Hogeschool Viaa: Leraar, weet je wel hoe belangrijk jij bent?

Zwolle – Lectoraat Goede Onderwijspraktijken van Hogeschool Viaa organiseert op woensdag 14 april de online conferentie Wie ben je.

Met verrassende bijdragen van Merlijn Twaalfhoven en Marcel van Herpen krijgen kijkers direct inspiratie voor in hun klas. Zij worden aan het denken gezet over vragen als ‘Wat is een goede leerkracht?’ en ‘Hoe kan het dat ontwikkelen van jezelf ontstaat vanuit creativiteit en spel. En hoe ontlok je dat bij kinderen?’

Tijdens de conferentie presenteert het lectoraat ook de uitgave van het boek Wie ben je – wie wil je zijn als leerkracht. Een boek over persoonlijk meesterschap van leraren. Geschreven door Ingrid Paalman en Tonnis Bolks, beiden verbonden aan het lectoraat Goede Onderwijspraktijken.

In samenwerking met Onderwijs maak je Samen kunnen leerkrachten naar aanleiding van het boek aan de slag met hun eigen ervaringen door middel van een app. Deze app is een soort professionele knapzak. Je verzamelt hierin alle inspiratie, voorbeelden en ideeën die jou verder kunnen helpen in je professionele ontwikkeling. Daarnaast verbindt de app je met anderen die net als jij bezig zijn met hun ontwikkeling en die van hun organisatie. Studenten aan de Pabo van Hogeschool Viaa gaan er binnenkort mee aan de slag.

Renske Tijhof, leerkracht Julianaschool te Rijssen: “Het boek Wie ben je laat je nadenken over wie je ten diepste bent als leerkracht en als mens. Het boek zet je aan hiernaar te handelen en laat jou je eigen verhaal schrijven, vanuit je hart. Een aanwinst voor elke leerkracht!”

Het lectoraat Goede Onderwijspraktijken richt zich op de persoon en de professional van de leraar. Maar juist de connectie met de stem van de lerende, of dat nu de leerling of de leerkracht is, geeft daaraan richting. De online conferentie wordt daarom gepresenteerd door Daan Boven, leerling van het Carolus Clusius College in Zwolle en Bina Chirino, voorzitter van PerspectieF.

Kijk voor meer informatie en aanmelden op www.viaa.nl/wiebenje

Gerelateerde Berichten

(Automatisch gegenereerd)