Grote storing Ziggo in Zwolle

Zwolle – Ongeveer 5000 Ziggo-abonnees in Zwolle zijn verstoken van Televisie, Internet en Telefoon.  De oorzaak van dit ongemak is een breuk van een glasvezelkabel aan de Ceintuurbaan.

Door wegwerkzaamheden bij de Ceintuurbaan werd donderdagmorgen over een lengte van een halve kilometer een glasvezelkabel kapotgetrokken. Ziggo is bezig de breuk op te lossen. Daarbij moeten 192 glasvezels aan elkaar geknoopt worden. In verband met het Europacupvoetbal op televisie, hoopt Ziggo de breuk rond 20.00 uur opgelost te hebben, maar de verwachting is dat dit rond middernacht zal zijn. Aldus de persvoorlichter van Ziggo.

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)

25 gedachten over “Grote storing Ziggo in Zwolle”

  1. Inderdaad. Klantenservice, explosies, nu een kabelbreuk. Wat kan zo’n bedrijf nog meer overkomen…

    Dat de sneeuw voor de tv-schermen op is?

  2. Jaaaa, heb de hele dag geen telefoon kunnen gebruiken, en ook internet deed het niet. Voelde me behoorlijk ongelukkig. De techniek ook… MAAR nu doet het ’t weer.

  3. Een halve kilometer?!?!
    Hoe krijgen ze het voor elkaar?
    Of is dit een verhaal van als je maar hard genoeg lomp trekt dan trek je de boel gewoon voor een halve kilometer aan gort?

  4. Het Ziggo niet mee? Misschien wel een gevalletje ‘bad karma’
    Ik kan niet zeggen dat ik de laatste tijd zo geweldig geholpen ben door ze…..

  5. Heb vanmorgen 55 minuten met Ziggo aan de telefoon gezeten. eerst op mijn beurt wachten. Dat is bij dit soort bedrijven al HEEL normaal… Toen mijn klacht doorgegeven en moest twee keer – een momentje – wachten op een telefonist die dingen moest checken. In mijn wijk in de Aa-landen zou een defect zijn en daar zou een monteur naar toe gaan. Nu lees je DIT !! Ben laaiend!!!

  6. Internet van Ziggo is overigens vooral ’s avonds erg traag in Stadshagen. Hebben meer dit probleem? Een programma als Google Earth draaien wil bijna niet.

  7. @ Leen: …
    geschreven door Leen, op 23 oktober 2008 om 19:14
    Heb vanmorgen 55 minuten met Ziggo aan de telefoon gezeten. eerst op mijn beurt wachten. Dat is bij dit soort bedrijven al HEEL normaal… Toen mijn klacht doorgegeven en moest twee keer – een momentje – wachten op een telefonist die dingen moest checken. In mijn wijk in de Aa-landen zou een defect zijn en daar zou een monteur naar toe gaan. Nu lees je DIT !! Ben laaiend!!!

    //////////////////////////////////////////////////////

    Het spijt me zeer, maar mensen aan de telefoon kunnen er ook vaak niks aan doen, uitzendbaatje, gestopt met schoool en graag even geld verdienen. Deze mensen doen ook wat hun opgedragen wordt, worden uitgescholden, voor alles en nog wat uitgemaakt terwijl deze proberen de oorzaak van het probleem te zoeken terwijl hen dit onmogelijk wordt gemaakt. Beetje meer respect voor deze mensen graag.

  8. Mijn analoge telefoontje heeft in mijn hele leven slechts één keertje in de kou laten staan vanwege een grote landelijke storing…………..
    Ik denk ook dat wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten enz….. De wereld is nog niet klaar om goed op internetverbindingen te vertrouwen.
    Ik bel overigens _ook_ via VoIP, maar gaat gewoon over op analoog als VoIP er even niet is. Inkomend alles via analoog 🙂

