euro binnen 10 minuten kwijt geraakt….. wachtend totdat ik eindelijk te woord gestaan zou worden). Mailen is ook niet echt je-van-het want je krijgt zo een standaard-mail terug waarin staat dat je je modem moet resetten, kabels moet controleren, router resetten, de hele mikmak…… óók krijg je dat mailtje als je in je eigen mail al hebt aangegeven al die stappen te hebben uitgevoerd…… >:(

  18. pff, ik mag ook weer even internetten van ziggo. keb verbinding! bij at home heb ik ook wel eens storing gehad, weet niet meer waar het aan lag maar ik had ze toen geregeld en lang aan de telefoon en die kosten kon ik terug krijgen van hun!! dus toen was er nog service!!. nu is ziggo niet te bereiken, ik vraag me wel eens af of ziggo geld verdiend aan jouw belletje, hoe langer je belt hoe meer geld hun dr aan verdienen? en inderdaad, stadshagen is traag…

  19. Ik klaag niet over de snelheid; voor mij vlot zat: 600 tot 800 kB/s download en 120 tot 140 kB/s upload (met helaas soms uitschieters omlaag naar 80 kB/s) volgens Speedtest.nl vanmorgen. Momenteel geeft die een download van 300 kB/s
    Speedtest.net geeft mij momenteel wat hogere waardes: 9000 kb/s (=1125 kB/s) download en 1300 kb/s (=161 kB/s) upload.

    Internet Z3 hier

  20. Klopt met Planet was er nog wel gezeik, heb toen zelfs nog aardig wat geld terug gekregen. Nu is het voor elkaar. Als je wat te vragen hebt zijn ze ook vriendelijk en snel te bereiken 0.01 ct p/minuut.

  21. Persoonlijk heb ik er niet zo gek veel vertrouwen in dat het bij 'de concurrent' beter is maar ik begin zo langzamerhand wel spuugzat te worden van het stel incompetente kneuzen bij @Home/Ziggo.
    Veel blabla in het verleden over prijsverhogingen dat hun service zou verbeteren…. Dat eerste klopt, dat tweede zeker niet.
    Bel nóóit met een mobiel nummer naar hun klantenservice want binnen 10 minuten ben je 12 euro kwijt. Nu kan je gemaakte telefoonkosten bij niet werkende telefoonverbinding wel declareren. Dus mail gestuurd met het verhaal en dat ik m'n _prepaid_ toestel ook heb gebruikt. Krijg ik doodleuk te horen dat ik de telefoonrekening kan opsturen….. PREPAID man, daar krijg ik geen nota van!
    Heb je ze aan de lijn, dan moet je wel héél stug blijven doordrammen om wat gedaan te krijgen want anders drukken ze je zo weer de standaard procedure door de strot die je al lang-en-breed geprobeerd hebt. Zelfs de echte technische dienst (niet de eerste lijn dus) lijkt niet na te kunnen denken. Ik heb op een gegeven moment heel wat dingen geprobeerd om problemen hier in huis uit te sluiten bij m'n internetverbinding die niet wilde werken (router gereset, pc op de modem aangesloten, andere pc op de modem aangesloten, andere netwerkkabels geprobeerd maar niets werkte), bleven ze stug volhouden dat het probleem bij mij lag en of ik dan nog even de drivers van m'n pc nog een keer opnieuw wilde installeren om te zien of ik dan wel een IP kreeg. Nou nee, dat wilde ik dus niet. Het zou wel héél stug zijn als ?n m'n router ?n 2 andere pc's die verder netjes IP's krijgen van de router, alle 3 ineens tegelijk problemen gaan vertonen. En inderdaad, het lag niet aan m'n netwerk. Ik bleef aandringen tot een nieuwe modem omdat ik dacht dat daar de oorzaak lag. En inderdaad…. later bleek de adapter van de modem kapot te zijn. Maarja…. sturen ze dus een nieuwe modem toe maar internet of telefonie? Nee….. was dat stel prusters vergeten om de macadressen in het systeem te zetten >:(

    Nu dus wéér problemen. Ik begin het echt spuugzat te worden met @Sloom/Ziggo

  22. Zoals ik al aangaf: ik klaag niet over de snelheid. Alleen kom ik niet aan de getallen die ze noemen. Ik heb weinig trek om bij te kopen (ook wetende dat ik ook die getallen niet zal halen maar daar gaat het ook niet zo gek veel om; met 'mijn' abonnement moet ik in ieder geval bijvoorbeeld streaming video kunnen krijgen met goed fatsoen en dat is het geval)

  23. Oeh!!! ook dolkomisch! Het spamfilter van Ziggo ziet hun eigen ontvangstbevestigingen (via e-mail) aan voor mogelijke spamberichten!!!
    Het onderwerp luidt:

    {Spam?} Automatisch bevestigen: PC8043 – Storing – Telefonie – Storing: Verbinding en ontvangst

  24. @ WFvN: Dus ze leveren niet wat volgens het abonnemet zou moeten?
    Daar is een woord voor.

    @ Diana: Tele2 nee, weet wel dat ze eerst (met telefonie) lastig waren in de communicatie.

Reageer