Isala toetst tevredenheid patient via internet

Zwolle – Patiënten van de Isala klinieken kunnen vanaf 1 oktober digitaal hun mening geven over ervaringen in de Isala klinieken via een enquête op www.isala.nl. Op verpleegafdelingen en poliklinieken ontvangen patiënten voortaan een kaartje waarin hen gevraagd wordt naar de site te gaan en een vragenlijst in te vullen.

De Isala klinieken vinden het belangrijk te weten hoe (ex-)patiënten het ziekenhuis waarderen en hoe de kwaliteit van zorg nog meer kan worden verbeterd. Voorheen werd de tevredenheid gemeten door middel van schriftelijke enquêtes en spiegelgesprekken. De laatste worden gehandhaafd, maar de schriftelijke enquêtes worden vervangen door digitale enquêtes via de website. Dit is minder arbeidsintensief en levert sneller rapportages op.

Voor het digitale patiënttevredenheidonderzoek wordt gebruik gemaakt van de vragenlijst van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen. Zo blijft het mogelijk om de Isala klinieken te vergelijken met andere ziekenhuizen. Patiënten wordt gevraagd hun mening te geven over de volgende onderwerpen:

–       ontvangst

–       bejegening medewerkers

–       bejegening artsen

–       informatie

–       zelfstandigheid

–      nazorg

Er zijn twee ‘open’ vragen en een opmerkingsveld meegenomen in de lijst. De patiënt kan daar aangeven wat hij/zij als prettig heeft ervaren en wat hij/zij zou willen veranderen.  De Isala klinieken hopen op een hoge respons.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

2 gedachten over “Isala toetst tevredenheid patient via internet”

  1. Tja, het idee van zo’n tevredenheidsonderzoek is best aardig, maar in de praktijk wordt de kwaliteit v zorg toch vooral beinvloed door het feit dat het ziekenhuis een half failliete tent is…

Reacties zijn gesloten.