Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp

Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim

Zwolle – De diploma-uitreiking bij Hogeschool Windesheim verliep vrijdag anders dan de bedoeling was. De drive-through voor de studenten die hun diploma in ontvangst kwamen nemen moest verplaatst worden omdat er bij werkzaamheden op het dak van gebouw B brand uitbrak.

Op het dak vatte het dakleer vlam. Dikke, zwarte rookwolken waren in de verre omgeving zichtbaar. Een dakdekker begon direct met blussen. Hij kreeg hierbij hulp van een conciërge van de school en een omwonende. De buurtbewoner zag de rook en bood zijn hulp aan.

De brandweer schaalde tijdens het aanrijden op naar middelbrand. “Bij een brand in een school kan je beter het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat de brandweer ruim voldoende slagkracht heeft,” zegt woordvoerder Richard Meijer van brandweer IJsselland.

Deze slagkracht bleek niet nodig omdat de brand al geblust was bij aankomst van de brandweer. De brandweer heeft nog wel moeten nablussen. De conciërge en de buurtbewoner zijn door de ambulancedienst nagekeken omdat ze rook hadden ingeademd. Ze hoefden niet mee naar het ziekenhuis. Ook in de school is niemand gewond geraakt. Behalve een deel van het dakleer gingen er ook twee lichtkoepels in vlammen op.

Foto's 5
Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp
Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp
Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp
Buurtbewoner en conciërge voorkomen erger bij dakbrand Hogeschool Windesheim - Foto: Peter Denekamp
Foto: Peter Denekamp
Artikel delen:

Reageer