  9. @Zsk
    De mensen op de eerste lijn kunnen inderdaad geen drol doen aan problemen die ontstaan.
    Echter…..
    1) Mailafhandeling kan toch wel door in ieder geval een storingsmail goed door te lezen en daarop inhoudelijk te reageren en niet een standaard mail terug te sturen met stappen die in de storingsmail al genoemd zijn
    2) Een klant afschepen dat het ligt aan z’n eigen netwerk en/of instellingen van de computers vind ik toch ook wat bruut. Bij mij zou het niet kunnen aanmelden eerst liggen aan m’n router, die zou niet goed zijn. Dus eerste pc rechtstreeks aan de modem gehangen, werkte niet. Lag het aan die pc. Andere pc rechtstreeks aan de modem gehangen. Toen zou het daaraan liggen. Of ik ook nog even de drivers opnieuw wilde installeren. Nee…. dat wil ik niet. Hoe groot is de kans _denk je_ dat 3 apparaten tegelijkertijd dienst weigeren terwijl intern alles goed werkt? Dus heb ik ijverige pogingen gedaan die kneus aan de lijn te houden zodat ik intussen de volgende stap van hem kon ondernemen: modem (nog een keer) resetten. Hij wilde dat ik dat na het gesprek zou doen en dan zouden ze me de volgende dag terugbellen. Dachtutniethoor! Dus aan de praat gehouden en intussen zijn stappen uitgevoerd. GZD kon ik hem daarna overtuigen dat ik echt de 2e lijn nodig had.
    3) Niet de eerste lijn maar de technische dienst denk ik: krijg je een nieuwe modem opgestuurd omdat de oudere dienst weigert (bleek achteraf de adapter te zijn maar duidelijk was dat het niet aan m’n netwerk lag). Sturen ze een nieuw modem zonder deze in het systeem aan te melden. Dus kon ik nog niets doen.
    4) Eindelijk nieuwe modem aan de praat gekregen na contact met Ziggo. Is een week ofzo later ineens weer de telefoonlijn compleet dood. Oorzaak? Geen idee maar het lag wederom bij die prutsers. De eerste lijn heb ik dus eerst weer goed aan het verstand moeten peuteren dat ik de hele standaard procedure zelf al had uitgevoerd en ik dus de 2e lijn nodig had.

    Ik heb er maar 2 woorden voor over:
    Incompetente
    Kneuzen

  10. Ik had mijn hele huis al op de kop staan, was kabels aan het controleren en keek of mijn facturen wel voldaan waren…

    Dit bericht verklaart veel. Het maakt ook (weer eens) duidelijk waarom ik zo min mogelijk van Ziggo afhankelijk wil zijn. Internetten doe ik via xs4all, bellen via KPN.

  11. Je kunt veel zeggen, maar toen ik belde kreeg ik na het invoeren van mijn postcode netjes te horen dat er een storing was. Binnen de minuut kon ik al weer ophangen. Dit is al een hele verbetering dan een paar maand geleden.

    Daarnaast had ik om 18.00 uur weer internet, dus menig persoon zal er geen last van hebben gehad.

  12. @ZSK, ik had juist erg veel geduld met de telefonist. Veel teveel achteraf. Kassa voor Ziggo. Het is het systeem en de reactiesnelheid bij Ziggo, dat is niet o.k. de laatste weken. Een breuk in de kabel veroorzaakt door derden is niet Ziggo te verwijten, maar laat ze dan niet zeggen dat ze een monteur naar je wijk sturen!

    En tevens personen als Dnalor geld bespaard doordat na mijn telefoontje de melding via de postcode erop ging. Dat was bij mij nog niet zo rond 11.00 uur.

    Geen dank 😉

    Weblog Zwolle bedankt voor jullie snelle reactie en het nieuwsberricht. Zag al dat Casper v. O. van de Stentor jullie bericht vrijwel letterlijk overgenomen heeft.

  13. @WFvN
    Hangt er een beetje vanaf – er wordt zoveel overgenomen en geschoven 😉 Maar ik zit nu bij Telfort en dat gaat redelijk goed (alleen internet). Voip via voipbuster. Web/mail/etc via hosting provider. Bellen KPN. Televisie analoge kabel (analoge tv bevalt mij ook nog prima overigens – geen enkele behoefte te “upgraden”).
    Het wordt zo wel een heel rijtje, maar ik neem wel de diensten af waarin die bedrijven m.i. goed in zijn….
    Daarnaast kan ik nu ook eenvoudig overstappen van provider voor verschillende diensten.

  14. geschreven door Stefan, op 23 oktober 2008 om 22:27

    Ik had mijn hele huis al op de kop staan, was kabels aan het controleren en keek of mijn facturen wel voldaan waren…

    Dit bericht verklaart veel. Het maakt ook (weer eens) duidelijk waarom ik zo min mogelijk van Ziggo afhankelijk wil zijn. Internetten doe ik via xs4all, bellen via KPN.

    En ook KPN/xs4all lopen tezamen over 1 glasvezelkabel. Als die kapotgetrokken wordt heb jij ook niets meer. Net als nu bij Ziggo.

    Oorzaak ligt bij het graafwerk dat ze aan de ceintuurbaan doen.

Reacties zijn gesloten.